مقایسه ال‌جی جی 5 با هواوی پی 9

مقایسه ال‌جی جی 5 با هواوی پی 9 ؛ کدام را بخریم؟

مقایسه ال‌جی جی 5 با هواوی پی 9 می‌تواند رقابت جالبی باشد. گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی 5 تمام فلزی، در برابر پرچم‌دار جدید تمام فلزی هواوی P9 قرار می‌گیرد؛ اما هنوز برای تشخیص آن‌که برنده کدام‌یک خواهد بود، کمی زود است.

هر دو دستگاه عالی بوده و طراحی خوبی دارند. هر دو گوشی را می‌توان برای مدت طولانی، بدون هیچ آزاری در دست نگه داشت (به‌اصطلاح خوش‌دست هستند) و باید گفت هر دو گوشی باعث افتخار برای کمپانی‌های مادر خود هستند؛ اما باید دید در مقایسه ال‌جی جی 5 با هواوی پی 9 کدام دستگاه قوی‌تر بوده و گوی سبقت را از رقیب خود خواهد ربود. در ابتدا اجازه دهید ببینیم چه چیزی در این دو محصول مشترک بوده و آنگاه نگاه ریزبینانه‌تری به هرکدام خواهیم انداخت.

گوشی LG G5 و هواوی پی 9 در چند چیز با هم مشترک هستند. برای شروع باید گفت: اندازه‌های فیزیکی آن‌ها بسیار به یکدیگر نزدیک بوده و ال‌جی جی 5 به مقدار کمی بزرگ‌تر و در حدود 15 گرم سنگین‌تر از رقیب خود، گوشی Huawei P9 به نظر می‌رسد. هر دو دستگاه با تکنولوژی IPS ال سی دی و با اندازه‌های نمایشگر‌های تقریبا یکسانی – نمایشگر ال‌جی جی 5 با اندازه‌ی 5.3 اینچ و نمایشگر هواوی P9 با اندازه‌ی 5.2 اینچ – ساخته شده‌اند؛ اما با تفاوت در مقدار رزولوشن همراه هستند. هر دو گوشی دارای 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی بوده که از طریق کارت میکرو اس دی قابل ارتقا خواهد بود.

گوشی ال‌جی جی 5 با 4 گیگابایت رم DDR4 بسته بندی شده و هواوی پی 9 با 3 گیگابایت رم؛ اما پرچم‌دار هواوی از مدل 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی نیز برخوردار شده است. هر دو موبایل به دوربینی دوگانه مجهز شده و در جلو نیز از دوربینی 8 مگاپیکسلی برای گرفتن سلفی و ویدئو چت بهره برده‌اند.

در مقایسه ال‌جی جی 5 با هواوی پی 9 با گزینه‌های اتصال نیز به موارد مشابهی برخورد می‌کنیم. هم گوشی LG G5 و هم گوشی هواوی پی 9 از گزینه‌های معمول ارتباطی چون WiFi، بلوتوث 4.2، جی پی اس، تکنولوژی ان اف سی (NFC)، سنسور اثرانگشت و پورت یو اس بی نوع C برای شارژ و انتقال داده‌ها برخوردار شده‌اند.

مقایسه ال‌جی جی 5 با هواوی پی 9 کار چندان ساده‌ای نیست هر دو دستگاه در اوج قدرت و زیبایی طراحی شده و برای کمپانی‌های مادر خود بسیار عزیزند، تبلیغات زیادی برای معرفی آن‌ها انجام گرفت و انصافا باید گفت پرچم‌داران بزرگی برای این روزهای بازار گوشی به‌حساب می‌آیند؛ اما باید یک کدام را برنده‌ی این رقابت انتخاب کرد با ما همراه باشید تا بر اساس مشخصات، طراحی و عملکرد، گوشی برنده را مشخص کنیم

گوشی LG G5:

