لمس سه‌بعدی

فناوری لمس سه‌بعدی گوگل به اندروید N نمی‌رسد

سیستم‌عامل اندروید از نسخه 2.0 ایکلیر از فناوری صفحه‌نمایش حساس به فشار بهره می‌برد، اما متاسفانه توسعه‌دهندگان بنا به دلایل مختلفی از آن چشم‌پوشی کردند و از این قابلیت بهره کافی برده نشد. برخی کارشناسان معتقد بودند، به کارگیری قابلیت صفحه‌نمایش حساس به فشار آن‌چنان سودی ندارد؛ اما حالا با معرفی فناوری لمس سه‌بعدی توسط اپل، اوضاع فرق کرده است.

لمس سه‌بعدی به اندروید N خواهد رسید؟

چند ماه از انتشار اولین نسخه پیش‌نمایش اندروید N برای توسعه‌دهندگان می‌گذرد و حالا نیز شمارش معکوس برای کنفرانس پیشروی گوگل آغاز شده است. تاکنون بحث‌های فراوانی پیرامون نسخه جدید اندروید و قابلیت‌های آن در فضای وب مطرح شده‌اند که از جمله داغ‌ترین آن‌ها، پشتیبانی اندروید N از فناوری جدید لمس حساس به فشار گوگل بوده است؛ در واقع این پاسخ سازنده سیستم‌عامل اندروید به فناوری لمس سه‌بعدی اپل محسوب می‌شود. حتی در لیست قابلیت‌های نسخه پیش‌نمایش دوم اندروید N، نام این فناوری رسما ذکر شده بود.

با این حال گفته می‌شود که کمپانی گوگل نتوانسته است آن را برای اولین نسخه رسمی از اندروید N آماده کند و احتمالا اندروید حساس به فشار را در ادامه سال و آپدیت‌های پیشرو مشاهده خواهیم کرد. البته گوگل هنوز در این زمینه عکس‌العملی نشان نداده است.

احتمالا مسئولان این کمپانی در رویداد I/O هفته بعد شرکت، بیشتر پیرامون لمس سه‌بعدی بحث خواهند کرد، اما حتی مشخص شدن تاریخ عرضه آن در این کنفرانس نیز مبهم است. با این حال، به احتمال زیاد نسخه پیش‌نمایش جدیدی از اندروید N در این رویداد مهم منتشر می‌شود و حتی اگر خود گوگل در زمینه فناوری صفحه حساس به فشار حرفی نزند، کد شناسان می‌توانند ما را در این زمینه یاری کنند.

بازار رقابت بین اندروید و iOS به‌عنوان دو سیستم‌عامل محبوب موبایل همیشه داغ بوده است. با توجه به معرفی قابلیت لمس سه‌بعدی در نسل ششم آیفون‌های اهالی کوپرتینو و عرضه آیفون 7 طی ماه‌های آینده، گوگل اصلا نمی‌خواهد از این کمپانی عقب بیفتد و احتمالا هر طور شده فناوری مذکور را به سیستم‌عامل اندروید خواهد آورد. نظر شما پیرامون این موضوع چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*