رادیو FM

فعال‌سازی رادیو FM در گلکسی S7 و S7 edge

برخلاف ایران، در برخی کشور‌های دیگر، دارندگان تلفن‌های هوشمند متناسب با اپراتور قراردادی خود (تی-موبایل، ورایزن و دیگر اپراتورها) نیز آپدیت‌های متعددی را به‌صورت ماهانه یا چند ماه یک بار دریافت می‌کنند. گلکسی اس 7 (Galaxy S7) و گلکسی اس 7 اج (Galaxy S7 Edge) نسخه تی-موبایل اخیرا آپدیتی را دریافت کرده‌اند که حاوی فعال‌ساز رادیو FM و پچ امنیتی اندروید ماه می است.

با اینکه امروزه اکثر تلفن‌های هوشمند با چیپست مخصوص رادیو FM همراه هستند، اما سازندگان سعی می‌کنند این عملکرد را در تلفن‌های خود غیرفعال کنند تا کاربران بیشتر به سمت محتوی دیجیتال و اینترنتی بروند. گلکسی S7 و نسخه اج آن، همچون سایر تلفن‌های همراه با تراشه اسنپ‌دراگون 820، شامل یک تراشه غیرفعال رادیو است. با این حال، به لطف آپدیت اخیر اپراتور تی-موبایل، کاربران می‌توانند با گلکسی S7 خود به رادیو گوش کنند.

چیپست پخش رادیو FM در پرچم‌داران سامسونگ فعال شد

آپدیت فعال‌ساز رادیو FM تی-موبایل برای گلکسی S7 در سوم ماه جاری میلادی منتشر شد. در توضیحات این آپدیت آمده است که این به‌روزرسانی سرویس صوتی را تقویت کرده و همچنین پرداخت سامسونگ (Samsung Pay) را نیز به‌روز خواهد کرد. سایر تغییرات این آپدیت در لیست عنوان نشده‌اند و سامسونگ به عبارت «بهبودسازی‌های متعدد سیستمی» بسنده کرده است. حالا به نظر می‌رسد فعال‌سازی چیپ رادیو FM یکی از همین موارد است.

توجه: از آنجایی که اپراتور‌های تی-موبایل و اسپرینت در ایران فعالیتی ندارند، کاربران ایرانی می‌توانند به کمک این اپلیکیشن، چیپست رادیو FM در تلفن‌هوشمند خود را فعال کنند. البته این برنامه تنها بر روی برخی از تلفن‌‌ها کاربرد دارد؛ به‌عنوان‌مثال ما در تست خود نتوانستیم چیپ رادیو FM نکسوس 5 را فعال کنیم.

در حال حاضر چون این آپدیت هیچ اپلیکیشن پخش رادیو را به کاربران پیشنهاد نکرده است، آن‌ها باید به دنبال یک ابزار جانبی در فروشگاه باشند. البته توجه داشته باشید که قبل از انتخاب ایستگاه رادیویی دلخواه خود، باید همچون موبایل‌های قدیمی، هندزفری خود را به دستگاه وصل کنید تا نقش آنتن را ایفا کند.

لازم به ذکر است که گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge اپراتور اسپرینت از همان روز اول با چیپ فعال رادیو عرضه شده‌اند. اپراتور تی-موبایل نیز در پاسخ به این اقدام، سازندگان مختلف تلفن‌های همراه را به فعال کردن چیپ‌های رادیو FM در محصولاتشان تشویق می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. با سلام و درود فراوان خدمت شما دوست عزیز.
    در رابطه با فعال سازی رادیو FM در گوشی گلکسی s7 edge بدون اینترنت، مشابه گوشی های قدیمی با هندز فری، از طریق Google story چگونه باید عمل کرد. آیا جواب میده؟
    لطفا راهنمایی بفرمائید. ممنونم.

  2. می گه درکشورشمادردست رس نیست. زحمت کشیدیدگوشیم اس ۸ است. لطفا رفع اشکال وبرنامه راتست بفرمایید. ممنون

  3. هنوز که هیچ کار نکردم

  4. هنوز نمی دونم چی کار کنم

  5. سلام
    منم اس ۷ دارم. میگه که با دستگاه شما سازگاری نداره.
    اگه یکی پیدا شه جواب بده ممنون میشم

  6. جواب نداد رو اس سون اج ا من ???

  7. سلام.آیا فعال شدن رادیو FM برای galaxy s7 edge با کمک این نرم افزار عملاً تست شده و نتیجه آن را دیده اید؟ممنون از شما منتظر پاسخم.