بررسی کامل اچ تی سی 10

بررسی کامل اچ تی سی 10 : اقتدار تایوانی‌ها

سال 2016، سال هیجان‌انگیزی برای دنیای اسمارت‌فونها به‌شمار می‌رود. گلکسی اس 7، ال‌جی‌جی 5 و هواوی P9 هریک به نوبه‌ی خود یک شاهکار مهندسی به‌شمار می‌روند و حالا نوبت به بررسی کامل اچ تی سی 10 است. پس از اینکه 2015، سال کم فروغی برای گوشی‌های One A9 و دیزایر 530 بود، خواهیم دید که HTC با دردانه‌ی جدید خود یعنی 10 به گردونه ی رقابت بازمی‌گردد.

اچ تی سی 10، بهترین اسمارت‌فونی است که تایوانی‌ها ساخته اند و به همین دلیل است که 10 را به نشانه‌ی اقتدار و کمال برای نام آن برگزیده‌اند. این گوشی، ترکیبی از زیبایی و ویژگی‌های نرم‌افزاری قدرتمند است و حس بهترین تجربه‌ی کاربری اندروید را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در این مقاله سعی می‌کنیم تا بررسی کامل اچ تی سی 10 را از جهات مختلف انجام دهیم.

 مشخصات کلی
  • صفحه نمایش : 5.2 اینچی با رزولوشن QHD
  • پردازنده : چیپست کوالکام اسنپدراگون 820
  • حافظه رم : 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی : در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی
  • باتری : 3000 میلی آپر ساعت
  • ابعاد :9 × 71.9 × 145.9 میلیمتر
  • وزن : 161 گرم
  • رنگبندی : خاکستری، طلایی، نقره ای
  • دوربین اصلی : 12 مگاپیکسل به همراه OIS
  • دوربین سلفی : 5 مگاپیکسل به همراه OIS
  • سیستم عامل :اندروید 6.0.1
  • قیمت بدون گارانتی : از 2,550,000 تومان

بررسی کامل اچ تی سی 10 : طراحی

بررسی کامل اچ تی سی 10

اگرچه HTC 10، عنوان پرچم‌دار تازه‌ی این کمپانی را یدک می کشد، اما در فاز طراحی، همچنان همان ظاهر همیشگی گوشی‌های اچ تی سی را دارد. رویه‌ی گوشی، مانند A9 ساده است و پشت گوشی نسبت به One M9، بهبودهای اندکی داشته است. شاید برخی افراد، طراحی این گوشی را نسبت به آیفون یا گلکسی اس 7، ناشیانه‌تر بدانند، اما در مقابل، افراد زیادی هم، 10 را یک گوشی بسیار زیبا می‌دانند. اولین نکته‌ای که در مورد 10، جلب توجه می‌کند، بدنه‌ی تمام فلزی آن است. بدنه‌ی پشتی گوشی، حس خوبی به کاربر منتقل کرده و چندین انحنا به راحت در دست‌گرفتن آن، کمک زیادی می‌کنند. به نظر می‌رسد که انگشتان شما دقیقا در جای مناسب می‌نشینند. سنسور دوربین در پشت گوشی و مرکز قرار گرفته و برآمدگی کوچکی دارد. در کنار سنسور، یک فلش LED و فضایی برای سیستم فوکوس خودکار لیزری قرار دارد. نوارهای آنتن‌دهی، مثل همیشه در پشت گوشی به چشم می‌خورند. در کنار گوشی، ترکیبی از کلیدهای تنظیم ولوم صدا و دکمه‌ی پاور قرار دارد که طراحی آن، الگووار بوده به طوری که داخل جیب هم به خوبی قابل تشخیص است. اکثر گوشی‌های حاضر برای سیم کارت نانو و کارت حافظه‌ی Micro SD ، یک جایگاه مشترک دارند، اما اچ تی سی 10 به هر کدام، یک جایگاه اختصاص داده است.

