نسل آينده اينترنت موسوم به IPV6،پروژه جديد گوگل وديگر شرکت هاي بزرگ اينترنتي

 

 

بالاخره زمان آن رسيد تا گوگل و جامعه اينترنت با همکاري هم IPv6، نسل آينده اينترنت يا به اعتقاد برخي اينترنت قرن بيست و يکم را عملياتي کنند. به اتمام رسيدن تعداد آي پي‌هاي موجود در اينترنت IPv4 موجب شد تا کارشناسان به فکر زيرساخت تازه‌اي براي نياز روز افزون بشر به ارتباط بيافتند.

در همين رابطه وينت سرف، مدير ارشد بخش اينترنت در شرکت گوگل ابراز داشت: «اجراي IPv6 در سطح جهاني نيازمند مشارکت نزديک جامعه اينترنت، شرکت‌هاي ارائه دهنده خدمات اينترنتي (ISPها) و توليدکنندگان سخت افزار شبکه است. همه بايد دست در دست هم براي هميشه به IPv6 مهاجرت کرده و کاربران را از اين طريق به شبکه جهاني متصل نماييم. اين در حالي است که در کنار آن، IPv4 نيز بايد همچنان فعال باقي بماند.»
اجراي IPv6 در سطح جهاني نقطه عطفي در تاريخچه اينترنت و توسعه پروتکل اينترنت به حساب مي‌آيد. گفتني است IPv6 نسل بعدي و جايگزيني اصولي بر IPv4 است. جامعه اينترنت معتقد است که حضور IPv6 لازمه‌ي توسعه و رشد اينترنت به عنوان بستر و زيرساختي حياتي در پيشرفت اقتصادي و بروز نوآوري‌هاي بشر مي‌باشد.

وينت سرف در ادامه ابراز مي‌دارد، زماني که اينترنت براي نخستين بار در سال 1983 عملياتي گرديد، توسعه دهندگان آن هرگز فکر نمي‌کردند که روزگاري ميلياردها نفر از طريق رايانه‌هاي روميزي، لپ‌تاپ، گوشي‌هاي هوشمند و انواع و اقسام گجت‌ها به اين شبکه متصل شوند. اينترنتي که آن‌ها بنا نهادند – هماني که از آن با عنوان IPv4 نيز ياد مي‌شود – تنها ظرفيت پذيرش 4.3 ميليارد کاربر را داشت اين در حالي است که IPv6 ، مي‌تواند بيش از 340 تريليون کاربر را پذيرا باشد.
وي همچنين در ادامه افزود: «بدون اجراي اينترنت IPv6 که از امروز کليد مي‌خورد، فضاي کافي براي رشد و توسعه مورد نظرمان را نخواهيم داشت.» گفتني است براي اجراي اين پروژه عظيم شرکت‌هاي بزرگ ديگري چون مايکروسافت، فيس‌بوک، ياهو و کامکست (Comcast) نيز مشارکت فعال دارند. براي کسب اطلاعات بيشتر پيرامون چند و چون IPv6 به سايت رسمي آن سري بزنيد.


منبع : ubergizmo

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*