مقایسه ال‌جی جی 5 با هواوی پی 9

گوشی ال‌جی جی 5 اولین گوشی‌ هوشمندی است که در آن از ماژول کشویی استفاده شده است. با فشردن یک دکمه در کنار این دستگاه، قسمتی کشویی در زیر چانه‌ی آن باز می‌شود. از این درگاه می‌توان به‌صورت کشویی باتری و ماژول‌های مختلف دیگری را برای عملکرد هر چه‌بهتر گوشی ال‌جی جی 5 در آن قرار داد. در حالی‌که استفاده از ماژول‌های مختلف در این گوشی بسیار هیجان‌انگیز است؛ اما یکی از چیز‌هایی که باعث نگرانی‌های کاربران شده، هزینه‌ی خرید این ماژول‌ها خواهد بود و سوال دیگری که درباره‌ی آن وجود دارد این است که آیا این ماژول‌ها در محصول بعدی کمپانی LG (شاید LG G6) قابل استفاده خواهد بود؟

در هر صورت تا زمانی که پاسخ دقیقی برای این سوال‌ها نباشد باید برای خرید ال‌جی جی 5 ریسک کرد. کمپانی ال‌جی در درون این گوشی ویژگی‌های خاصی قرار داده است، ال‌جی در این دستگاه نه‌تنها از بدنه‌‌ای پلاستیکی به طراحی بدنه‌ای فلزی روی آورده بلکه با گسترش حافظه، باتری قابل جابه‌جایی و خلاقیت‌های نوآورانه به نظر می‌رسد که برنامه‌های بلند مدتی داشته باشد. برای مقایسه ال‌جی جی 5 با هواوی پی 9 هنوز باید نگاه دقیق‌تری انداخت.

ال‌جی یکی از اولین کمپانی‌های تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند بود که به ساخت نمایشگرهای QHD پرداخت؛ بنابراین و به‌طور طبیعی نمایشگر 5.3 اینچی ال سی دی IPS آن از کیفیت تصویری کواد اچ دی برخوردار است. چنین کیفیت تصویری دارای رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل بوده و به‌تبع آن تراکم پیکسلی 554 پیکسل بر هر اینچ را شامل می‌شود. پردازنده‌ای که به این دستگاه اعتبار می‌بخشد، جدیدترین و قوی‌ترین محصول کوالکام، یعنی پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اسنپدراگون 820 با دو هسته با سرعت پردازشی 1.6 گیگاهرتز و دو هسته با سرعت کلاک 2.15 گیگاهرتز است. در کنار این مغز پردازشی قدرتمند، پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 530 قرار گرفته که مسئولیت رسیدگی به کارهای گرافیکی این گوشی را بر عهده دارد.

LG G5 با 4 گیگابایت رم از نوع DDR4 و 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی بسته بندی شده است. این فضای ذخیره سازی از طریق یک کارت میکرو اس دی تا ظرفیت عجیب 2 ترابایت قابل ارتقا خواهد بود.

کمپانی LG در این محصول جدید، باز طراحی دوباره‌ای از فضای تصویربرداری یک سنسور 16 مگاپیکسلی در ال‌جی جی 4 داشته، یک سنسور 8 مگاپیکسلی دیگر اضافه کرده و نرم‌افزار جدیدی برای آن برگزیده است. دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز واید به کاربر اجازه می‌دهد که تا در گرفتن عکس، فضای بیشتری را به تصرف خود درآورد. این دوربین 8 مگاپیکسلی برای گرفتن سلفی و ویدئو چت بسیار عالی بوده و از گوشی LG G4 به یادگار مانده است. اگر بخواهیم در همین‌جا تنور مقایسه ال‌جی جی 5 با هواوی پی 9 را داغ کنیم باید بگوییم دوربین گوشی ال‌جی جی 5 از قابلیت ضبط ویدئویی 4K اولترا اچ دی برخوردار بوده؛ اما دوربین هواوی P9 تنها از ضبط 1080p پشتیبانی می‌کند و چون 4K رزولوشن بالاتری بوده مسلما به فضای ذخیره سازی بیشتری برای ویدئوهایی با چنین کیفیت نیازمند است.