بررسی کامل اچ تی سی 10

حالا به سمت رویی گوشی، کوچ می‌کنیم. در این بخش، اچ تی سی 10، یکی از تمیزترین گوشی‌ها به شمار می‌رود، چرا که هیچ چیز اضافی به‌ چشم نمی‌خورد. اچ تی سی، حتی لوگوی خود را هم حذف کرده که تغییر کوچک اما بسیار مهمی است. در مقایسه با پرچم دار سال گذشته، یعنی One M9، دو تغییر بزرگ حاصل شده است. حالا یک دکمه ی خازنی هوم (Home) دقیقا در زیر نمایشگر قرار گرفته که نه تنها یک دکمه، بلکه یک تاچ پد است. 10 هم مثل هر گوشی ارزشمند اندرویدی، از یک حسگر اثر انگشت بهره می برد، اما واقعیت این است که عملکرد آن به خوبی گلکسی اس 7 سامسونگ نیست. از طرفی اچ تی سی، دکمه های خازنی Back و Recent Apps را دوباره به گوشی‌اش اضافه کرده که در دو طرف دکمه ی هوم قرار می گیرند. ال جی با طراحی ماژولار G5، ریسک زیادی را پذیرفت، اما اچ تی سی باز هم محافظه‌کارانه عمل کرده و طراحی نسل قبلی را تکرار کرده است که البته نمیتوان آن را یک نقص قلمداد کرد. اچ تی سی 10 از نظر اندازه با گلکسی اس 7 رقابت می کند اگرچه حاشیه های بالا و پایین آن بیشتر از اس 7 بوده و از طرفی بسیار نسبت به آن سنگین تر است. HTC از نظر حس زیبایی‌شناسی بسیار خوب عمل کرده و هر چیزی در جای خودش قرار داشته و متقارن است. جک هدفون، سنسور دوربین و پورت USB-C، همگی در یک خط قرار می گیرند. البته شاید برخی ترجیح دهند درگاه هدفون در پایین گوشی قرار بگیرد، اما این واقعاً یه اشکال نیست.بررسی کامل اچ تی سی 10

بررسی کامل اچ تی سی 10

اچ تی سی در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و طلایی

با توجه به پیشینه‌ای که از اچ تی سی سراغ داریم، جای تعجب نیست که 10 هم، یک گوشی خوش‌ساخت به‌شمار می‌ورد. اگرچه اچ تی سی، تغییر شگرفی در بخش طراحی ایجاد نکرده، اما 10 هنوز هم یک گوشی مسحورکننده است که استفاده از آن، قطعا لذت‌بخش خواهد بود.

بررسی کامل اچ تی سی 10 : نمایشگر

بررسی کامل اچ تی سی 10

اچ تی سی تقریبا تمام بخش‌های 10 را نسبت به One M9 بهبود بخشیده و نمایشگر هم از این امر مستثنی نیست. اندازه‌ی نمایشگر تا 5.2 اینچ افزایش یافته است. این نمایشگر به لطف رزولوشن 1440×2560 پیکسلی، نسبت به نسل قبلی خود، دارای تراکم پیکسلی بالاتری بوده و حدود 99.99 درصد محدوده‌ی رنگ‌های RGB را پوشش می دهد. اگرچه تکنولوژی نمایشگر 10، از نوع نسل پنجم LCDهاست، اما طراوت رنگ نمایشگر سوپرامولد گلکسی اس 7 را ندارد. البته این تفاوت، به سادگی قابل تشخیص نیست و فقط زمانیکه دو گوشی را کنار هم بگذارید، ملموس است. نمایشگر اچ تی سی 10 دوست‌داشتنی است و نظرها را به خود جلب می‌کند. رنگ ها، روشن و جذاب و بدون فوق اشباع شدگی و در نتیجه واقعی هستند. محدوده‌ی رنگ وسیع آن هم برای تماشای ویدئو، عالی است. یک رنگ صورتی بسیار کمرنگ در نمایشگر دیده می‌شود که به گوشه‌ها متمایل است و دید از زوایای مختلف را بهبود می‌بخشد.بررسی کامل اچ تی سی 10

