حبس ابد برای هک کردن خودرو

در صورت هک کردن خودرو در آمریکا به حبس ابد محکوم خواهید شد!

بله درست متوجه شدید. هک کردن خودرو آن‌قدر مسئله‌ی جدی‌ای به شمار می‌آید که چنین مجازات سنگینی برای آن در ایالات متحده‌ی آمریکا در نظر گرفته خواهد شد. با ما در گجت نیوز همراه باشید.

این روزها هک کردن خودرو نقل مجالس است. امروزه اغلب خودروها به کمک یک سیستم کامپیوتری کنترل می‌شوند. این بدان معناست که از ترمزها، پدال‌ها و غیره، همگی به‌وسیله‌ی قطعات الکترونیکی (کامپیوتری) و یک کامپیوتر مرکزی مدیریت می‌شوند.

شکی در این وجود ندارد که در طول چند سال گذشته این سیستم‌ها راحتی و لذت بیشتری را برای راننده‌ها و سرنشینان به ارمغان آورده است، اما باید این نکته را مدنظر داشت که این سیستم‌های کامپیوتری خطر هک‌شدن خودرو توسط هکرها را نیز به نوبه‌ی خود افزایش داده ‌است.

در چندسال گذشته و در کنفرانس‌های معتبر و معروفی مانند Blackhat شاهد بودیم که محققان امنیتی با استفاده از آسیب‌پذیری‌های امنیتی موجود در این سیستم‌های کامپیوتری چگونه این خودروها را هک می‌کردند. آنها از راه دور و با هک کردن کامپیوتر مرکزی خودروها قسمت‌های حیاتی مانند ترمزها، دنده و حتی ایربگ را به کنترل خود در‌آوردند.

ممکن است هک کردن خودرو برای شما گران تمام شود

به‌تازگی یک نماینده‌ی سنای ایالت میشیگان، دو لایحه را به مجلس ارائه کرده است که در صورت تصویب، هکرهایی که قصد نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری خودروها را داشته باشند، به حبس ابد محکوم می‌شوند تا باقی عمر خود را در زندان بگذرانند.

این دو لایحه یکی از چند لایحه‌ی در دست بررسی این نماینده‌ی سنای میشیگان است که او قصد دارد در آینده به مجلس ارائه کند. در گزارشات وب‌سایت autonews چنین آمده است که:

اگر شخصی از روی عمد قصد هک کردن خودرو را داشته باشد و این دسترسی غیرمجاز منجر به خرابی، صدمه دیدن و تغییر در عملکرد صحیح خودرو شود، باید انتظار یک مجازات سنگین در رابطه با این کار خود داشته باشد.

این جنبش درست یک ماه پس از انتشار گزارشی توسط FBI به راه افتاد که در آن آمده بود که مردم باید بیش‌از‌پیش به خطر هک شدن خودروهای خود اهمیت دهند.

در چندسال گذشته و در کنفرانس‌های معتبر و معروفی مانند Blackhat شاهد بودیم که محققان امنیتی با استفاده از آسیب‌پذیری‌های امنیتی موجود در این سیستم‌های کامپیوتری چگونه این خودروها را هک می‌کردند

اگرچه از طرفی این دو لایحه هکرهای کلاه سیاه (هکرهای بد) را از انجام اعمال مجرمانه‌ی خود باز دارد، اما در سویی دیگر باعث دلسردی محققان امنیتی و هکرهای کلاه سفید (هکرهای خوب) خواهد شد و آنها را از تحقیق بر روی آسیب‌پذیری‌های امنیتی باز می‌دارد.

این دو لایحه به کمیته‌ی قضایی مجلس سنا فرستاده شده است. سناتور مایک کووال (Mike Kowall) اصلی‌ترین حامی این دو لایحه از این امر می‌گوید که با تصویب این دو لایحه به عنوان قانون می‌توانیم قبل از رخ دادن یک اتفاق ناگوار از به وقوع پیوستن آن جلوگیری کنیم. او در ادامه گفت:

امیدوارم هرگز در آینده از این دو لایحه استفاده نکنیم؛ اما به هر حال باید مجازاتی برای این دست جرایم در نظر گرفته شود. آسیب‌های جدی و مرگ چیزی نیستند که بتوان به‌راحتی از کنار آنها گذشت.

فراخوانی 1.4 میلیون خودروی فیات کرایسلر که در سال 2015 رخ داد نشان از جدی بودن این خطرات دارد و هک کردن خودرو حتی از کلاه‌برداری‌های مالی نیز خطرناک‌تر باشد. به این دلیل که:

پول را می‌شود بازگرداند، اما جان انسان را خیر.

نظر شما کاربران عزیز گجت نیوز در این خصوص چیست؟ نظرات ارزشمند خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*