اندروید اتو با دو ویژگی مهم ارتقا خواهد یافت؛ OK Google و ارتباطات بی‌سیم

اندروید اتو با دو ویژگی مهم در اواخر امسال از راه خواهد رسید. کنفرانس توسعه دهندگان گوگل (Google I/O) به کار خود پایان داد و خبرهای زیادی از آن منتشر شد. محصولات متنوع و سرویس‌های خدماتی مختلفی چون پلتفرم جدید Android VR و ارتقا Android Wear با نسخه‌ی 2.0 که در اواخر امسال دیده خواهد شد و در این بین گوگل از دو بروزرسانی نسبتا جزئی از اندروید اتو خبر داد که در اواخر سال جاری وارد بازار خواهد شد.اندروید اتو (Android Auto) پاسخ گوگل به اپل CarPlay و پلتفرمی برای هوشمندسازی استفاده از خودروهاست.

اولین قابلیت، اتصال گوشی‌های هوشمند به واحد اندروید اتو از طریق اتصال وای – فای است. درحال حاضر برای استفاده از اندروید اتو، گوشی هوشمند از طریق کابل USB به خودرو متصل می‌شود؛ اما گوگل می‌خواهد که گوشی را از این شرط خلاص کرده و ارتباط را از طریق بی‌سیم مهیا کند. البته مشتریان ممکن است بخواهند برای برقراری ارتباط با واحد اندروید اتو هنوز هم از پورت یو اس بی استفاده کنند؛ استفاده از سرویس‌های Android Auto از طریق ارتباطات بی‌سیم، باتری زیادی مصرف کرده و کاربر می‌تواند برای رفع این مشکل همچنان از کابل USB استفاده کند.

اندروید اتو با دو ویژگی مهم ارتقا خواهد یافت؛ OK Google و ارتباطات بی‌سیم

این ویژگی‌ شاید کم‌ارزش به‌نظر برسد؛ اما با وجود افزایش تعداد اتومبیل‌ها در آینده با استفاده از واحد‌های شارژ بی‌سیم به‌عنوان تجهیزات استاندارد یا گزینه‌های اختیاری، همین ویژگی کوچک می‌تواند تفاوت قابل توجهی برای برخی از مشتریان ایجاد کند. گوگل معتقد است که این یک ارتقا نسبتا ساده برای وسایل نقلیه‌ای است که درحال حاظر از Android Auto و وای‌ – فای پشتیبانی‌ می‌کنند.

دومین پیشرفت حاصل شده استفاده از ویژگی OK Google است. به این معنی که دیگر لازم نیست راننده برای استفاده از اندروید اتو تعامل فیزیکی داشته و یا کنترل‌ها را به‌صورت دستی انجام دهد. با این دستیار صوتی گوگل می‌توان فرمان‌ها را به‌صورت صوتی انجام داد.

متاسفانه گوگل زمان مشخصی را برای اینکه این دو ویژگی جدید در چه تاریخی از راه خواهند رسید، ارائه نکرده است. قطعا با توجه به ارائه‌ی کنترل اندروید اتو از طریق وای – فای، تولیدکنندگان خودرو باید اصلاحاتی در خودرو یا کیت‌های نصب شده‌ی اندروید اتو انجام دهند و اجرای این مساله احتمالا صبر رانندگان را می‌طلبد. درباره‌ی ویژگی OK Google نیز باید گفت که به احتمال زیاد در قالب یک برنامه‌ی نرم‌افزاری بروزرسانی شده از راه خواهد رسید؛ اما هیچ مقیاس زمانی برای راه‌اندازی آن در حال حاضر وجود ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*