یکی از ویژگی‌های مفیدی که اچ تی سی نسبت به رقبای اصلی خود یعنی گلکسی اس 7 و ال جی جی 5 از آن غافل شده، نمایشگر همیشه فعال یا همیشه روشن است. نمایشگر همیشه روشن، یک ویژگی ضروری نیست، اما بسیار مفید است و داشتن آن، یک حسن به‌شمار می‌آید. اگرچه فلسفه‌ی کارکرد این ویژگی با نمایشگرهای امولد قابل توجیه است، اما ال جی با وجود نمایشگر LCD و با مهندسی آن، نمایشگر همیشه فعال را در جی 5 پیاده کرد و جای تعجب است که چرا اچ تی سی این کار را نکرده است. چیزی که اچ تی سی 10 را در بخش نمایشگر نسبت به رقبایش پیش می اندازد، روشنایی آن است. در کارکرد ممعولی، بیشترین روشنایی در اچ تی سی 10 بسیار بیشتر از ال جی جی 5 یا گلکسی اس 7 است.

بررسی کامل اچ تی سی 10 : نرم‌افزار

بررسی کامل اچ تی سی 10

در ادامه‌ی بررسی کامل اچ تی سی 10 نوبت به بخش مهم نرم‌افزار می‌رسد. اچ تی سی در مورد نرم‌افزار پرچم‌دار تازه‌ی خود، کار جالبی انجام داده است. اندروید اچ تی سی 10 ترکیبی عالی از اندروید خالص مارشمالوی نکسوس به‌ اضافه‌ی چند ویژگی مفید و جالب است. تجربه ی این رابط نرم افزاری اچ تی سی 10 ، بسیار جالب است و از این نظر، با اختلاف زیادی، رقبایش یعنی تاچ ویز سامسونگ و5  UX ال جی را پشت سر میگذارد. آخرین نسخه‌ی رابط کاربری سنس اچ تی سی، تمیزترین نسخه ی سنس به‌شمار می‌رود که عناصر زیادی را از نسخه‌ی ناب و خالص اندروید، وام گرفته است. مثلا سایه‌های اپلیکشین‌ها دقیقا همان چیزی است که در نکسوس 6P می‌بینید، در حالیکه آیکون‌ها ساده و واضح هستند. بزرگترین شاهکار اچ تی سی در بخش نرم‌افزار، جمع کردن تمام ویژگی‌های بی‌فایده و توجه بیشتر به اپلیکیشن‌های متداول اندرویدی است. هر دو گوشی ال جی جی 5 و گلکسی اس 7، چندین اپلیکیشن دارند که همگی کارهای تکراری انجام می دهند، مثل پخش کننده‌ی موسیقی، ایمیل یا گالری‌ها، اما اچ تی سی، تمام اپلیکیشن‌های زائد را دور انداخته است. HTC ادعا کرده برای بهبود رابط کاربری آخرین پرچم دار خود، به طور مستقیم با گوگل همکاری داشته، این در حالیست که برخی از ویژگی‌های مفید خود را هم به آن اضافه کرده است. برای مثال، گالری پیش فرض در اچ تی سی 10، اپلیکیشن خود گوگل است، اما حالا با ویژگی های مفید اما غیرقابل‌دسترس قبلی مانند فایل‌های RAW و عکس‌های Zoe (مشابه با ویژگی لایو فوتوی اپل) کار می‌کند. تمام این نکات ظریف، باعث می‌شود تا سیستم‌عامل اندروید، بسیار روان‌تر و یکدست‌تر شود. اخبار و خوراک خبری صفحات اجتماعی که در سمت چپ صفحه‌ی اصلی بودند، هنوز همان‌جا قرار دارند. هر یک از اپلیکیشن‌های اختصاصی اچ تی سی، یعنی همان اپلیکیشن‌هایی که با نسخه‌ی گوگل خود جایگزین نشده‌اند، همگی دارای طراحی متریال مشابه با زبان طراحی گوگل هستند.

بررسی کامل اچ تی سی 10

اپلیکیشن جدیدی که +Boost نام دارد، واقعا مفید است. ماموریت اصلی این اپلیکیشن، روان نگه‌داشتن گوشی از طریق پاک‌کردن کش و حذف فایل‌های هرز است. +Boost همچنین می‌تواند اپلیکیشن‌ها را قفل کند به‌طوری که برای باز‌کردن آنها، باید از اثر انگشت استفاده کنید. این ویژگی برای شخصی‌کردن واتس‌ اپ یا گالری عکس، بسیار مناسب است، در عین حال ممکن است این لایه‌ی محافظتی اضافی برای اپلیکیشن‌های بانکی، مناسب نباشد چرا که آنها هنوز از احراز هویت اثر انگشت در اندروید، پشتیبانی نمی کنند.

