امواج خروشان دریا

ببینید: تصاویر چشم نوازی از امواج خروشان دریا

«سوژه» چیزی است که هر عکاسی به دنبال یافتن آن است تا بتواند اثری هنری و جاودانه خلق کند. حال اگر موضوع ما عکاسی از دریا باشد می‌توان سوژه‌های فراوانی یافت؛ حال می‌خواهد آرامش و سکوت دریا باشد که انعکاس نور آفتاب به بیننده چشمک می‌زند و یا امواج خروشان دریا باشد که عظمت آن را به رخ بیننده می‌کشد.

عکاس اصولا به کسی گفته می‌‎شود که دوربین خود را برداشته و به جامعه می‌رود یا در دامان طبیعت قدم زده و به دنبال نشان دادن چیزی است که کمتر کسی به آن توجه کرده یا شاید هم بارها از کنار آن گذر کرده و کمتر اهمیتی به آن داده است.

عکاس استرالیایی به نم لوک شدبولت (Luke Shadbolt) نیز قهرمان داستان ما شده و با دوربین خود عکس‌های زیبایی از امواج خروشان دریا تهیه کرده است تا شکوه و عظمت دریا را به ما نشان دهد؛ البته شدبولت به این نکته که کجا این تصاویر را ثبت کرده است اشاره‌ای نکرده و تنها به قرار دادن آن‌ها در وب سایت خود و به اشتراک قرار دادن تصاویر گرفته شده از امواج خروشان دریا با علاقه‌مندان به حرفه‌ی عکاسی و دوست‌داران طبیعت بسنده کرده است.

وی در وب سایت خود گفته:

تصاویر ثبت شده در حقیقت دوگانگی طبیعت را نشان می‌دهد؛ خلقت و فناپذیری که در یک لحظه صورت می‌گیرد. این یک تعریف برای تعادل میان روشنایی و تاریکی در طبیعت است.

در این تصاویر می‌توان لحظه‌ی پدید آمدن یک موج را مشاهده کرد و دید که چطور موجی به برخورد به دریا و سخره‌ها، جای خود را به موج دیگری می‌دهد و این روند خلقت و نابودی به‌صورت مکرر در حال تکرار است.

در ادامه می‌توانید تصاویر ثبت شده توسط شدبولت را تماشا کرده و نظر خود را در مورد این تصاویر با ما در میان قرار دهید.

گالری تصاویر امواج خروشان دریا

نظر خود را در مورد این تصاویر با ما در میان قرار دهید. آیا شما نیز به تهیه تصاویر از طبیعت علاقه دارید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*