رویداد توسعه دهندگان گوگل I/O 2016

رویداد توسعه دهندگان گوگل I/O 2016: هر آنچه انتظار داریم ببینیم

یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات سال 2016 میلادی مربوط به رویداد توسعه دهندگان گوگل (Google I/O 2016) است. در این رویداد که هر ساله در مانتین ویو برگزار می‌شود گوگل از تازه‌ترین دستاوردهای تکنولوژی خود پرده برداری می‌کند. به نظر می‌رسد که امسال شلوغ‌ترین رویداد گوگل را در پیش خواهیم داشت.

تا برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان گوگل (Google I/O 2016) زمان زیادی باقی نمانده است. هر سال این کمپانی تمامی توسعه دهندگان نرم افزاری، سرویس‌ها و دستگاه‌های خودش را از سراسر دنیا به دور هم جمع می‌کند. طی این مراسم ما شاهد رونمایی از نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید هستیم و بسیاری از پیشرفت‌های مهمی نیز برای سیستم‌عامل کروم رونمایی می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا تمامی مواردی که انتظار دیدن آن‌ها را در رویداد Google I/O 2016 داریم، بپردازیم. لازم به ذکر است که این رویداد طی 28 الی 30 اردیبهشت ماه در مانتین ویو کالیفرنیا برگزار خواهد شد.

رویداد توسعه دهندگان گوگل I/O 2016

اندروید N

رویداد توسعه دهندگان گوگل I/O 2016

نشانه‌های روشنی از اندروید N، به‌روزرسانی بعدی سیستم‌عامل موبایلی گوگل وجود دارد. البته این کمپانی معنی نام آن را به‌طور دقیقی مشخص نکرده است اما می‌توان آن را اندروید N و یا اندروید نسخه 7.0 دانست.

از زمانی که گوگل نسخه‌ی پیش نمایش اندروید N را منتشر کرده است، شاهد قابلیت‌های بسیار خوبی در آن بودیم که در واقع می‌توانیم آن‌ها را ایده‌های خوبی بدانیم. علاوه بر همه این‌ها می‌توانیم طی برگزاری رویداد Google I/O 2016 از اطلاعات تازه‌ی آخرین محصولات نکسوس نیز باخبر شویم.

اندروید پوشیدنی

رویداد توسعه دهندگان گوگل I/O 2016

آن‌گونه که انتظار می‌رود گوگل به‌روزرسانی‌های تازه‌ای را برای اندروید پوشیدنی ارائه خواهد کرد. البته خبرهایی نیز به گوش می‌رسد که گوگل با همکاری شریک تجاری خودش قصد دارد تا ساعت‌های هوشمندی را نیز طی این مراسم ارائه کند.

سیستم‌عامل کروم

رویداد توسعه دهندگان گوگل I/O 2016

یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های مهمی که طی رویداد توسعه دهندگان گوگل (Google I/O 2016) شاهد رونمایی از آن هستیم سیستم عامل کروم (Chrome OS) است. آن گونه که روزهای اخیر شنیده‌ایم گوگل قصد دارد تا اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را در این سیستم عامل ممکن سازد و بدین معنی است که کاربران این سیستم‌عامل به فروشگاه گوگل پلی و ده‌ها میلیون اپلیکیشن آن دسترسی پیدا خواهند کرد. جدا از این قضیه شایعه‌ی دیگری نیز وجود دارد که عنوان می‌کند ممکن است شاهد ادغام این دو سیستم عامل با یکدیگر باشیم.

