تولید نرم‌افزار تشخیص آلزایمر به کمک الگوی صحبت کردن افراد

تولید نرم‌افزار تشخیص آلزایمر به کمک الگوی صحبت کردن افراد

یک موسسه‌ی تحقیقاتی در شهر کلکته‌ی هند در حال تولید یک نرم‌افزار تشخیص آلزایمر است که بر اساس الگوهای صحبت کردن افراد ‌می‌تواند احتمال وقوع این بیماری را در آن‌ها تشخیص دهد. با ما در گجت نیوز همراه باشید.

امروزه برای هر کار خاصی یک نرم‌افزار وجود دارد. از نرم‌افزار تشخیص آب و هوا گرفته تا نرم‌افزار ژست‌های عکاسی را می‌توان در اینترنت پیدا کرد. با پیشرفت روزافزون نرم‌افزارها و هوشمندتر شدن آن‌ها، زیاد دور از انتظار نیست که نرم‌افزارهایی تولید شوند که شرایط سلامت و احتمال وقوع یک بیماری در شما را قبل از رخ دادن آن به شما اطلاع دهند.

به‌تازگی یک موسسه‌ی تحقیقاتی در شهر کلکته‌ی هند در حال کار بر روی نرم‌افزاری است که می‌تواند با گوشی دادن به صدای شما، احتمال وقوع آلزایمر در شما را تشخیص دهد. خانم سوسمیتا بهادری (Susmita Bhaduri) سرپرست این گروه تحقیقاتی در خصوص این نرم‌افزار تشخیص آلزایمر چنین گفت:

تفاوت بسیار زیادی بین صحبت کردن یک فرد نرمال و یک شخص متمایل به خودکشی، یک بیمار پارکینسون و یک شخص در شرف ابتلا به آلزایمر وجود دارد. در نرم‌افزاری که ما طراحی کرده‌ایم، قابلیتی وجود دارد که با بررسی صدای شما به دنبال الگویی می‌گردد که افراد مبتلا به آلزایمر به آن شکل صحبت می‌کنند. این نرم‌افزار در انتها به شما می‌گوید چقدر احتمال وقوع آلزایمر در شما وجود دارد.

این نرم‌افزار تشخیص آلزایمر در حال حاضر در مرحله‌ی توسعه قرار دارد و امید است با تکمیل این نرم‌افزار از آن در چکاپ‌های عادی استفاده شود. این نرم‌افزار به‌صورت انحصاری و برای سیستم‌عامل اندروید تولید شده است. موسسه‌ی روان‌پزشکی شهر کلکته‌ی هند نیز در تولید این نرم‌افزار شرکت دارد. البته تا به این لحظه مشخص نیست این نرم‌افزار تا چه حد می‌تواند بیماری آلزایمر را به‌درستی تشخیص دهد، اما حداقل تولید این نرم‌افزار ایده‌ی بسیار خوبی است.

نظر شما کاربران گجت نیوز در خصوص این نرم‌افزار چیست؟ دیدگاه خود را در قسمت نظارت با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*