تولید آیفون

فاکسکان به دنبال احداث کارخانه‌ی تولید آیفون در کشور هند است

کمپانی تایوانی فاکسکان (Foxconn) و اپل بار دیگر به فکر یک حرکت جهانی افتاده‌اند و بعد از تسخیر بازار بزرگ کشورهایی نظیر چین، این بار به سراغ یکی دیگر از بزرگ‌ترین بازارهای محصولات دیجیتالی و گجت‌های الکترونیکی هوشمند و تولید آیفون در آن کشور رفته‌اند؛ کشوری که یک ششم جمعیت کل جهان را در خود جای داده است: هند!

بازار کشور هند بعد از کشورهای چین و ایالات متحده‌ی آمریکا، سومین بازار بزرگ محصولات دیجیتالی در سراسر جهان است. به همین دلیل هم کمپانی اپل تصمیم دارد که تحرکات خود در این کشور را افزایش دهد و این بازار را که هنوز بخش بزرگی از آن به‌صورت بکر باقی مانده است، از آن خود کند. در این راه البته اپل تنها نیست و بزرگ‌ترین تامین کننده‌ی قطعات سخت افزاری‌اش که تولید آیفون را بر عهده دارد یعنی کمپانی فاکسکان هم آن را همراهی خواهد کرد.

فاکسکان که دارای خط تولیدهای مختلفی در کشورهای آسیای شرقی است، قصد دارد طی یکی دو سال آینده، یک کارخانه‌ی بزرگ دیگر برای تولید آیفون در کشور هند تاسیس کند و آیفون‌های اپل که برای کاربران این کشور تولید می‌شوند را در آنجا مونتاژ کند. این کارخانه در مساحتی بسیار وسیع و در زمینی بالغ بر ۱۲۰۰ هکتار (۴,۸۵۶,۲۲۸ متر مربع) احداث خواهد شد و با توجه به گستردگی مساحت آن، امکان دارد به جز خطوط تولید محصولات اپل، اهداف دیگری نیز برای آن در نظر گرفته شده باشد.

فاکسکان به‌زودی احداث کارخانه برای تولید آیفون را در هند آغاز خواهد کرد

این کارخانه که برای احداث آن بودجه‌ای معادل ۱۰ میلیارد دلار از سوی مدیران فاکسکان اختصاص داده شده است، قرار است در شهر ماهاراشترا (Maharashtra) واقع شود و بعد از انجام امور اداری و ثبت مالکیت زمین، حدود ۱۸ ماه برای ساخت آن زمان صرف خواهد شد. البته در طی همین مدت، اپل هم در بازار هند چندین فعالیت مهم خواهد داشت که احداث چندین اپل استور، از جمله‌ی آن‌هاست.

البته وضعیت اپل همین الان هم در کشور هند بسیار مناسب است و بعد از انتشار گزارش سال مالی این کمپانی، با اینکه برای اولین بار در تاریخ، فروش جهانی آیفون‌ها نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته کاهش یافته بود، اما این مقدار در بازار کشور هند با ۵۶ درصد افزایش همراه بود که بخش بزرگی از آن را فروش آیفون ۵ اس با قیمت ۳۰۰ دلار تشکیل داده است.

فاکسکان به دنبال احداث کارخانه‌ی تولید آیفون در کشور هند است

مدیر عامل اپل، تیم کوک نیز در این باره گفته است که بازار هند هنوز هم دارای پتانسیل بسیار بالایی است و با توجه به حجم عظیم جمعیت زیر ۲۵ سال و فراگیر شدن فناوری 4G LTE در این کشور، آیفون‌های این کمپانی می‌توانند مخاطبان بسیار بیشتری را به خود اختصاص دهند (شرایطی که کاملا مشابه بازه‌ی سنی و فناوری‌های موجود در کشور خودمان است).

البته دانستن این نکته هم مهم است که خریداران هندی چندان تمایلی به خرید دیوایس‌های گران‌قیمت ندارند و ۷۰ درصد فروش کل تلفن‌های همراه هوشمند این کشور در سال گذشته را دیوایس‌های زیر ۱۵۰ دلار تشکیل داده‌اند؛ بنابراین اپل و فاکسکان هم باید سیاست ویژه‌ای را برای بازار این کشور در نظر بگیرند و عرضه‌ی محصولات ارزان‌قیمتی نظیر آیفون ۵ سی و آیفون اس ای (iPhone SE) می‌تواند روش خوبی برای نفوذ به بازار هند باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*