ال‌جی برای نیرو بخشیدن به جی 5 از باتری کوچک‌تری نسبت به مدل جی 4 استفاده کرده است. جی 4 از یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد درحالی‌که برای مدل ال‌جی جی 5 یک باتری 2800 میلی‌آمپر ساعت استفاده شده است؛ اما هنوز هم قابلیت جابه‌جایی و شارژ سریع در آن موجود است. اجازه دهید در همین‌جا گریزی به مقایسه ال‌جی جی 5 با هواوی پی 9 بزنیم. معمولا ظرفیت باتری شاخصی از عملکرد کلی باتری است. هر دو گوشی از ظرفیت باتری بالاتری از ظرفیت میانگین 2000 میلی‌ام پر ساعت برخوردارند. معمولا صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر باتری بیشتری مصرف می‌کنند؛ بنابراین در شرایط مشابه گوشی ال‌جی جی 5 شارژ باتری خود را زودتر از باتری هواوی پی 9 از دست می‌دهد.

در این گوشی، سنسور اثرانگشت را می‌توانید با کلیک به درون به‌عنوان یک سوئیچ خاموش/ روشن استفاده کرده و کلیدهای کنترل حجم صدا نیز در کنار آن قرار گرفته است. گوشی LG G5 با اندازه‌های 7.7 در 73.9 در 149.4 میلی‌متر، 159 گرم وزن داشته و در رنگ‌های نقره‌ای، تیتانیومی، طلایی و صورتی در دسترس است. این دستگاه در آمریکا توسط اپراتورهای این کشور به قیمت 625 دلار به فروش می‌رسد.

گوشی Huawei P9:

مقایسه ال‌جی جی 5 با هواوی پی 9

برای کامل‌تر کردن مقایسه ال‌جی جی 5 با هواوی پی 9 باید به پرچم‌دار جدید کمپانی هواوی نیز نگاه ریزبینانه‌تری بیندازیم. کمپانی هواوی در چند سال اخیر گام‌های بسیار بزرگی برای موفقیت در بازار گوشی‌های هوشمند برداشته و هواوی P9 جدید به کمال رسیده‌ی گوشی‌های سری P این کمپانی است. در سری گوشی‌های P9 همه‌چیز در لنز و دوربین خلاصه می‌شود. همکاری سازنده‌ی لنزهای مشهور لایکا در ارائه‌ی دوربین دوگانه‌ی 12 مگاپیکسلی خود گویای همه‌چیز است، هرچند که برخی معتقدند تنها مجوز لایکا در این امر دخیل بوده و آن‌چنان نباید بر روی این مورد تاکید کرد. این گوشی در کنار گوشی‌هایی چون گلکسی S7 و S7 اج، ال‌جی جی 5 و اچ تی سی 10 قرار می‌گیرد که همگی گوشی‌هایی دوربین گرا هستند. گوشی‌های سری هواوی P9 با بدنه‌ای آلومینیومی بسیار شکیل بوده و به‌راحتی در دست می‌نشینند.

هواوی P9 دارای یک نمایشگر فول اچ دی 5.2 اینچی IPS ال سی دی است. نمایشگر فول اچ دی دارای رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل بوده و چنین رزولوشنی تراکم پیکسلی 423 پیکسل بر هر اینچ را شامل می‌شود. پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Kirin 955 با 4 هسته با سرعت پردازش 1.8 گیگاهرتز و 4 هسته با فرکانس عملیاتی 2.5 گیگاهرتز به این دستگاه قدرت می‌دهد. در کنار این تراشه، پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T880 MP4 و 3 گیگابایت رم DDR4 قرار گرفته است. 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی وجود داشته که از طریق کارت میکرو اس دی تا 128 گیگابایت قابل ارتقا خواهد بود. نسخه‌ی 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی از این دستگاه نیز در دسترس است. در مقایسه ال‌جی جی 5 با هواوی پی 9 از لحاظ نمایشگر باید گفت، بین این دو گوشی تنها گوشی G5 از نمایشگر 2K بهره برده و این در حالی است ‌که کیفیت نمایشگر P9، فول اچ دی است. نمایشگر گوشی ال‌جی جی 5 به‌صورت مورب 0.1 اینچ از نمایشگر هواوی پی 9 بزرگ‌تر بوده و واضح‌تر است. تراکم پیکسلی در جی 5 حدود 31 درصد بیشتر از تراکم پیکسلی نمایشگر موجود در هواوی پی 9 است.

