آپدیت‌های اندروید

FTC و FCC هر دو به دنبال یافتن دلیل دیر منتشر شدن آپدیت‌های اندروید توسط کمپانی‌ها هستند

همان‌طور که شما نیز از این موضوع ناراحت کننده آگاه هستید زمان زیادی می‌برد تا پس از منتشر شدن آپدیت‌های اندروید شاهد عرضه‌ی این به‌روزرسانی‌ها توسط کمپانی‌های سازنده موبایل برای محصولات خودشان باشیم FCC و FTC نیز هر دو به دنبال یافتن علت این امر هستند.

متاسفانه هر بار پس از تولید یک سیستم عامل اندروید جدید، تنها شاهد دیوایس‌های برند نکسوس هستیم که دارای این سیستم عامل‌ها بوده و برای انتشار سیستم عامل اندروید جدید بر روی محصولاتی که از برند نکسوس نیستند باید زمان زیادی را منتظر بمانیم.

این موضوع زمانی بدتر می‌شود که آپدیت‌های اندروید نیز شامل این حالت شده و عرضه‌ی آن‌ها بر روی محصولات شاخص و رده‌بالای بازار به زمان نسبتا طولانی و کسل کننده‌ای ختم می‌شود و این در حالی است که آپدیت‌های جدید اندروید پس از ساخته شدن و گذارندن مراحل تست، به‌سرعت بر روی دستگاهی که برند نکسوس بر روی آن‌ها حک شده است منتشر می‌گردند.

اصولا علت زمان‌بر بودن عرضه‌ی آپدیت‌های اندروید به این دلیل است که سازندگان گوشی‌های هوشمند پس از دریافت به‌روزرسانی زمان زیادی را برای هماهنگ‌سازی رابط کاربری خود با این آپدیت‌ها و همچنین تست کردن آن بر روی محصولاتشان می‌کنند و سپس به‌روزرسانی باید با توجه به اپراتورهای مختلف تنظیم شود.

طبیعتا استفاده از چنین روشی سبب می‌گردد تا زمان عرضه‌ی به‌روزرسانی بر روی محصولات مختلف با تاخیرهای بسیاری رو به رو شود. این در حالی هست که گوگل هرماه پچ‌های امنیتی منتشر می‌کند و سازندگان گوشی نیز اصولا این پچ‌ها را نادیده گرفته و صبر می‌کنند تا در یک به‌روزرسانی جامع‌تر که شامل این پچ‌ها نیز می‌شود، آن‌ها را عرضه کنند.

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) و کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) نیز این موضوع را به‌عنوان یک مشکل خوانده و به هشت سازنده‌ی گوشی درخواست داده‌اند تا در مورد علت این تاخیر توضیح دهند و بگویند که عرضه‌ی این پچ‌های امنیتی از چه مراحلی عبور می‌کند که با این همه تاخیر مواجه می‌گردد.

هنوز مشخص نیست که در صورت دریافت پاسخ، این دو کمیسیون چه عکس العملی نشان خواهند داد؛ اما نکته‌ای که حائز اهمیت است ناراحتی کاربران سیستم عامل اندروید از دیر عرضه شدن آپدیت‌های جدید برای هندست آن‌هاست؛ البته دلیل نگرانی FCC و FTC منطقی است زیرا میزان استفاده‌ی کاربران از اینترنت با هندست‌های خود بالا رفته و شاهد خرید‌های اینترنتی و تراکنش‌های بانکی با موبایل‌ها و تبلت‌ها هستیم. همین امر سبب شده که گوگل در عرضه‌ی پچ‌های امنیتی به‌روز و مصمم باشد تا کاربران با مشکلاتی رو به رو نگردند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سریع ترین سایتی هستید که پوشش میدین ممنون از تلاش هایی که میکنید

  2. دستشون درد نکنه واقعا من الان p8 lite دارم p9 lite معرفی شده هنوز اپدیتو نگرفته و تو بتا هستش