اینترنت 5G نوکیا با سرعت بسیار بالا یک گام دیگر به واقعیت نزدیک‌تر شد

اینترنت 5G نوکیا با سرعت بسیار بالا یک گام دیگر به واقعیت نزدیک‌تر شد

اینترنت 5G یا همان نسل پنجم اینترنت همراه، در حال حاضر برای کاربران معمولی در سراسر جهان، تنها یک ایده‌ی محدود است که از هرچند صد میلیون نفر، شاید تنها یک یا دو نفر بتوانند از آن استفاده کنند؛ اما نوکیا و چند کمپانی دیگر در آمریکا قرار است که عرضه‌ی این تکنولوژی را نزدیک‌تر کنند.

چندی پیش برایتان نوشتیم که اپراتور آمریکایی ویرایزن (Verizon) در یک آزمایش محدود، اینترنت 5G خود را در یک شعاع بسیار کم تست کرده است. به غیر از ورایزن، چند اپراتور دیگر که همگی آمریکایی هستند نیز نسل پنجم اینترنت همراه را به‌طور آزمایشی برای گروه محدودی از کاربران خود راه‌اندازی کرده بودند؛ اما هیچ‌کدام از این اپراتورها هنوز نتوانسته‌اند که استانداردهای لازم برای این نسل را فراهم کنند و درخواست خود را به کمیسیون استانداردهای ارتباطات فدرال دولت آمریکا (FCC) ارسال کنند، هیچ‌کدام به غیر از نوکیا.

اینترنت 5G نوکیا با سرعت بسیار بالا یک گام دیگر به واقعیت نزدیک‌تر شد

این کمپانی فنلاندی به‌تازگی یک درخواست رسمی برای این کمیسیون ارسال کرده است و اولین برند در جهان محسوب می‌شود که درخواست رسمی برای عملی کردن اینترنت 5G را در FCC ثبت کرده است. تشکیلات اپراتور سی وایرلس (C Spire) که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات‌دهنده‌ی اینترنت بی‌سیم در کشور امریکا به‌حساب می‌آید، اولین جایی است که نوکیا اینترنت 5G خود را در آنجا آزمایش خواهد کرد.

دفتر مرکزی اپراتور سی وایرلس که در میسیسیپی آمریکا واقع شده است، محل انجام این آزمایش خواهد بود و طیف‌های اینترنت 5G در رنج ۶۸ تا ۷۶ گیگاهرتز به مدت محدودی پخش خواهد شد؛ مدت محدودی که گفته می‌شود برای راه‌اندازی تجهیزات، انجام تست‌های اولیه و جمع‌آوری آن‌ها کافی است. یکی از سخن‌گویان سی وایرلس نیز این موضوع را تایید کرده است و از آنجا که این اپراتور در گذشته هم جزو مشتریان ثابت مودم‌ها و تجهیزات شبکه‌ی نوکیا بوده است، به همین دلیل برای انجام این آزمایش مهم، مورد نظر این کمپانی قرار گرفته است.

سی اسپایر تنها محل آزمایش اینترنت 5G نوکیا نخواهد بود

قرار است اولین آزمایش اینترنت 5G نوکیا در زمانی بین روزهای یکم جولای (یازدهم تیر ماه) تا ۲۵ جولای (چهارم مرداد ماه) عملی شود. البته این آزمایش مهم تنها به اپراتو سی اسپایر محدود نمی‌شود و در مندرجات موجود در درخواست نوکیا به FCC آمده است که این کمپانی در راه‌اندازی اینترنت 5G اپراتور اسپرینت (Sprint) نیز که قرار است در بازی‌های کوپا آمریکا اجرایی شود، نقش خواهد داشت.

اینترنت 5G نوکیا با سرعت بسیار بالا یک گام دیگر به واقعیت نزدیک‌تر شد

مسابقات فوتبال کوپا آمریکا که درواقع همان رقابت‌های جام ملت‌های آمریکا محسوب می‌شود، برای اولین بار در تاریخ این رقابت‌ها، قرار است که در کشوری خارج از آمریکای جنوبی برگزار شود و برترین‌های فوتبال این قاره به کشور ایالات متحده‌ی آمریکا سفر خواهند کرد تا این مسابقات را بین روزهای سی‌ام ماه می (دهم خرداد ماه) تا هجدهم ژوئن (بیست و نهم خرداد) برگزار کنند.

استادیوم لوی (Levi) که چندی قبل نیز، رقابت هیجان انگیز سالانه‌ی Super Bowl آمریکا در آن برگزار شد، اولین استادیومی است که مسئولان اسپرینت توانسته‌اند مجوز اجرای طرح آزمایشی اینترنت 5G را در آن از دولت آمریکا کسب کنند.

نوکیا چندی قبل هم در جریان برگزاری رویداد سالانه‌ی کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC) به همراه اپراتور ژاپنی NTT DoCoMo، توانسته بود طرح آزمایشی اینترنت 5G را در بخش محدودی اجرا کند و با این تفاسیر به نظر می‌رسد که مدیران این برند فنلاندی تصمیم خود را گرفته‌اند و برای اینکه در بین پیشگامان جدیدترین نسل اینترنت همراه قرار بگیرند، تمام تلاش خود را خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*