یکی از نقاط قوت گوشی‌های سری P9 وجود لنز‌های کمپانی Leica است. لنزهای این کمپانی در کنار سنسورهای دوگانه‌ی 12 مگاپیکسلی Sony IMX286 قرار گرفته – یکی از دوربین‌ها از تکنولوژی رنگی RGB برخوردار شده و دیگری یک دوربین مونوکروم (تک رنگ) است. هواوی ادعا می‌کند که لنزهای مونوکروم می‌توانند در عکس، جزئیات بیشتری را نسبت به لنزهای رنگی ثبت کرده و کنار هم قرار دادن آن‌ها می‌تواند عکس‌های بی‌نظیری را خلق کند. هر دو دوربین دارای دهانه‌ی دیافراگم f/2.2، فوکوس خودکار لیزری داشته؛ اما هیچ اثری از تثبیت کننده‌ی تصویر نوری وجود ندارد. هواوی برای گرفتن سلفی و ویدئو چت در این گوشی از یک دوربین 8 مگاپیکسلی با دهانه‌ی دیافراگم f/2.4 و با قابلیت فوکوس خودکار لیزری در جلوی آن، استفاده کرده است. نیروی این اسمارت فون از یک باتری غیرقابل تعویض 3000 میلی‌آمپر ساعت تامین می‌شود.

در مقایسه ال‌جی جی 5 با هواوی پی 9 سوالی مطرح می‌شود، هواوی در P9 چه چیزی ارائه می‌دهد که ال‌جی با G5 قادر به ارائه‌ی آن نخواهد بود؟ شاید جواب تنها یک چیز باشد. گوشی Huawei P9 با اندازه‌های 7 در 70.9 در 145 میلی‌متر، 144 گرم وزن داشته و در رنگ‌های سفید سرامیکی، طلایی، رزگلد، خاکستری تیتانیومی و نقره‌ای با قیمتی بین 650 – 700 دلار در دسترس است.

گوشی هواوی پی 9 سیستم‌عامل اندروید 6.0 مارشمالو را اجرا کرده و رابط کاربری Emotion UI 4.1 بر بالای آن دیده می‌شود.

برنده‌ی مقایسه ال‌جی جی 5 با هواوی پی 9:

مقایسه ال‌جی جی 5 با هواوی پی 9

برنده‌ی مقایسه ال‌جی جی 5 با هواوی پی 9 را به‌سختی می‌توان مشخص کرد. هر دو دستگاه از اعتبار بالایی برخوردار بوده و هواداران خاص خود را نیز دارند؛ اما اگر موافق باشید در این رقابت پایاپای، گوشی LG G5 را به‌عنوان برنده‌ی مقایسه ال‌جی جی 5 با هواوی پی 9 بنامیم. قطعا گوشی Huawei P9 یک رقیب شایسته است، نویسنده‌ی این مقاله در وب‌سایت منبع، معتقد است که هنوز مواردی وجود داشته که او نتوانسته بر آن کاملا مشرف باشد، شاید قیمت این گوشی یکی از همان نادانسته‌هاست. هواوی پی 9 در اروپا و آسیا عرضه شده؛ اما هنوز مشخصات و قیمت نسخه‌ی آمریکایی آن مشخص نیست.

ال‌جی جی 5 دارای نمایشگر کواد اچ دی بوده و مسلما تجربه‌ی دیداری بهتری نیست به صفحه نمایش فول اچ دی در P9 به ارمغان خواهد آورد. پردازنده‌ی Kirin در هواوی P9 در برابر اسنپدراگون 820 و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 530 گردن کج نمی‌کند؛ اما پردازنده‌ی کوالکام اندکی بهتر است.

