اندروید و iOS به‌زودی تمام رقبا را شکست خواهند داد

اندروید و iOS به‌زودی تمام رقبا را شکست خواهند داد

بر طبق گزارش‌هایی که توسط موسسه‌ی آمارگیری IDC منتشرشده است، اندروید و iOS تا سال 2020 با شکست تمامی رقبا به تنها سیستم‌عامل‌های موبایل موجود در بازار بدل خواهند شد. با ما همراه باشید.

سیستم‌عامل‌‌های اپل و گوگل در طول چند سال گذشته سهم بالایی از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند. در این میان سیستم‌عامل‌های دیگری مانند ویندوزفون و BlackBerry با سهم بسیار کمی از این بازار هر روز برای بقای خود در حال تلاش هستند. خبر بد برای طرفداران ویندوزفون و BlackBerry این است که آنها همین سهم اندک را نیز به‌زودی از دست خواهند داد. بر اساس تحقیقی که توسط موسسه‌ی آماری IDC صورت گرفته است اندروید و iOS در سال 2020 تمام بازار سیستم‌عامل‌های موبایل را به سیطره‌ی خود درخواهند آورد.

یکی از دلایل رشد سهم اندروید می‌تواند کاهش میانگین قیمت گوشی‌های اندرویدی در سال‌های آینده باشد

بر طبق پیش‌بینی‌های موسسه‌ی IDC، اندروید به رشد خود در سال‌های آینده نیز ادامه می‌دهد. در حال‌ حاضر این سیستم‌عامل 81 درصد بازار را در اختیار دارد و در سال 2020 این رقم به 85 درصد خواهد رسید. یکی از دلایل این رشد می‌تواند کاهش میانگین قیمت گوشی‌های اندرویدی باشد. در سال ‌جاری میانگین قیمت گوشی‌های اندرویدی 218 دلار است و در سال 2019 این مقدار به 200 دلار کاهش خواهد یافت.

با اینکه در سال جاری اپل نتوانست به رشد فروش همیشگی خود ادامه دهد، اما بر اساس پیش‌بینی‌ها، این شرکت در سال 2017 به‌روزهای خوب خود بازخواهد گشت. اپل توانست با استفاده از یک برنامه‌ی تجاری هوشمندانه و ارائه‌ی گوشی ارزان‌قیمت‌تر iPhone SE توجهات زیادی را به خود جلب کند و درآمد خوبی از فروش این گوشی به دست آورد. ازآنجایی‌که در سال 2020 اندروید بیشترین رشد در سهم بازار را تجربه خواهد، سیستم‌عامل iOS با کاهش روبه‌رو خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که سهم آن به 14.5 درصد کاهش یابد.

موسسه‌ی آمارگیری IDC شانسی کمی برای موفیت سیستم‌عامل ویندوزفون قائل است و پیش‌بینی کرده که در سال 2020 این سیستم‌عامل سهم بسیار کمی در بازار را به خود اختصاص خواهد داد. به نظر می‌رسد حتی گوشی Surface Phone نیز نمی‌تواند غول نرم‌افزار ساکن ردموند را از این شکست نجات دهد. البته‌ این سیستم‌عامل به لطف کاربران اندک اما بسیار وفادار خود در چند سال آینده سهم 0.4 درصدی بازار را در اختیار خواهد داشت. در این گزارش سخنی از سیستم‌عامل بلکبری به میان نیامده است و به نظر می‌رسد که به‌زودی باید شاهد جایگزین شدن کامل این سیستم‌عامل با اندروید باشیم.

احتمال ظهور یک سیستم‌عامل پرطرفدار دیگر در چند سال آینده نیز تقریبا غیرممکن است. در انتهای این گزارش آمده است که در سال 2020 تنها شاهد جنگ دونفره‌ی اندروید و iOS خواهیم بود.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*