پرینت سه بعدی

وقتی تکنولوژی پرینت سه بعدی به داد لاک پشت زخمی برسد!

تا چند سال پیش داشتن تکنولوژی پرینت سه بعدی غیرممکن به نظر می‌رسید ولی امروزه دستگاه پرینتر سه بعدی ما را به این باور رسانده که در دنیای تکنولوژی جایی برای غیرممکن وجود ندارد. پرینترهای سه بعدی هم اکنون در صنایع مختلف مثل آموزش، معماری، جواهرسازی، صنایع فضایی، خودرو، پزشکی، کفش و غیره کاربرد دارد. عجیب نیست اگر در آینده از این پرینترها در خانه‌های خود استفاده کنیم. حالا این فناوری نه تنها به انسان‌ها خدمات می‌دهد بلکه حیوانات نیز از آن بی‌بهره نمانده‌اند.

وقتی «فردی» لاک پشتی که از آتش سوزی بوته‌ها در برزیل نجات پیدا کرده بود را به بیمارستان رساندند، امیدی به زنده ماندنش نبود ولی با تلاش گروهی از جراحان که به نام Animal Avengers شناخته شده‌اند، لاک پشت داستان ما زنده ماند بلکه افتخار داشتن اولین لاک پرینت شده‌ی سه بعدی را نیز کسب کرد.

سیسرو مورایس، طراح و یکی از اعضای گروه Animal Avengers در رابطه با پرینت سه بعدی لاک این حیوان گفت:

فردی اولین لاک پشت در جهان است که با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی، لاک بازسازی شده‌ای را دریافت کرد و همچنین اولین حیوانی است که ما به‌عنوان گروه جدید برای نجات حیوانات، به او کمک کرده‌ایم.

سیسرو مورایس توسط عکس‌های مختلفی که از «فردی» گرفته بود یک لاک بازسازی شده‌ی سه بعدی طراحی کرد و طرح را برای جراح دندان، دکتر پائولو میاموتو، فرستاد تا او طرح را توسط پرینتر سه بعدی به لاک واقعی تبدیل کند. همین‌طور که می‌بینید «فردی» در لاک پرینت شده‌ی جدیدش خوشحال به نظر می‌رسد. Animal Avengers کارتان خوب بود. تونی استارک به شما افتخار می‌کند.

نظرتان را در رابطه با تکنولوژی پرینت سه بعدی با ما در میان قرار دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دمشون گرم
    اینا مسلمونن نه ما

  2. اگر همچین حرفی 10 سال پیش میزدند میخندیدم میگفتم امکان نداره ولی امروزه بیشتر چیزا امکان پذیر