ال‌جی در گوشی G5 از 4 گیگابایت رم استفاده کرده و حافظه‌ی داخلی آن از طریق کارت میکرو اس دی تا ظرفیت عجیب 2 ترابایت قابل افزایش است درحالی‌که P9 در مدل 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی، از طریق کارت میکرو اس دی گسترش فضای ذخیره سازی تا 128 گیگابایت را تجربه می‌کند. گوشی ال‌جی جی 5 از ماژول‌ها و باتری قابل تعویض برخوردار شده و پرچم‌دار هواوی از این کمبود رنج می‌برد. هر دو دستگاه به دوربین‌های خوب و قابلی مجهز شده و تصاویر زیبایی را ثبت می‌کنند.

در پایان مقایسه ال‌جی جی 5 با هواوی پی 9 باید گفت، هواوی با گوشی P9 چیزی بیشتر از ال‌جی جی 5 ارائه نکرده است. شاید اگر گوشی پی 9 چند صد دلاری ارزانتر بود، می‌توانست به‌عنوان برنده‌ی این رقابت معرفی شود؛ اما هر دو دستگاه با برچسب قیمت تقریبا یکسانی به بازار وارد شدند. نمی‌دانم شما کدام را می‌پسندید. به نظر شما کدام پرچم‌دار قوی‌تر عمل کرده است؟ در این بازی قدرت، از نظر شما برنده کدام است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

35 دیدگاه

  1. الجی جی 4 و الجی جی3 داشتم هردو خود ب خود بردشون سوخت
    تاحالا کسیو ندیدم از گوشی هواوی ناراضی باشه

  2. من تا حلا هواوی نداشتم ولی قبلا lg g3و lg g4 داشتم درسته که کواد اچ دی هستنید و ترفکم پیکسلی زیادی داره اما بدترین کیفیت صفحه دنیا رو دارن حتی اگه بهترین دوربین هم داشته باشه بازم روی این صفحه نمایش بدرد نمیخوره

  3. پی 9 زیباتر و خوش دست تره … وگرنه همه گوشی های پرچم دار نیاز کربران رو برطرف میکنه … لازم نیست حتما پر قدرت ترین باشه

  4. ال جی از لحاط فروش پنجمین برند دنیا هست چون تولیداتش کمه و با کیفیت .هواوی روزی سه تا گوشی میسازه بایدم فروشش بیشتر باشه. فروش بیشتر دلیل بر برتری نیست بعدشم اینقدر از خودتون حرف در نیارید کی گفته ال جی در آستانه ورشکستگی هست؟؟؟ کم از خودتون حرف در بیارید ال جی در وضعیت کاملا نرمالی هست و اینم بگم که هر چند با اختلاف کم ولی G5 بهتر بود. در آخرم اینو بگم خیلی جای تعجب هست که هواوی یه برند چینیه و مسلما این افکار تو ذهن هموطنان ایجاد میشه که از لحاظ رقابت قیمتی باید حرف اول رو بزنه که متاسفانه تو این مورد هم ال جی هواوی رو اذیت میکنه.

  5. سلام میخواستم گوشی ال جی ایکس پاور بخرم میخواستم راهنماییم کنید ک تو این رنج قیمت چی بخرم ممنون

    • اصلا این کارو نکن اگ بخاطر باتریشه هواوی y6 pro رو بگیر نزدیک 120 تومن ارزون تره باتریشم 4000 m Ah هست ویژگی های سخت افزاریشم دقیقا مثل x power متوسط به پایین هست. بازم اگر میخوای اونقدر خرج کنی (حدود 600) gt3 هواوی رو پیشنهاد میدم (:

