رویایتان

تنها کاری که برای به تحقق رسیدن رویایتان باید انجام دهید

تا به حال برایتان پیش آمده که رویایتان را بلند بگویید و با گفتن آن گونه‌هایتان سرخ شده و یا پشتتان بلرزد؟ پیش آمده که رویایی داشته باشید و نتوانید به آن فکر نکنید؟ پیش آمده که به دنبال رویایتان نروید فقط به این دلیل که فکر می‌کنید نمی‌توانید به آن برسید؟ آیا برای خودتان یکسری باور دارید که نمی‌گذارد به دنبال خواسته‌هایتان بروید؟

باورهای محدود کننده و عبارات منفی که به خود می‌گویید باعث رکود شما می‌شود. همین است که به نتایج محدود دست پیدا می‌کنید و نمی‌توانید فراتر از آن بروید. ما معمولا خودمان را با دیگران مقایسه می‌کنیم و فکر می‌کنیم شانس اینکه خواسته‌هایمان را دنبال کنیم از دست رفته و دیگر فرصتی پیدا نمی‌کنیم ولی واقعیت این است:

تنها کاری که برای تحقق بخشیدن به رویایتان باید انجام دهید این است که کاری بکنید

بیشتر مردم برای دنبال کردن رویایشان تلاش لارم را نمی‌کنند و بیشترین عذری که می‌آوردن این است: سرم خیلی شلوغ است، پول کافی ندارم، من به‌اندازه‌ی رویایم دانش ندارم، به‌اندازه‌ی کافی تجربه ندارم، در گذشته بارها شکست خوردم، مردم من را احمق فرض خواهند کرد و خیلی چیزهای دیگر. این تفکر بسیار خطرناک است و هیچ کمکی نیز نمی‌کند.

بیشتر مردم قبل از اینکه اولین قدم را بردارند ذوق خودشان را کور می‌کنند. اولین قدم این است که به خودتان ایمان بیاورید. دلیل آن هم ساده است زیرا که شما لایق رسیدن به خواسته‌تان هستید.

چرا باید به سمت خواسته‌هایمان قدم برداریم؟

به بسیاری دلایل و خودتان هم می‌دانید و گاهی حتی نیازی به زبان آوردن دلایل نیست. همین حالا وقت دنبال کردن خواسته‌هایتان است. با این حال ما انسانیم و بعضی مواقع انسان نیاز دارد به دلیل و توجیهی چنگ بزند. این‌ها دلایلی است که از همین امروز می‌توانید رویایتان را دنبال کنید:

  • شما همیشه می‌خواستید به دنبال رویایتان بروید
  • ممکن است چیزهایی را تجربه کنید که تا به امروز تجربه‌شان نکرده باشید
  • استعدادهایتان نهفته باقی نمی‌ماند
  • به‌جایی می‌رسید که می‌گویید: عجب، من چه قابلیت‌هایی داشتم و نمی‌دانستم
  • لبخندتان تقریبا همیشگی می‌شود
  • هر روز چیزهای جدیدی یاد خواهید گرفت

صرف نظر از اینکه چه چیز در ذهنتان دارید، از همین امروز می‌توانید شروع به باور کردن خود کنید. برای رسیدن به آنچه می‌خواهید باید به خودتان ایمان داشته باشید و باورهایی که مانعتان می‌شود را به حداقل برسانید. به اینکه مردم در مورد شما چه فکر خواهند کرد توجه نکنید، آن‌ها در این راه با شما نیستند. به‌محض خودباوری می‌توانید قدم‌های بزرگ‌تری به سمت خواسته‌تان بردارید، تلاش کنید و تلاشتان را با مقصدتان مقایسه کنید و یاد می‌گیرید که چطور از اشتباهاتتان استفاده کنید.

چطور در راه تعقیب کردن رویا از خودمان بازخورد بگیریم؟

احتمالا در طول راهی که در آن قدم می‌گذارید با خود فکر می‌کنید آیا راهم درست است و برای آنچه می‌خواهم عمل درستی انجام می‌دهم؟ برای بازخورد گرفتن، اطرافتان را پر کنید از انسان‌های مثبت، پر انرژی و باهوش. اینگونه افراد می‌توانند بازخوردهای خوبی در راه رشد و رسیدن به مقصدتان بدهند.

اگر در اطرافتان افرادی ندارید که بازخوردهای واقعی و روراست بدهند، پس شروع کنید با آشنا شدن با چنین افرادی. اطرافتان پر است از اجتماعاتی که علاقه‌مندند در این راه با شما باشند. این را نیز فراموش نکنید که از نظر افرادی که در مسیر مشابه شما هستند بهره ببرید.

حرف آخر

تنها کسی که برای رسیدن به رویایتان نیاز دارید خودتان هستید. با اولین قدمی که برداشتید به موانع اجازه دخالت ندهید. باورهای مخربتان را دور بریزید، افرادی که می‌گویند نمی‌توانید را به حال خود رها کنید و با افرادی معاشرت کنید که می‌توانند بازخورد واقعی و درست به شما بدهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*