نیمی از خودروهای مک‌لارن تا شش سال آینده به صورت هیبرید تولید می‌شوند

نیمی از خودروهای مک‌لارن تا شش سال آینده به‌صورت هیبریدی تولید می‌شوند

کمپانی مک‌لارن (McLaren) همواره به تولید خودروهای سوپر اسپرت گران‌قیمت مشهور بوده است و محصولات تولید شده توسط این برند عمدتا در تیراژهای پایین تولید شده و توسط ثروتمندان خریداری می‌شوند. اما خودروهای مک‌لارن به غیر از قدرت بالا و قیمت سرسام آور، یک شهرت دیگر هم دارند.

خروجی موتور خودروهای مک‌لارن، قدرت و سرعت هستند؛ پس چه چیزی ورودی آن است؟ بله یک گالن پر از بنزین! مصرف بالای بنزین، شهرت دیگر این خودروها است و یکی از پرمصرف‌ترین‌ها در دنیای موتورها به ازای مسافت پیموده شده، موتورهای تولید شده توسط مک‌لارن هستند. البته از آنجا که خریداران این مدل از خودروها دارای توانایی مالی بالایی هستند، اهمیت چندانی به هزینه‌ی سوخت مصرفی توسط خودروی لوکسشان نمی‌دهند، اما این موضوع برای کمپانی سازنده‌ متفاوت است.

انواع نهادهای حامی محیط زیست و موسسات استاندارد گذاری جهانی، کمپانی‌های سازنده‌ی خودروهای پرمصرف نظیر مک‌لارن را تحت فشار می‌گذارند تا آن‌ها سیاست‌های خود را تغییر دهند و روی به تولید محصولات سازگار با طبیعت بیاورند. به همین دلیل تشکیلات مک‌لارن متعهد شده است که ساخت خودروهای هیبریدی را در دستور کار خود قرار دهد و رفته رفته به سمت انرژی‌های پاک‌تر و جایگزینی آن‌ها با سوخت‌های فسیلی حرکت کند.

مایک فلویت (Mike Flewitt) مدیر ارشد این کمپانی در گفتگو‌ی اخیری که با خبرگزاری Automotive News Europe داشته است، اعلام کرده که قرار است در برنامه‌ی بلند مدتی که این کمپانی برای خطوط تولید خود تعیین کرده است، تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی حدود نیمی از خودروهای این کمپانی به‌صورت هیبرید تولید شوند و این بخش مهمی از طرح تجاری آن‌ها برای سال‌های پیش رو است.

مدل‌های هیبرید خودروهای مک‌لارن دارای سیستم انتقال قدرت اختصاصی خواهند بود

نیمی از خودروهای مک‌لارن تا شش سال آینده به صورت هیبریدی تولید می‌شوند

آقا فلویت در ادامه گفته است که متخصصان مک‌لارن در حال طراحی یک سیستم انتقال قدرت اختصاصی برای موتورهای هیبرید هستند تا تغییر سوخت مصرفی، هیچ خدشه‌ای را به عملکرد موتورهای قدرتمند خودروهای این کمپانی وارد نکند و خریداران همچنان بتوانند از سوپر اسپرت گران‌شان، سواری لذت‌بخشی را دریافت کنند؛ البته این سیستم همچنان از قوانین سخت‌گیرانه‌ی مک‌لارن در تولید یعنی «پیکربندی موتور در میان محورهای انتقال قدرت» و البته «معماری بدنه با استفاده از الیاف فیبر کربن» پیروی خواهد کرد.

گفتنی است که خودروهای هیبرید به محصولاتی گفته می‌شود که موتور آن‌ها علاوه بر مصرف سوخت بنزین (یا دیگر سوخت‌های فسیلی) می‌تواند از طریق مصرف انرژی‌های دیگر نظیر انرژی الکتریسیته نیز به تولید قدرت ادامه دهد؛ اصطلاح هیبرید یا «دوگانه» نیز به همین منظور به آن‌ها اطلاق می‌شود. در حال حاضر تنها مدل هیبریدی این کمپانی، مک‌لارن پی ۱ (McLaren P1) نام دارد که از محبوبیت خاصی نیز در بازار این دسته از خودروهای مک‌لارن برخوردار است و نشان می‌دهد که ورود این کمپانی به حوزه‌ی تولید خودروهای هیبریدی، آسیبی به کیفیت بالای محصولات آن نخواهد زد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*