  6. با سلام خدمت طرفداران متعصب هواوی. دوستان هوآوی یه برند چینی هست و جمعیت چین یک چهارم جمعیت جهان هست فکر کنم جواب علت فروش زیادش رو گرفتید. ضمنا هر چی زیاد فروخت یعنی خوبه؟! ال جی در حال ور شکست شدن هست؟!!! میشه سندش رو ارائه بدید؟ اخبار شبکه خبر اعلام کرد که دادستان کل کره جنوبی مدیرعامل شرکت سامسونگ رو احضار کرده بایت یه سری مسایل پشت پرده مالی و سواستفاده اقوام رئیس جمهور کره از این شرکت!!! سامسونگ همین لیفت و لیس رو کم داشت فقط!!! نمی خوام بگم ال جی خیلی برند آسی هست اما حداقل از برند هوآوی خیلی قدیمی تر و بهتر هست. به هر حال کاش نگاه متعصبانه رو بذاریم کنار و متفکرانه و از روی سند نظر بدهیم. میشه یه گوشی رو معرفی کنید که اس دی 2 ترابایتی بخوره؟ لطفا؟ خواهش می کنم؟ جون من؟ تو رو خدا؟ اگه ممکنه؟ عزیزم 2 ترابایت نه دو گیگ حواست باشه. حالا لطفا عقب وایسا بذار عقلا نظر بدن نه متعصبان بی منطق…!

    • اولا قبول کن الان از هر 20 نفر شاید شاید 1 نفر ال جی داشته باشه پس کم کم داره اوت میشه چ تو چین چ تو اروپا چ توی ایران. ال جی گوشی میان رده درست حسابی نداره این یعنی بدبختی! بر عکس هواوی و برند های دیگه حتی سامسونگ با سری j و A! پر طرفدار ترین گوشی ها میان رده ها هستن. بعدشم شما می خوای اس دی 2 ترابایتی بگیری ک انقدر تاکید داری روش؟؟!! اصلا مگه داریم مگه میشه؟؟!!

  7. اون دوستی ک میگه شیامی برنده اول چینه تو چند سال پیش جا مونده.الان هواوی برند اول چین و سومین برند گوشی ساز تو جهانه .بهتره با تحقیق بیایین نظر بدین

  8. هه چرا دعوا میکنین بابا ب شما چ میرسه آخه یکم عاقلانه فکر کنید میفهمید ال جی خییییلی بهتر از هواویه من دوتا شم داشتم اصلا ب هیچ وجه هواوی رو دوس ندارم هرچقدرم خوب باشه ب هرکی بگی هواوی دارم میگم هه هواوی؟؟؟؟ولی در کل هیییییچییییی به ال جی و سامسونگ نمیرسه همین تمام ،اینو ار روی تجربیاتم گفتم

  9. و بگم قیمت این گوشی الان یک میلیون و پانصد و الجی جی 5 یک میلیون و هشتصد هست قیمت هواوی ارزانتر و خیلی بهتر است

  10. الجی رو باید با اس 7 مقایسه کرد.به نظرم از اس 7 هم بهتره

  11. هواوی رو دوس دارم ولی این بار قیمت گذاریش خیلی اشتباه بود.

  12. اگه باپی9پلاس مقایسه می شد بهتربود…پی9پلاس یه سروگردن ازجی5سرتره .قابلیت فورس تاچ هم داره…سرعتشم عالیه..

  13. قیمت ماژول های ال جی رو دارید؟
    عینک واقعیت مجازی 800هزار تومان
    دوربین 360درجه 800 هزارتومان

  14. خخخخ چه مقایسه ی خنده داری !!! مگه میشه الجی که اینهمه قدمت و قدرت داره و کره ای اصیله رو با هوااوی چینی ک 10 سال هم نیست داره گوشی میسازه مقایسه کرد ؟!!! هواوی توی چین برند دوم اون کشوره بعد شما میاید با الجی مقایسش میکنید ؟!!! شیایومی برند اول چینه و باید بنظرمن می5 رو با هواوای پی9 مقایسه میکردید شاید نتیجه بهتری بگیرید ، کمپانی الجی رو انقدر دست کم نگیرید ، همین ماژول الجی کل برند هواوی و کارخونه هاشو میارزه ، برید اخبارای کمپانی الجی رو بخونید ببینید چقدر تکنولوژی های جدید رو معرفی میکنه (اخبار مربوط به تاچ آی دی بدون دکمه رو توی همین سایت منتشر کردید برید بخونید) ، هواوی 1 درصد اینارو هم نداره ، هواوی بخواطر ارزون بودنش یخورده اسم در کرده و گرنه هیییچی نیست (هرچقدر پول بدی آش میخوری)

    • هههههه الجی اونوقتت برند چندمه جهانه از نظر فروش ؟ همینو جواب بدی جواب خودتو گرفتی ??