بررسی کامل اچ تی سی 10

یک ویژگی بسیار خوب و شاید فریبنده در مورد بخش نرم‌افزاری 10، فری استایل یا طرح دلخواه است. اگر از نمایش شبکه‌ای اپلیکیشن‌ها در اندروید، خسته شده‌اید، فری استایل شما را خوشحال خواهد کرد. به کمک این ویژگی، می‌توانید آیکون‌ها را با استیکرها جایگزین کرده و آنها را در هر جایی از صفحه قرار دهید. این طرح‌ها، جالب هستند و استایل همیشگی اندروید را به طور جالبی تغییر می‌دهند، اما واقعیت این است که کاربرد آنها خیلی زیاد نیست و زود، خسته‌کننده می‌شوند.

بررسی کامل اچ تی سی 10

یکی از ایرادهای بسیار جزیی در این بخش، آن است که شما می توانید فقط یک شبکه‌ی 4×4 از اپلیکیشن‌ها درست کنید، در حالیکه در حال حاضر در اکثر گوشی‌ها، یک شبکه‌ی حداقل 5×5 را می‌توانید بسازید که این باعث می شود بتوانید آیکون‌های بیشتری در صفحه ی‌اصلی، جای داده و در نتیجه، فضای کمتری تلف کنید. برخلاف سایر برندهای گوشی‌های اندرویدی، اچ تی سی، فضای خالص اندروید را بیش از حد شلوغ نکرده و فقط با چند برنامه و ویژگی اختصاصی، آن را بهبود بخشیده است.

بررسی کامل اچ تی سی 10 : عملکرد و صدا

بررسی کامل اچ تی سی 10

صدای بلند و مناسب، همیشه یکی از ویژگی‌های گوشی‌های اچ تی سی بوده است. اگرچه این ویژگی مهم در بیشتر گوشی ها، نادیده گرفته می‌شود، اما اچ تی سی در پرچم‌دار تازه‌ی خود هم از این ویژگی غافل نشده است. اما این بار، بوم ساند، شکل متفاوتی دارد. اسپیکر اصلی حالا در پایین است و تقویت کننده‌ها‌ی اختصاصی به ترتیب در پایین و بالای گوشی قرار گرفته اند. آلارم یا آهنگ هشدار گوشی، آنقدر بلند است که در صورت تنظیم نکردن صدا، احتمالا اول صبح، قبل از خاموش کردن آن، قبض روح خواهید شد! بنابراین، اچ تی سی 10 از نظر کیفیت صدای بلندگو نسبت به رقبایش یعنی گلکسی اس 7، ال جی جی 5 و آیفون 6 اس، در مقام بالاتری قرار می گیرد. از طرفی، تجربه‌ی گوش دادن موسیقی با هدفون، بسیار لذت‌بخش خواهد بود، چرا که اچ تی سی 10 از صدای با رزولوشن بالا پشتیبانی می کند، بنابراین مثل جی 5 می تواند فایل‌های صوتی 24 بیتی را پخش کند.بررسی کامل اچ تی سی 10

بررسی کامل اچ تی سی 10

اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سال 2016 ، همگی عالی و خیره‌کننده‌اند. آنها، بسیار سریع هستند و افت یا کاهش سرعت، فقط مربوط به فقدان بهینه سازی نرم افزاری است. اچ تی سی 10 هم مانند تمام این پرچم‌داران، از یک مجموعه‌ی سخت‌افزاری قوی یعنی پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون 820 و 4 گیگابایت رم، بهره می‌برد. هر چیزی از بازی گرفته تا استفاده‌ی عادی و روزمره، با سرعت مناسبی انجام می‌شود. اپلیکیشن‌ها با همان سرعتی که انگشتتان، گوشی را لمس می‌کند، اجرا می‌شوند و هیچ کندی و لگی دیده نمی‌شود. ویرایش عکس و بازی‌های سه‌بعدی هم با سرعت هر چه تمام تر انجام می‌شوند. برخلاف One M9، اچ تی سی 10 با استفاده‌ی معمولی، داغ نمی‌کند، بلکه فقط زمانیکه در حال شارژ یا نصب یک اپلیکیشن سنگین است، کمی داغ می شود. کیفیت مکالمه، بسیار عالی است به خصوص زمانیکه از بلندگوها استفاده کنید.بررسی کامل اچ تی سی 10

