تلویزیون QLED سامسونگ تا دو سال آینده وارد بازار می‌شود

تلویزیون QLED سامسونگ تا دو سال آینده وارد بازار می‌شود

صنعت تولید تلویزیون‌های هوشمند به حدی در سال‌های اخیر پیشرفت کرده است که دیگر کاربران به این وسیله تنها به چشم یک پخش کننده‌ی تصاویر نگاه نمی‌کنند و کاربردهایی نظیر بازی و سرگرمی، نصب نرم افزار و مرور اینترنت نیز از آن انتظار می‌رود. تلویزیون QLED سامسونگ قرار است که میزان این پیشرفت هم باز هم افزایش دهد.

سامسونگ دیسپلی که بخش تولید تلویزیون‌های هوشمند در این کمپانی کره‌ای را تشکیل می‌دهد، به‌تازگی اعلام کرده است که تحقیق و توسعه‌ی پنل‌های ال سی دی را کاملا متوقف کرده است و محققان و دانشمندان این قسمت به سراغ ساخت تلویزیون QLED سامسونگ خواهند رفت‌؛ گفته می‌شود که پنل‌های OLED نیز از اولویت این بخش خارج شده است و تمام تمرکز منابع تحقیق و توسعه‌ی سامسونگ بر روی ساخت پنل‌های QLED متمرکز شده است.

نسل فعلی تلویزیون‌های SUHD هوشمند سامسونگ از فناوری کوانتوم دات (Quantum Dot) بهره می‌برند و با اینکه این پنل‌ها کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌دهند، یک مشکل بزرگ دارند و آن هم این است که لامپ‌های ال ای دی در این نوع از پنل‌های کوانتوم دات به یک نور پشتیبان نیاز دارند که آنها را روشن کند و نور مورد نیاز برای نمایش تصاویر را فراهم کند.

اما تلویزیون QLED سامسونگ از این محدودیت رنج نخواهد برد و در این نسل از محصولات برند کره‌ای قرار است که پنل‌های مجهز به فناوری کوانتوم دات با پنل‌های OLED ترکیب شوند و این گونه دیگر نیاز به وجود نور پشتیبان از بین می‌رود. در واقع پنل‌های QLED دارای تمام ویژگی‌هایی که نسل مدرن تلویزیون‌های هوشمند باید داشته باشد، هستند: طول عمر بالاتر، مصرف انرژی بهینه‌تر و هزینه‌ی پایین‌تر تولید برای کمپانی سازنده که می‌تواند در نهایت به قیمت کمتر برای خریدار مصرف‌کننده منجر شود.

تاریخ دقیق عرضه‌ی تلویزیون QLED سامسونگ مشخص نیست

تلویزیون QLED سامسونگ تا دو سال آینده وارد بازار می‌شود

به گزارش خبرگزاری businesskorea در کره‌ی جنوبی، این نسل از تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ احتمالا در تاریخی تا دو سال آینده وارد بازارهای جهانی خواهند شد. البته جیسون هارت لاو (Jason Hartlove) مدیر عامل کمپانی آمریکایی نانو سیستمز (Nanosys) که بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی پنل های مجهز به فناوری کوانتوم دات در سراسر جهان محسوب می‌شود، نظر متفاوتی دارد و در این باره توضیح می‌دهد:

ما در حال حاضر در مرحله‌ی تحقیقات قرار داریم و در توسعه‌ی نسل جدید تجهیزات دارای فناوری کوانتوم دات، هدفمان ساخت موادی است که برای استفاده در پنل‌های QLED مناسب باشند. تلویزیون QLED با فناوری کوانتوم دات بین سه تا پنج سال آینده توسط ما عرضه خواهد شد.

بنابراین با توجه به اینکه هر کدام از منابع تاریخ متفاوتی برای عرضه‌ی این تکنولوژی اعلام کرده‌اند، هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی رسمی تلویزیون QLED مشخص نشده است اما همان بازه‌ی زمانی بین دو تا سه سال آینده می‌تواند از لحاظ منطقی و با توجه به گزارش‌ها و اظهارنظرهای منتشر شده از سوی مدیران دو کمپانی، تاریخ مورد قبولی باشد؛ بعد از عرضه‌ی این نسل از تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، عملکرد آنها در رقابت سخت با تلویزیون‌های OLED ال‌جی جالب و دیدنی خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چه فرقی با oled داره؟