    • یه چیز دیگه تو اصلا با گوشی هواوی کار نکردی که این حرفو میزنی الجی داره درجا میزنه در صورتی که هواوی برند سوم جهانه یکم سرچ کنن شاید خوب باشه برا اطلاعاتتون بعدشم هواوی انقد قدرت داره چیپستشو خودش بسازه نه مثه الجی ???

      • آره چیپستی ک اشغاله و ضعیف تر از میان رده ی مدیاتکه !!! یه سرچ کنی متوجه میشی ک موقعی ک هواوی مودم میزد الجی پردازنده میساخت اما الان بخواطر سیاستای جدیدش دیگه نمیسازه ، پنل های ips مال خودشه و پنلی که روی همین پی9 ، پی8 ، پی7 هست و ایفون ها از 5 گرفته تا 6اس ، پس اطلاعات خودتو بالا ببر نه تعصبت رو

        • فعلا که از نظر سرعتی p9 بیشتره با این که چیپست الجی قوی تره یکم سرچ کنید تو نت میبینید ?
          دوربینم که سایت بقلی مقایسشو گذاشت دیدیم الجی اخر شد p9 بهترین دوربینو داره اول p9 شد بعد s7 بعد z5 بعد 6s+ بعد الجی هههه میتپنید مقایسو سایته بغلی ببینید

        • کی همچین چیزی رو گفته که الجی صفحه نمایش ایفون میزنه ؟؟؟؟؟
          اینکارو سامسونگ انجام میده نه الجی

      • درسته برند سومه. فقط بخاطر فروشش. فقط و فقط. میدونی چرا چون چین. یک چهارم کل جهان جمعیت داره. و مردمش هم جنسی که خودشون تولید میکنن میخرن. بعد شما شرکتی که بیش از 30 ساله داره خدمت میکنه رو انتخاب میکنی یا شرکت چینی که. کمتر از ده ساله

    • داداش هواوی سومین برند هست و الجی 4 یا 5 هست پی 9 بهت بگم بهترین دوربین بازار و داره و تو خیلی چیزا بهتره الجی در معرض ورشکست الان قدرت در دست هواوی و اپل و سامسونگ هست و الجی از قدرت خارج شده هواوی پول امکانات میگیره و بقیه برندا پول مارک .. هواوی خیلی امکانات داره تو سرعت و دوربین و باتری هواوی خیلی بهتر از الجی و همچنین قیافه .. الجی سقوط آزاد کرده جی 5 یخورده بهتر بوده ..اما هواوی همینطور داره پیشرفت و پیشرفت میکنه

      • رفیق هواوی سومین برند از نظر فروشه( که اونم بخاطر ارزون بودن گوشیاشه ) نه سومین برند از نظر اعتبار و قدمت
        بنچمارک الجی جی۵ شد13هزار ولی هواوی هنوز نتونسته گوشیی بزنه که امتیازش بالای ده هزار بشه
        هههههه

        • داداچ همه چی تو بنچمارک خلاصه نمیشه که برو تو یوتوب سرچ کن مقایسه های عملی شون رو ببین بعد نظر بده این برندا مثل سامسونگ و الجی یه کار میکنن که تو بنچمارک بهترین امتیاز رو بگیرن ولی هواوی از این کارا بلد نیست والسلام

      • قدرررررررررررررررررررررررتت

    • دوست عزیز اگه ملاک قدمته که ایران خودرو قدیمی تر از هیوندایه .. اگه ملاک بزرگی شرکت هستش فراری کوچک تر از ایران خودرو هستش .. اگه فروش بالا بخاطر قیمت پایینه خیلی گوشیه ارزان تر تو بازار موجوده که فروشی نداره … الحق که پی 9 نسبت به قیمتش گوشیه بسیار خوب و زیباتریه

  15. خیلی زود قیمت هواوی پایین میاد

  16. از لحاظ سخت افزاری lg g5 قوی تر است