آیفون استوانه‌ای

پتنت جدید اپل یک آیفون استوانه‌ای را به‌نمایش می‌گذارد

پتنت جدید ثبت شده اپل، گویای آن است که احتمالا باید منتظر یک آیفون استوانه‌ای شکل باشیم. گوشی‌های هوشمند با نمایشگر منحنی کم کم جای خود را در بازار پیدا می‌کنند. این گوشی‌ها به دلیل شکل زیبای نمایشگر آن و معمولا بدون حاشیه بودن، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته‌اند.

حال اگر گوشی داشته باشید که نه‌تنها دارای یک نمایشگر منحنی در جلو بوده؛ بلکه در پنل پشتی نیز چنین نمایشگری داشته باشد، چه خواهید کرد؟ مطمئنا در اختیار داشتن چنین گوشی باید بسیار شگفت انگیز باشد! این رویایی است که اپل در پتنتی در سال 2011 آن را مطرح کرده بود؛ اما در سه‌شنبه گذشته مراحل قانونی آن تکمیل شده و به این کمپانی اعطا گردید.

امسال این پتنت چندین بار توسط رسانه‌های خبری پوشش داده شد و در زمان‌های مختلف راجع به آن بحث گردید. درباره‌ی آن توصیف خاصی شده است: “یک غلاف شفاف و پشت نما و یک نمایشگر قابل انعطاف محصور شده مابین این غلاف” به‌عبارت‌دیگر، یک دستگاه که تقریبا به‌طور کامل از یک صفحه نمایش تشکیل شده است.

پتنت جدید اپل یک آیفون استوانه‌ای را به نمایش می‌گذارد

چرا یک گوشی هوشمند با نمایشگری در هر دو طرف دستگاه بخواهیم؟ در جواب این سوال باید گفت که اپل معتقد است، فضای استفاده نشده و دکمه‌های استاتیکی عواملی بازدارنده بوده و ما را محدود می‌کنند. دکمه پاور در بیشتر اوقات تنها به‌عنوان دکمه‌ی پاور مورد استفاده قرار گرفته و دکمه‌های ولوم نیز تقریبا همیشه برای کنترل صدا بکار گرفته می‌شوند (اگرچه در گوشی‌های اندرویدی می‌توان از آن به‌عنوان کنترلر‌های دوربین نیز بهره برد).

اپل تصور می‌کند که یک صفحه نمایش این‌چنینی، تطبیق پذیری و تنوع زیادی را به آن اضافه کرده و شخص را قادر می‌سازد تا از تمامی مناطق آن به بهترین شکل استفاده نماید.

البته احتمالا غول کوپرتینو به این زودی‌ها تصمیم به راه اندازی چنین گوشی هوشمندی نخواهد داشت. با این حال آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که استقرار پنل‌های آمولد در آیفون‌های 2017 محقق خواهد شد. شاید بتوان از هم‌اکنون شمارش معکوس برای دیدن چنین محصول دیوانه‌کننده‌ای را برای چند سال آینده آغاز کرد. باید منتظر بود تا ببینیم اپل چه هنگام آیفون استوانه‌ای خود را روانه‌ی بازار خواهد کرد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*