اولین تلفن همراه هوشمند با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۳ به زودی معرفی می‌شود

اولین تلفن همراه هوشمند با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۳ به زودی معرفی می‌شود

کمپانی آمریکایی کوالکام این روزها به یکه تاز بازار پردازنده‌های موبایل تبدیل شده است و چیپست‌های ساخته شده توسط این کمپانی در انواع و اقسام تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌های مختلف از دیوایس‌های بالا رده و پرچم‌دار گرفته تا محصولات ارزان قیمت و نه‌چندان قدرتمند بازار پراکنده شده‌اند. نسل جدید پردازنده‌های کوالکام، اسنپدراگون ۸۲۳ نام دارد.

پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۳ (Snapdragon 823) در واقع پلی است میان اسنپدراگون ۸۲۰ که همین حالا هم به‌عنوان پرچم‌دار کوالکام در بازار وجود دارد و پردازنده‌های نسل بعدی یعنی اسنپدراگون ۸۲۵، ۸۲۸ و ۸۳۰ که تاریخ عرضه‌ی آنها برای سال‌های آینده‌ی تنظیم شده است. احتمالا می‌دانید که سری ۸۲۰ پردازنده‌های اسنپدراگون هم اکنون بر روی اسمارت فون‌های پرچم‌دار اندرویدی نظیر گلکسی اس ۷ سامسونگ، اچ تی سی ۱۰ و ال‌جی جی ۵ قرار گرفته است و تقریبا می‌توان گفت که قدرتمندترین تلفن‌های همراه هوشمند بازار به جز آیفون‌های اپل، از این چیپست برخوردار هستند.

حالا مطمئنا برای خیلی از کاربران جالب خواهد بود که بدانند یک اسمارت فون جدید که به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۳ مجهز است، در حال طی کردن مراحل نهایی تولید و توسعه است و قرار است به‌زودی از آن رونمایی شود. کمپانی سازنده‌ی این اسمارت فون، کمپانی چینی لیکو (LeEco) است که محصولات آن چند ماهی است که در بازارهای جهانی با اقبال رو به رو شده‌اند و این کمپانی به‌تازگی دفتری را هم در دره‌ی سیلیکون ولی آمریکا احداث کرده است.

عرضه‌ی اولین گوشی هوشمند دارای پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۳ تا سه هفته‌ی دیگر

لیکو قرار است از اسمارت فون مجهز به پردازنده‌ی نسل جدید اسنپدراگون ۸۲۳ را در رویداد MWC که سه هفته‌ی آینده در شهر شانگهای چین برگزار می‌شود، رونمایی کند. این اسمارت فون جدید قرار است دارای مشخصات سخت افزاری بسیار قدرتمندی باشد و به جز پردازنده‌ی مرکزی، تا به حال اطلاعات دیگری درباره‌ی قطعات دیگر آن منتشر نشده است؛ از این رویداد به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد جهان موبایل در آسیا یاد می‌شود و برندهای مطرح آسیایی، به‌خصوص تولیدکنندگان چینی، به همراه تعدادی از کمپانی‌های جهانی در آن حضور خواهند داشت.

جالب است بدانید که به غیر از پرچم‌دار جدید لیکو، یک نسخه‌ی ویژه از پرچم‌دار جدید ایسوس یعنی اسمارت فون زنفون ۳ دلوکس هم قرار است به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۳ مجهز شود و بنابراین دو برندی که شاید خیلی‌ها پیش‌بینی نمی‌کردند، قرار است اولین موج استفاده از نسل جدید پردازنده‌های کوالکام را در اختیار کاربران قرار دهند.

البته اگر شما هم به‌تازگی یکی از پرچم‌داران اندرویدی نظیر گلکسی اس ۷ را خریداری کرده‌اید، شاید نگران این موضوع باشید که با عرضه‌ی سری ۸۲۳ از پردازنده‌های اسنپدراگون، دیوایس گران‌قیمت شما از رده خارج شود و به رتبه‌ی دوم سقوط کند، اما باید بدانید که این اتفاق نخواهد افتاد و اختلاف نسل ۸۲۰ و ۸۲۳ این پردازنده‌ها بسیار ناچیز است؛ هرچند که مطمئنا قدرت سخت افزاری نسل جدید از سری قبلی خود برتر خواهد بود و برای بررسی عملکرد دقیق آن باید منتظر نتایج تست‌های بنچمارک و استفاده‌ی کاربران عمومی بمانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*