ایلان ماسک : خودروی بدون راننده‌ی اپل فرصتی بود که از دست رفت!

ایلان ماسک : خودروی بدون راننده‌ی اپل فرصتی بود که از دست رفت!

ایلان ماسک (Elon Musk) مردی است که این روزها به الگوی خیلی از گیک‌های بلندپرواز و کارآفرینان نسل جدید تبدیل شده است؛ او تقریبا در هر زمینه‌ای که آرزویش را داشته از تولید خودرو‌های الکتریکی بدون راننده گرفته تا صنایع فضایی پیچیده و پرتاب موشک، خودش دست به کار شده و آن وسیله را تولید کرده است.

ایلان ماسک به‌تازگی در برنامه‌ی محبوب کد کانفرنس (Code Conference) شرکت کرده است و درباره‌ی مسائل مختلفی با دو مجری برنامه یعنی والت موزبرگ (Walt Mossberg) و خانم کارا سوییشر (Kara Swisher) مصاحبه کرده است. صحبت‌های او طبق معمول بیشتر در حوزه‌ی وسایل نقلیه‌ی هوشمند و البته برنامه‌های کمپانی تحت مدیریت خود، تسلا (Tesla)، در آینده دنبال شده است، اما وقتی آقای ماسک که با سوال مجری برنامه درباره‌ی رقبای احتمالی مواجه می‌شود، پاسخ جالب توجهی می‌دهد.

مجری برنامه از ایلان ماسک می‌پرسد که آیا بزرگ‌ترین رقبایی که در آینده، کار را برای خودروهای الکتریکی و بدون راننده‌ی تسلا سخت خواهند کرد، کدام برندها هستند و آیا گوگل رقیب شماست؟ ماسک پاسخ می‌دهد که گوگل را به‌عنوان رقیب خود به‌حساب نمی‌آورد زیرا آنها کمپانی خودروسازی محسوب نمی‌شوند!

ایلان ماسک : خودروی بدون راننده‌ی اپل فرصتی بود که از دست رفت!

با اینکه گوگل تقریبا از تمام برندهای جهان در زمینه‌ی تولید خودروهای بدون راننده جلوتر است و خودروهای هوشمند این کمپانی ماه‌هاست که در ایالات مختلف آمریکا و با درصد موفقیت بسیار بالا در حال گردش هستند، آقا ماسک آنها را رقیب خود محسوب نمی‌کند و به‌جای آن، اپل را به‌عنوان رقیب درجه یک کمپانی تسلا معرفی می‌کند!

به گفته‌ی او خودروهای بدون راننده‌ی اپل بسیار خطرناک‌تر از گوگل خواهند بود و رقیب اصلی آنها نیز این برند کوپرتینویی است نه گوگل.

باید بگویم که این خیلی خوب است که آنها [اپل] در حال انجام این پروژه هستند و امیدوارم که این موضوع به سرانجام موفقی برسد. اما من فکر می‌کنم که آنها باید خیلی زودتر از این‌ها، این کار [تولید خودروی الکتریکی هوشمند] را آغاز می‌کردند؛ فکر نمی‌کنم که آنها بتوانند تولید گسترده‌ی خود را تا قبل از سال ۲۰۲۰ آغاز کنند.

این [پروژه‌ی خودروی بدون راننده‌ی تایتان اپل] یک فرصت از دست رفته است، چند سالی گذشته است ….. آنها یک خودروی خوب خواهند ساخت و این خودرو موفق خواهد شد!

بنابراین یکی از مدیران موفق جهان در زمینه‌ی تولید خودروهای الکتریکی معتقد است که اپل بسیار دیر وارد این صنعت شده است و باید از چندین سال پیش و خیلی زودتر، این تصمیم را عملی می‌کرد. البته کاملا در لحن صحبت‌های ایلان ماسک مشخص است که او در عین حال اینکه قصد دارد خود را از پیشرفت اپل خوشحال نشان بدهد و برای آن‌ها آرزوی موفقیت کند، قصد قدرت‌نمایی تسلا و به چالش کشیدن رقیب را هم در سر می‌پروراند؛ او با صحبت‌های خود به‌صورت پنهان می‌خواهد ثابت کند که جایگاه تسلا در بازار خودروهای هوشمند الکتریکی از مدت‌ها قبل تثبیت شده است و محصول اپل نمی‌تواند آن را به خطر بیندازد.

ایلان ماسک ؛‌ منتقد همیشگی اپل!

ایلان ماسک : خودروی بدون راننده‌ی اپل فرصتی بود که از دست رفت!

جالب است بدانید که ماسک در ماه‌های گذشته نیز سابقه‌ی اظهار نظرهای جنجالی درباره‌ی پروژه‌ی خودروی هوشمند اپل را داشته است و حتی در یکی از مصاحبه‌هایش، اپل را به گورستان مهندسان تسلا توصیف کرده بود؛ زیرا در آن زمان اپل چندین متخصص تسلا را برای فعالیت بر روی خودروی هوشمند خود، از این کمپانی خارج کرده و به استخدام خود درآورده بود. هرچند که بعدها او از این موضوع عذرخواهی کرد و «برداشت اشتباه افکار عمومی» را دلیل آن عنوان کرده بود.

گفتنی است که ایلان ماسک به‌تازگی و طی یک خبر رسمی اعلام کرده است که کمپانی تسلا تا پایان سال ۲۰۱۶، یک رویداد بزرگ دیگر هم خواهد داشت و در این مراسم احتمالا قرار است برای اولین بار از پروژه‌ی اتوبوس الکتریکی بدون راننده‌ی تسلا که مدتی است شایعاتی پیرامون آن وجود دارد، رونمایی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*