اچ تی سی 10 در بنچمارک‌ها، عملکرد خوبی از خود نشان داد. این گوشی در بنچمارک گیگ‌بنچ چند‌هسته ای، امتیاز 5065 را بدست آورد و اندکی از ال جی جی 5 با امتیاز 5172 و گلکسی اس 7 با امتیاز 9307 عقب افتاد، اما به هر حال، امتیاز بالایی کسب کرد. در بنچمارک انتوتو که طیف وسیعی از آزمون‌ها را برمی‌گیرد، اچ تی سی 10 با امتیاز 130178 عملکرد بهتری را نسبت به رقبا از خود نشان داد.

بررسی کامل اچ تی سی 10 : دوربین

بررسی کامل اچ تی سی 10

دوربین گوشی‌های اچ تی سی، داستانی طولانی داشته ودر واقع، هیچ وقت عالی نبوده است. اپلیکیشن‌های کند، سنسورهایی که عکس‌ها را دچار رنگ پریدگی و سفیدی می‌کردند و فوکوس خودکار ضعیف، باعث می‌شد تا این کمپانی تایوانی همیشه در رقابت‌ دوربین، بازنده شود. اچ تی سی در One M9 با افزایش مگاپیکسل و حتی در One M8 با کاهش آن از طریق اولتراپیکسل، سعی کرد دروبین‌های خود را بهبود ببخشد، اما هر دو پروژه، شکست خوردند. حالا با قاطعیت می‌توان گفت، دوربین اچ تی سی 10، بهترین دوربینی است که این کمپانی تاکنون ساخته، اما در عین حال هنوز هم ضعیف‌ترین بخش کل گوشی به حساب می آید. درست مثل One M8 اچ تی سی بازهم از سنسورهای اولتراپیکسل استفاده کرده است. این بدان معناست که پیکسل‌های درون سنسور، بسیار بزرگتر هستند که باعث می‌شود نور بیشتری وارد لنز شده و در نتیجه عکس‌های روشن‌تری حاصل شود. پیسکل‌های اچ تی سی 10 دارای اندازه‌ی 1.55 میکرومتر هستند در حالیکه گلکسی اس 7 پیکسل‌های کوچکتر 1.4 میکرومتری دارد. درست مثل گلکسی اس 7 و آیفون 6 اس، اچ تی سی10 هم دوربینی 12 مگاپیکسلی البته با تکنولوژی اولتراپیکسلی دارد، بنابراین به نظر می‌رسد که روی کاغذ، بهتر باشد. اما نتیجه، به خصوص وقتی که آن را با گلکسی اس 7 مقایسه کنیم، واقعا این نیست.

بررسی کامل اچ تی سی 10

تصویری با جزییات کامل

اجازه دهید با نکات مثبت آغاز کنیم. اپلیکیشن اچ تی سی 10، یکی از بهترینهاست. امکاناتی نظیر پشتیبانی از تصاویر RAW، حالت‌های پیشرفته و دکمه‌های هدایت بزرگ که کاربری آن را بسیار راحت می کند. اچ تی سی 10 در گرفتن عکس های با سوژه‌های در فوکوس و پس زمینه‌ی محو (یا به اصطلاح با میدان عمق زیاد)، مهارت دارد که این ویژگی برای بسیاری از افراد، جذاب و دوست‌داشتنی است. مهم‌ترین زمانیکه که اولتراپیکسل‌ها خود را نشان می دهند، شرایط نور کم است به طوری که در مکان‌های کم‌نور می‌توانید عکس‌هایی با وضوح هر چه بیشتر بگیرید. ترکیب اولتراپیکسل‌های بزرگتر، گشودگی دیافراگم  f/1.8و لرزش‌گیر نوری تصویر، همه چیز را برای گرفتن یک عکس عالی، آماده می‌کنند.

