سامسونگ عرضه‌ی آپدیت امنیتی اندروید ماه ژوئن را آغاز کرده است

سامسونگ عرضه‌ی آپدیت امنیتی اندروید ماه ژوئن را آغاز کرده است

یکی از روش‌هایی که همواره برای در امان ماندن از شر حملات هکرها و نفوذ به اطلاعات شخصی وجود دارد، این است که جدیدترین‌ به‌روزرسانی‌های عرضه شده برای هر سیستم عاملی که از آن استفاده می‌کنیم را دریافت کنیم. کمپانی سامسونگ نیز آپدیت امنیتی اندروید را به همین منظور برای کاربران خود عرضه می‌کند.

سیستم عامل موبایل گوگل از همان ابتدای عرضه با حملات بسیاری مواجه شد و خیلی از کارشناسان دنیای امنیت اطلاعات می‌گفتند که سیستم عامل اندروید یکی از ضعیف‌ترین پلتفرم‌های تاریخ از نظر نفوذپذیری و آسیب در برابر حملات هکرهاست. هرچند که گوگل در نسخه‌های بعدی تمام تلاش خود را کرد و مهندسان این کمپانی امروزه توانسته‌اند که امنیت سیستم عامل خود را بسیار بهبود ببخشند.

در کنار به‌روزرسانی‌های اساسی اندروید که از سوی گوگل عرض می‌شود، سامسونگ نیز مدتی است که به‌صورت ماهانه آپدیت امنیتی اندروید را به‌صورت اختصاصی برای دیوایس‌های خود عرضه می‌کند تا باگ‌های امنیتی گزارش‌شده در آن چند وقت اخیر را برطرف کند. از ساعاتی پیش نیز این برند کره‌ای عرضه‌ی آپدیت امنیتی اندروید مخصوص ماه ژوئن را آغاز کرده و کاربران دارای گلکسی‌های سامسونگ می‌توانند آن را دریافت کند.

آپدیت امنیتی اندروید به‌تدریج برای همه عرضه می‌شود

سامسونگ عرضه‌ی آپدیت امنیتی اندروید ماه ژوئن را آغاز کرده است

طبق گزارش‌های ارسال‌شده توسط کاربران، این آپدیت جدید برای همه‌ی دیوایس‌های سامسونگ عرضه نمی‌شود و به نظر می‌رسد که بیشتر مختص پرچم‌داران این کمپانی یعنی دیوایس‌های گلکسی اس ۷ اج باشد. هرچند که نحوه‌ی توزیع این به‌روزرسانی جدید نیز مشخص نیست و سامسونگ بر مبنای یک برنامه‌ریزی داخلی، آپدیت امنیتی اندروید مخصوص ماه آینده را برای کشور‌های مختلف جهان عرضه می‌کند.

گویا کاربرانی که گلکسی اس ۷ اج خود را تحت قرارداد با اپراتور Orange در کشور اسپانیا خریداری کرده‌اند، اولین دریافت‌کنندگان این به‌روزرسانی مهم هستند. البته این به معنای آن نیست که این آپدیت برای کاربران کشور‌های دیگر نظیر ایران خودمان منتشر نمی‌شود.

اگر نوتیفیکیشن مربوط به این به‌روزرسانی برای شما طی ساعات و دو سه روز آینده ارسال نشد، خودتان وارد نرم افزار تنظیمات (Settings) گلکسی خود بشوید و با چک کردن به‌صورت دستی، مطمئن شوید که آیا این آپدیت برایتان قابل دریافت است یا خیر؛ اگر این آپدیت امنیتی برای دیوایس شما هم عرضه شده بود، به هیچ وجه از دریافت آن صرف نظر نکنید و به دلیل اینکه ممکن است باگ امنیتی خطرناکی بر روی سیستم عامل دیوایستان جا خوش کرده باشد، حتما این عملیات به‌روزرسانی را هر چه سریع‌تر انجام دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*