10 گوشی برتر در چارت انتوتو

10 گوشی برتر در چارت انتوتو برای ماه مه 2016

10 گوشی برتر در چارت انتوتو برای ماه مه 2016 منتشر شد. AnTuTu یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین بنچمارک‌ها برای گوشی‌های هوشمند است. به‌تازگی لیستی از 10 گوشی سریع و قدرتمند برای ماه مه 2016 منتشر شده است . تعدادی از این گوشی‌های هوشمند چینی بوده که همگی از ویژگی 6 گیگابایت رم برخوردار شده‌اند.

سه گوشی هوشمندی که در لیست انتوتو ماه مه 2016 در بالاترین مکان قرار گرفته‌اند، عبارت‌اند از : گوشی Vivo Xplay 5 Elite، اسمارت فون LeEco Max 2 و موبایل Lenovo ZUK Z2 Pro که همگی بر اساس یک پیکره‌بندی، یعنی تراشه قدرتمند اسنپدراگون 820 کوالکام در کنار 6 گیگابایت رم قرار گرفته‌اند.

10 گوشی برتر در چارت انتوتو برای ماه مه 2016 منتشر شد

جالب آنجاست که گوشی‌هایی که رتبه‌های چهارم و پنجم این لیست را به خود اختصاص داده‌اند نیز از تراشه‌ی اسنپدراگون 820 قدرت گرفته؛ اما با 4 گیگابایت رم همراه شده‌اند. چارت منتشر شده از بنچمارک انتوتو، اجازه می‌دهد تا تفاوت در قدرت پردازشی را که همین 2 گیگابایت رم اضافی برای این دستگاه‌ها می‌سازد را به‌خوبی تشخیص دهیم.

سه گوشی هوشمند راس این جدول که همگی از 6 گیگابایت رم برخوردارند، به‌طور میانگین امتیاز 137,861 را به دست آورده‌اند. در دسته‌ی 4 گیگابایت رم، گوشی شیائومی می 5 و سامسونگ گلکسی S7 میانگین امتیاز 135,686 را کسب کرده که با تفاوت 1.6 درصدی نسبت به گوشی‌های 6 گیگابایت رم، می‌تواند امتیاز قابل توجهی باشد. داشتن رم بیشتر بر روی گوشی هوشمند به سیستم‌عامل اجازه می‌دهد تا هم‌زمان بتواند برنامه‌های متعدد را لود کرده و تاخیر در هنگام سوئیچ بین برنامه‌های سنگین پردازشی را کاهش دهد.

در این مرحله باید توجه داشت که هیچ بنچمارکی نمی‌تواند یک ارزیابی علمی از عملکرد دستگاه ارائه دهد. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که محاسبه نمره در بنچمارک انتوتو با در نظر گرفتن جنبه‌های متعددی چون عملکرد پردازنده‌ی مرکزی (CPU) و پردازنده‌ی گرافیکی (GPU ) انجام شده که هر دو معمولا از اهمیت بیشتری نسبت به مقدار رم برخوردارند.

یکی دیگر از بارزترین نکاتی که از 10 گوشی برتر در چارت انتوتو دیده می‌شود، عملکرد ضعیف‌تر iPhone SE نسبت به iPhone 6s است. این دقیقا برخلاف آن چیزی است که قبلا درباره‌ی آیفون SE گفته می‌شد و همچنین با توجه به سخت‌افزار مورد استفاده در هر دو گوشی، کمی عجیب و غیر عادی نیز به نظر می‌رسد.

هر دو گوشی iPhone SE و آیفون 6S از یک تراشه و یک مقدار رم استفاده می‌کنند؛ اما تفاوت قابل ملاحظه‌ای در نتایج بنچمارک آن‌ها دیده می‌شود. نمایشگر 4 اینچی در آیفون SE از رزولوشن 640 در 1136 پیکسل برخوردار است؛ درحالی که نمایشگر 4.7 اینچی در iPhone 6s از رزولوشن 750 در 1334 پیکسل پشتیبانی می‌کند. تفاوت در این مقدار از پیکسل بدان معنی است که پردازنده‌ی گرافیکی در iPhone 6s نیاز به کار بیشتری برای ارائه‌ی گرافیک دارد که به‌خودی‌خود باعث تلفاتی در عملکرد کلی دستگاه خواهد بود. در بررسی Apple iPhone SE ما متوجه شدیم که این گوشی با توجه به نتایج بنچمارک منتشر شده، سریع‌ترین آیفونی است که تاکنون از غول کوپرتینو به بازار عرضه شده است.

10 گوشی برتر در چارت انتوتو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مرسی بابت مطلبتون.