کوله پشتی Omen X اچ پی یک کامپیوتر تمام عیار برای تجربه‌ی واقعیت مجازی در حرکت است

کوله پشتی Omen X اچ پی یک کامپیوتر تمام عیار برای تجربه‌ی واقعیت مجازی در حرکت است

هدست‌های واقعیت مجازی تنها یکی از ده‌ها روش‌ تجربه‌ی این دنیای جذاب غیر واقعی هستند و کمپانی‌های دیگر از جمله اچ پی (HP) به ابزارهای دیگری هم فکر می‌کنند. کوله پشتی Omen X یکی از جدیدترین محصولاتی است که توسط این برند آمریکایی عرضه شده است که از قابلیت جابجایی هم برخوردار است.

کمپانی اچ پی در همین چند هفته‌ی اخیر از سری جدید لپتاپ‌های مخصوص گیمینگ خود تحت برند اومن ایکس (Omen X) رونمایی کرده است. این کوله پشتی Omen X نیز در ادامه‌ی همان روند و مخصوص دنیای گیمینگ طراحی شده است.

کوله پشتی Omen X اچ پی یک کامپیوتر تمام عیار برای تجربه‌ی واقعیت مجازی در حرکت است هدف اصلی از ساخت این محصول این است که کاربران بتوانند حتی در حال حرکت، هنگام سفر و در محیط‌های مختلف هم بتوانند از دنیای واقعیت مجازی لذت ببرند و دیگر نیازی نیست که حتما در یک مکان ثابت باشند و از یک سیستم کامپیوتری ثابت نظیر پلی استیشن ۴ و یا دیگر نمونه‌های مشابه استفاده کنند.

البته پیش از این هم دو برند ام اس آی (Zotac) و زوتاک (Zotac) که نام‌های شناخته شده‌ای در صنعت کامپیوترهای گیمینگ هستند، محصولات مشابهی را ساخته بودند و کوله پشتی Omen X اچ پی، ایده‌ی کاملا جدیدی نیست. در ضمن برخلاف دو رقیب دیگر که مدت‌هاست وارد چرخه‌ی فروش شده‌اند، این محصول فعلا در حد یک پروتوتایپ در داخل این کمپانی قرار دارد و قرار نیست به این زودی‌ها وارد بازار عمومی شود.

اما یکی از برتری‌های این سیستم پوشیدنی این است که از مشخصات سخت افزاری قدرتمندی برخوردار است و طبق گفته‌ی مسئولان اچ پی، کاربران می‌توانند از پردازنده‌های Core i5 و Core i7 سری H اینتل، هاردهای ذخیره‌سازی اس اس دی M.2 و حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 بر روی آن بهره ببرند.

کوله پشتی Omen X به کامپیوتر رومیزی تبدیل می‌شود

کوله پشتی Omen X اچ پی یک کامپیوتر تمام عیار برای تجربه‌ی واقعیت مجازی در حرکت است

وزن این کامپیوتر قابل حمل حدود ۱۰ پوند یعنی معادل ۴.۵ کیلوگرم است و حمل این وزن نسبتا مناسب می‌تواند برای اکثر کاربران آسان باشد. همچنین در طراحی کوله پشتی اومن ایکس یک سیستم خنک‌کننده شامل دو فن قرار گرفته است که باعث خنک کردن کامپیوتر می‌شود و با هدایت هوا به قسمت پشتی، باعث می‌شود که هنگام حمل کوله پشتی، شانه‌ها و کمر کاربر نیز عرق نکند.

یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی این محصول این است که کاربران می‌توانند بندهای آن را جدا کنند و با قرار دادنش بر روی یک میز یا هر سطح صاف دیگری، از آن به‌عنوان یک سیستم کامپیوتری رومیزی استفاده کنند و در این حوزه هیچ محدودیتی برای آنها وجود نخواهد داشت.

هرچند که اچ پی تاریخی را برای عرضه یا پیش‌فروش این محصول اعلام نکرده اما قرار است که از دموی آزمایشی معرفی این سیستم کامپیوتری خلاقانه در نمایشگاه E3 2016 یا Computex 2016 رونمایی شود. در ضمن هنوز مشخص نیست که آیا هدست واقعیت مجازی مخصوصی برای این کامپیوتر ساخته می‌شود یا کاربران می‌توانند از دیگر هدست‌های موجود در بازار بر روی آن بهره ببرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*