نسخه‌ی موبایلی سایت فیسبوک برای کاربران اندرویدی به زودی غیر قابل استفاده می‌شود!

نسخه‌ی موبایلی سایت فیسبوک برای کاربران اندرویدی به‌زودی غیر قابل استفاده می‌شود!

شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک (Facebook) ابتدا کار خود را به‌صورت یک سرویس مبتنی بر وب آغاز کرد و تا همین چند سال پیش هم به همان شکل اولیه و به‌صورت یک وب‌سایت مجزا فعالیت می‌کرد. اما یکی دو سالی است که این روند تغییر کرده است و با توجه به اخبار جدید، حتی قرار است نسخه‌ی موبایلی این سایت از دسترس خارج شود.

مدیران فسبوک طی چند ماه اخیر تصمیم گرفته‌اند که بخش‌های مختلف سرویس مبتنی بر وب خود را به‌صورت اپلیکیشن‌های مجزا برای تبلت‌ها و تلفن‌های همراه هوشمند عرضه کنند. اپلیکیشن‌های موبایل فیسبوک، فیسبوک مسنجر، فیسبوک منشن و فیسبوک ات ورک تنها چند نمونه از این نرم افزارهای جداگانه هستند.

اما به دلایل مختلفی نظیر عادت کردن به ظاهر نسخه‌ی وب و البته مصرف بالای باتری توسط این اپلیکیشن‌‌ها، خیلی از کاربران ترجیح می‌دهند که تنها یک یا دو عدد از آنها نظیر اپلیکیشن موبایلی اصلی فیسبوک و یا فیسبوک مسنجر را نصب کنند. حتی خیلی از کاربران به این دو اپلیکیشن هم علاقه‌ای ندارند و ترجیح می‌دهند که زمان استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی بر روی اسمارت فون خودشان، به مرورگر مراجعه کنند و از نسخه‌ی موبایلی وب‌سایت فیسبوک استفاده کنند.

اگر شما هم از این دسته از کاربران هستید و اپلیکیشن‌های مجزای این شبکه‌ی اجتماعی را نصب نمی‌کنید، شاید این اقدام جدید فیسبوک باعث ناراحتیتان شود و البته چاره‌ای هم به غیر از نصب آنها نداشته باشید!

فیسبوک کاربران اندرویدی را مجبور به نصب مسنجر خود خواهد کرد!

ابتدا بگوییم که این تغییرات جدید تنها بر روی سیستم عامل اندروید و برای کاربران این پلتفرم اتفاق افتاده است و کاربران آی او اس و اسمارت فون‌های ویندوزی را شامل نمی‌شود. اما این تغییرات مهم چه هستند؟ اگر طی روزهای اخیر به نسخه‌ی موبایلی وب‌سایت فیسبوک مراجعه کرده باشید و بعد از ورود به حساب کاربری تلاش کنید که وارد قسمت پیام‌ها شوید، پیام زیر برای مدت کوتاهی نمایش داده می‌شود:

Your conversations are moving to Messenger. Soon you’ll only be able to view your messages from Messenger

مکالمات شما در حال انتقال به نرم افزار مسنجر هستند. به‌زودی تنها قادر خواهید بود که پیام‌هایتان را بر روی نرم افزار مسنجر مشاهده کنید

بعد از چند ثانیه، این پیام محو می‌شود و شما به‌صورت خودکار وارد اپلیکیشن مسنجر می‌شوید و اگر این اپلیکیشن را نصب نکرده باشید، به صفحه‌ی دانلود و نصب آن بر روی فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی منتقل خواهید شد. اما اگر نخواهید از نرم افزار مسنجر استفاده کنید، دوباره باید مروگر را باز کنید تا به قسمت پیام‌ها بروید.

نسخه‌ی موبایلی سایت فیسبوک برای کاربران اندرویدی به‌زودی غیر قابل استفاده می‌شود!اما نکته‌ی عجیب اینجاست که این بار هم یک دکمه‌ی آبی‌رنگ بزرگ برای استفاده از مسنجر وجود دارد و البته در گوشه‌ی بالایی سمت راست صفحه هم یک ضربدر برای خروج از این قسمت و وارد شدن به قسمت پیام‌ها قرار گرفته است. بعد از این که بر روی این آیکون ضربدر تپ کنید، وارد قسمت پیام‌ها می‌شوید اما باز هم با لمس هر کدام از مکالمات خود، به نرم افزار مسنجر منتقل می‌شوید!

حالا نوبت به مرحله‌ی نهایی می‌رسد و شما دوباره باید به مرورگر برگردید تا بتوانید سرانجام پیام‌هایتان را مشاهده کنید! البته این روند طولانی و حوصله سر بر هم قرار است کاملا غیر قابل استفاده شود و بر طبق گفته‌ی فیسبوک، به‌زودی دیگر امکان مشاهده‌ی این پیام‌ها بر روی نسخه‌ی موبایلی این شبکه‌ی اجتماعی وجود نخواهد داشت.

با عملی شدن این تغییرات کاربران اندروید (و احتمالا به‌زودی بر روی دیگر سیستم عامل‌ها) مجبور می‌شوند که برای مشاهده‌ی پیام‌هایشان به نرم افزار مسنجر مراجعه کنند؛ البته نکته‌ اینجاست که فعلا می‌توانید با مراجعه به نسخه‌ی دسکتاپ به جای نسخه‌ی موبایلی، همچنان پیام‌هایتان را بر روی وب‌سایت فیسبوک مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*