بررسی کامل اچ تی سی 10

تصویری با پس‌زمینه‌ی محو

بزرگترین مشکل دوربین اچ تی سی 10 این است که به راحتی در مورد اندازه‌گیری نور محیط، فریب می‌خورد که این باعث می‌شود تا سنسور، بیش از حد در معرض نور قرار بگیرد و در نتیجه عکس‌ها، رنگ پریده شوند. اگر در یک محیط، یک منبع نور را در گوشه‌ی کادر قرار دهید، تمام عکس، دچار محوشدگی ناشی از نور خواهد شد. بنابراین شما باید زمان زیادی را صرف انجام تنظیمات برای جلوگیری از چنین مشکلی کنید. دو مشکل جزیی در مورد دوربین اچ تی سی 10 وجود دارد: اول، زمانیکه دوربین متوجه شود چیزی جلوی سیستم فوکوس خودکار لیزری را گرفته، به شما هشدار می‌دهد، اما ممکن است واقعا چیزی جلوی سیستم مربوطه نباشد! علت این هشدار معلوم نیست، اگرچه این هشدار همیشه رخ نمی‌دهد، اما در برخی مواقع به طور ناگهانی ظاهر می‌شود. دوم، باز شدن دوربین بیش از چند میلی ثانیه طول می‌کشد که کمی بیش از مقدار استاندارد برای یک پرچم‌دار است.

بررسی کامل اچ تی سی 10

اگرچه نور زیادی در این تصور وجود ندارد، اما تمام رنگ‌ها در آسمان دیده می‌شوند

بررسی کامل اچ تی سی 10

تصاویر سلفی، روشن و باجزییات هستند

در مورد دوربین جلویی و به اصطلاح سلفی، همه چیز خوب به نظر می‌رسد. اچ تی سی در این دوربین هم، از فناوری اولتراپیکسل استفاده کرده است، البته در این مورد، 5 مگاپیکسل. گشودگی دیافراگم دوربین سلفی، f/1.8 و مانند دوربین اصلی است. دوربین سلفی هم به لرزش‌گیر نوری تصویر مجهز شده و بنابراین نخستین اسمارت‌فونی است که از این ویژگی برای دوربین سلفی استفاده می‌کند. اما در نهایت، قطعا دوربین اصلی یا پشتی گوشی، عکس های با کیفیت تری ثبت خواهد کرد. لنز این دوربین به اندازه‌ای عریض است که محدوده‌ی بزرگی از صحنه‌ی عکاسی شما را پوشش دهد و شما می‌توانید مطمئن باشید که تصاویر به طور کامل و با جرییات ثبت خواهند شد. اگرچه در ابتدا گفته شد دوربین 10، ضعیف‌ترین بخش آن به شمار می‌آید، اما این بدان معنا نیست که این دوربین واقعا ضعیف است، بلکه نسبت به بخش های عالی دیگر، ضعیف تر به نظر می‌رسد.

بررسی کامل اچ تی سی 10 : طول عمر باتری

بررسی کامل اچ تی سی 10

درست مثل اجزای داخلی، تمام پرچم‌داران اندرویدی امسال مانند گلکسی اس 7 و ال جی جی 5 و البته اچ تی سی 10 در مورد ظرفیت باتری هم، مشابه یکدیگرند. یک باتری 3000 میلی‌آمپری در دل اچ تی سی 10 جای گرفته که دقیقا مانند ظرفیت گلکسی اس 7 و کمی بیشتر از ال جی جی 5 است. از طرفی، نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد که مدت زمان عمر آن هم، تقریبا برابر با رقباست. اچ تی سی ادعا می‌کند که در صورت استفاده‌ی معمولی، پرچم‌دارش به مدت دو روز، دوام می‌آورد، اما نتایج واقعی، کمی کمتر از این است. البته ممکن است باتری این پرچم‌دار تا 2 روز هم دوام بیاورد، اما شما مجبورید حالت صرفه‌جویی باتری (battery saving mode) را فعال کنید که قطعا کارآیی گوشی را کم می‌کند. اما حتی اگر چندین حساب ایمیل را بروزرسانی کنید، بازی کنید، موسیقی گوش دهید، اچ تی سی 10، قطعا و به آسانی یک روز را دوام می‌آورد. اگر هر روز صفحه‌ی گوشی به مدت سه ساعت روشن باشد، 10 به مدت یک هفته دوام خواهد آورد که برای یک گوشی با این ابعاد، مناسب است. اگر گوشی خود را در طول شب کنار بگذارید، 3 تا 4 درصد افت شارژ خواهد داشت.بررسی کامل اچ تی سی 10

