امکان ارسال پیام‌های دارای محدودیت زمانی به مسنجر فیسبوک می‌آید

امکان ارسال پیام‌های دارای محدودیت زمانی به مسنجر فیسبوک می‌آید

بحث امنیت، حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی این روزها به دغدغه‌ی اصلی کمپانی‌های سازنده‌ی نرم‌افزارهای ارتباطی تبدیل شده است. مسنجر فیسبوک نیز یکی از جدیدترین اپلیکیشن‌هایی است که به این قافله پیوسته و قابلیت‌های امنیتی جدیدی برای آن درحال عرضه شدن است.

شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک یکی از محیط‌هایی است که اطلاعات شخصی میلیون‌ها انسان در آن ذخیره شده و این پلتفرم به لطف این تعداد عضو، هم اکنون یکی از سه شبکه‌ی پرطرفدار دنیا به‌حساب می‌آید. از این رو بسیار ضروری است که این اطلاعات با لایه‌های جدیدی از امنیت ترکیب شوند تا ریسک هک شدن و دزدیده شدن آن‌ها توسط سارقان اطلاعات کاهش یابد.

بعد از اجرای طرح رمزنگاری مبدا به مقصد در اپلیکیشن واتس اپ که آن هم تحت مالکیت کمپانی فیسبوک است، حالا نوبت به دیگر نرم‌افزار محبوب این برند یعنی مسنجر فیسبوک رسیده است. قرار است در آینده‌ای نزدیک و احتمالا در ورژن بعدی، قابلیتی به این پیام‌رسان اضافه شود که کاربران را قادر می‌سازد برای پیام‌های خود، محدودیت زمانی بگذارند.

این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد پیام خود را به‌طور معمولی و مطابق قبل برای مخاطب خود بفرستد، با این تفاوت که می‌تواند برای آن یک تاریخ انقضای چند دقیقه‌ای، چند ساعته، چند روزه و حتی چند ساله تعیین کند تا بعد از آن تاریخ و ساعت، پیام مورد نظر از بین برود و گیرنده‌ی پیام دیگر نتواند به آن دسترسی داشته باشد.

این قابلیت جذاب در مسنجر فیسبوک برای اولین بار توسط یکی از کاربران توییتر با نام کاربری @iOSAppChanges گزارش داده شده است. در تصویر اسکرین شاتی که او از مسنجر فیسبوک بر روی آیفون خود منتشر کرده است، در زیر پیامی که برای آزمایش ارسال شده است، مشاهده می‌کنید که هشداری نوشته شده است و به مخاطب مورد نظر می‌گوید که بعد از ۱۵ دقیقه، پیام‌های ارسالی از بین می‌روند.

البته امکان تغییر این مدت زمان نیز وجود دارد و همان‌طور که می‌بینید در پیام هشدار دوم، کاربر فرستنده‌ی پیام، مدت زمان محدودیت نمایش را به یک دقیقه تغییر داده است. گفته می‌شود که این اسکرین شات مربوط به نسخه‌ی ۶۸.۰ مسنجر فیسبوک می‌شود؛ این ورژن اکنون در اپ استور قرار دارد اما قابلیت تعیین محدودیت زمانی برای پیام‌ها در آن برای همه فعال نیست و احتمالا نسخه‌ی بعدی از این ویژگی برخوردار خواهد بود.

علاوه بر این قابلیت، فیسبوک قصد دارد یک ویژگی جدید به نام گفتگوی مخفی را هم به مسنجر خود اضافه کند. نرم‌افزارهایی همچون پیام‌رسان تلگرام نیز پیش از این از قابلیت گفتگوی مخفی برخوردار شده بودند اما گفته می‌شود این قابلیت در مسنجر فیسبوک با تغییراتی همراه خواهد بود که باعث برتری آن می‌شود.

قابلیت گفتگوی مخفی به‌صورت پنهان در ورژن قبلی مسنجر فیسبوک وجود داشته است

جالب است بدانید که قابلیت گفتگوی مخفی (secret chat) از ورژن ۶۷.۰ در این نرم‌افزار وجود داشته است اما نه به‌طور واضح. درواقع این قابلیت به‌صورت یک ویژگی مخفی و برای آزمایش در این نسخه‌ها قرار داشته است و در ورژن بعدی شاهد عرضه‌ی عمومی آن خواهیم بود.

آن‌طور که در گزارش منتشر شده است گویا این قابلیت‌ها برای نسخه‌ی بعدی مسنجر فیسبوک در دسترس خواهند بود و علاوه بر کاربران آی او اس، کاربران سیستم عامل اندروید و دیگر پلتفرم‌ها نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*