واقعیت مجازی

رویداد توسعه دهندگان گوگل I/O 2016

واقعیت مجازی (Virtual Reality) یکی دیگر از مسائلی است که مورد توجه بسیاری از کمپانی‌های تکنولوژی قرار گرفته است. در حالی که هدست مقوایی “Google Cardboard” یک شروع خوب برای ورود مردم به دنیای واقعیت مجازی است، یکی از منابع درآمد گوگل نیز به‌حساب می‌آید. چند مدتی است که شایعه ساخت یک هدست واقعیت مجازی حرفه‌ای توسط گوگل به گوش می‌رسد که می‌تواند تجربیات سطح بالاتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

این هدست می‌تواند محصولی باشد که برای استفاده به هیچ تلفن هوشمند و کامپیوتری نیاز نداشته و توسط یک پردازنده قدرتمند و یک صفحه نمایش با رزولوشن بالا قدرت‌نمایی خواه کرد. این محصول ممکن است خیلی زود توسط گوگل عرضه شود؛ اما این به نظر می‌رسد که رویداد توسعه دهندگان گوگل (Google I/O 2016) محل مناسبی برای رونمایی از آن باشد. گوگل هفته‌ی آینده جلسه‌ای را برنامه‌ریزی کرده تا در ارتباط با آینده‌ی دنیای واقعیت مجازی به تبادل نظر بپردازد.

اندروید خودرو

رویداد توسعه دهندگان گوگل I/O 2016

اندروید خودرو قابلیتی است که می‌تواند گوشی هوشمند اندرویدی شما را به اتومبیلتان متصل کند. این قابلیت طی چند ماه گذشته بهبود یافته و این احتمال وجود دارد که در رویداد توسعه دهندگان گوگل 2016 شاهد پیشرفته‌تر شدن هرچه بیش‌تر آن باشیم. انتظار می‌رود که خودروهای بیشتری به لیست تولیدکنندگان مصرف کننده از این ویژگی اضافه شود و همچنین گوگل اپلیکیشن‌های شخص ثالث بیشتری را برای اندروید خودرو معرفی کند.

اتومبیل خودران گوگل

رویداد توسعه دهندگان گوگل I/O 2016

گوگل علاقه زیادی دارد تا در ارتباط با دستاورد بزرگ خودش در صنعت اتومبیل سازی طی رویداد توسعه دهندگان گوگل به گفتگو بپردازد. با توجه به آن‌که گزارش‌های اخیر اعلام می‌کنند اتومبیل خودران گوگل در مراحل پایانی توسعه خود است، خبرهای خوبی را از این خواهیم شنید.

به‌تازگی بحث‌های تازه‌ای در مورد تولید تعداد بیشتری از نسخه‌های نمونه این خودرو به گوش می‌رسد. به نظر می‌رسد که فیات کریسلر شریک تجاری گوگل برای تولید این خودروها خواهد بود.

پروژه آرا (Project Ara)

رویداد توسعه دهندگان گوگل I/O 2016

به کمک پروژه آرا می‌توانید سخت افزار گوشی خود را به یک دوربین، پردازنده و غیره دلخواه خود مجهز کنید و بر اساس سلیقه خود گوشی هوشمندتان را طراحی کنید. درواقع اگر این پروژه به مرحله بهره‌برداری برسد شما می‌توانید همان گونه که کامپیوتر شخصی خود را اسمبل می‌کنید، گوشی هوشمندتان را نیز اسمبل کنید.

پروژه تانگو (Project Tango)

رویداد توسعه دهندگان گوگل I/O 2016

این پروژه شامل سنسورهایی است که در گوشی هوشمند شما تعبیه خواهد شد و اجازه می‌دهد هر آنچه در دوربین گوشی قابل مشاهده است را به‌صورت سه بعدی رندر کنید. گوشی هوشمند پروژه تانگو برای نخستین بار در کنگره جهانی موبایل اوایل سال جاری رونمایی شد و به نظر می‌رسد که اطلاعات جدیدی از آن در رویداد پیش روی گوگل اعلام شود.

اینترنت اشیاء

رویداد توسعه دهندگان گوگل I/O 2016

بر اساس تازه‌ترین اطلاعات گوگل قصد دارد تا حین این رویداد به‌روزرسانی جدیدی را برای پلتفرم اینترنت اشیاء منتشر کند. کنفرانس رویداد توسعه دهندگان گوگل I/O 2015 بود که این کمپانی برای نخستین بار از پروژه بریلو (سیستم‌عامل مخصوص اینترنت اشیاء) بهره برداری کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. باسلام
    سوالی که داشتم دراین مراسم احتمال رونمایی نکسوزهای جدید هست یا طبق هرسال در مهرآبان معرفی میشه