در قسمت تحتانی گوشی، یک پورت USB نوع C قرار دارد که جایگزین USBهای میکروی قدیمی شده است. سامسونگ با تعویض پورت micro USB، مقابله کرد، اما اچ تی سی و ال جی با تغییر به پورت C، به سوی آینده، گام برداشتند. اچ تی سی تلاش کرده تا اکثر تغییرات مثبت را در پرچم‌دارانش اعمال کند و در همین راستا، شارژ سریع 3.0 را نیز در 10 قرار داده است. گلکسی اس 7 به علت پردازنده‌ی اگزینوس خود، گاهی اوقات از این ویژگی، پشتیبانی نمی‌کند.بررسی کامل اچ تی سی 10

رای نهایی: آیا باید اچ تی سی 10 را بخرید؟

بررسی کامل اچ تی سی 10

این هم از بررسی کامل اچ تی سی 10 . به نظر می‌رسد اچ تی سی با راهکارهای مناسب و پیشرفت‌های قابل توجه، پس از شکست سال 2015 بار دیگر به به عرصه‌ی رقابت بازگشت. اگرچه 10 بهترین گوشی سال نیست، اما خیلی هم از این لقب، دور نیست و پرچم‌داری است که هنوز افراد زیادی به استفاده از آن، تمایل دارند. اچ تی سی 10 با داشتن یک نمایشگر دوست‌داشتنی، صدای بلند، عملکرد سریع و چهره‌ی زیبایی از اندروید، یکی از بهترین‌ اسمارت‌فون‌های حال حاضر بازار به حساب می آید. واقعیت این است که 10 در تمام زمینه‌ها، اول نیست، اما در همه‌ی آنها، جزو بهترین هاست. بنابراین اگر یکی از طرفداران پروپاقرص برند اچ تی سی هستید، اما پس از One M9 ناامید شده بودید، حالا می‌توانید با افتخار به سراغ پرچم‌دار برند محبوب خود بروید و اقتدار 10 را در دستانتان حس کنید.

loading…!

درباره این نویسنده

ناهید سادات ریاحی ، زاده ی 29 اردیبهشت ۶۹ و دانشجوی دکترای شیمی کوانتوم محاسباتی در دانشگاه شهید بهشتی است. او علاقمند به دنیای کوانتوم، تکنولوژی و موسیقی (رپ/راک) بوده و علاوه بر سردبیری دیپ لوک، به طراحی وب و نویسندگی در گجت نیوز، بیگ تم و ماهنامه جیبی GSM مشغول است. ( لینکدایناینستاگرام )

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سلام دوستان باطریش چزاضعیفه کسی این گوشی رو داره؟لطفا بگید باطری اس٧سامسونگ هم همین جوریه؟

  2. مهمترین htc10 نسبت به نسل قبلش استفاده از usb type c هست ونواوری دیگری شاهد نیستیم حتی در طراحی حسگراثرانگشت به خود زحمت ندادند واز سامسونگ کپی کردند.قیمتش هم بالاتر از سایرپرچم دارهای اندرویدی است.

    • این اشتباهه اچ تی سی نسبت به قبل پیشرفت خوبی داشته
      یکی از بالاترین سرعت شناسایی اثر انگشت رو اچ تی سی داره و تو این نسخه ارتقاش داده همچنین بهترین سلفی تو نور کم ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺻﺪاﺭﻭ من تحسینش میکنم?