کانسپت BMW Vision Next 100

کانسپت BMW Vision Next 100 ؛ آینده صنعت خودروسازی بدین شکل است

BMW در تور جهانی امسال با ارائه کانسپتی، چشم انداز 100 ساله‌ی آینده صنعت خودروی خود را به رخ رقبایش کشید. کانسپت BMW Vision Next 100 همانطور که از نامش پیداست خودرویی است که با طراحی فضایی خود، تصوری از رویای رانندگی در 100 سال آینده‌ی جهان را به نمایش می‌گذارد.

این یک خودروی تمام خودران است؛ اما غول خودروساز آلمانی لذت رانندگی دستی را نیز فراموش نکرده و حالت کنترل دستی را در آن حفظ کرده است. در سال‌های اخیر که تفکر ساخت خودروهای خودران شتاب زیادی گرفته، یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که از صنعت خودروسازی پرسیده می‌شود این است که اگر کسی بخواهد شخصا لذت رانندگی کردن را تجربه کند، باید چه کند؟

کانسپت BMW Vision Next 100

بی ام دبلیو می‌گوید رانندگان قادر خواهند بود که ماشین‌های خود را به‌صورت کاملا خودران برانند؛ اما هنگامی‌که بخواهند، در غیر این صورت می‌توانند از رانندگی دستی لذت ببرند.

کانسپت BMW Vision Next 100 ؛ آینده صنعت خودروسازی بدین شکل است

کانسپت BMW Vision Next 100 برای رانندگی در دو حالت Boost و Ease طراحی شده است. در حالت Boost راننده کنترل ماشین را در دست دارد، در حالی که در حالت Ease، فرمان و کنسول مرکزی به داخل جمع شده و صندلی‌های گردان به راننده و سرنشینان اجازه می‌دهد که با هم صحبت کنند و در این حالت اتومبیل به‌صورت کاملا خودران به کار خود ادامه می‌دهد.

برند تجاری BMW همچنان بر روی جلو پنجره می‌درخشد؛ اما در کانسپت بی ام دبلیو Vision Next 100 دیگر از این جلو پنجره برای خنک کردن رادیاتور استفاده نمی‌شود، بلکه در عوض این قسمت میزبان سنسورهایی است که برای پشتیبانی از سیستم‌های کنترل رانندگی خودران در آنجا قرار گرفته است. تغییر رنگ این خودرو به رانندگان دیگر اجازه می‌دهد که بدانند این خودرو به حالت دستی رانده شده یا در حالت خودران کنترل می‌شود.

کانسپت BMW Vision Next 100

Adrian van Hooydonk، مدیر ارشد گروه طراحی بی ام دبلیو می‌گوید: “ شانس بسیار بزرگی است اگر بتوانید چیزی را تصور کنید و قادر باشید روزی آن را در واقعیت ببینید.”

افق 20 تا 30 ساله‌ آینده BMW اضافه کردن نمایشگرهای بیشتر به داخل این ماشین‌هاست. حتی گسترش صفحه نمایش‌های اولد انعطاف پذیری که به‌جای شیشه جلو بنشینند و تمامی اطلاعات و جزئیات جاده را نشان دهند.

بی ام دبلیو درباره‌ی کانسپت BMW Vision Next 100 می‌گوید، تولید گازهای گلخانه‌ای در این ماشین صفر است. بدنه‌ی این خودروی چهار درب 4.9 متری، عمدتا شامل کامپوزیت‌های فیبر کربنی است. غول خودروساز آلمانی می‌گوید قطعات پرسی فولاد در آینده کاملا منسوخ شده و با ساخت سریع السیر چاپ 4D (چهار بعدی) روند تولید گسترش بیشتری می‌یابد. چاپ چهار بعدی به معنای اضافه کردن یک تابع به قطعات چاپ سه‌بعدی و یکپارچه‌سازی با سیستم‌های کنترل الکتریکی خودرو است.

در داخل این خودرو و بر روی پنل جلویی 800 مثلث کوچک نقش بسته که بی ام دبلیو به آن لقب “هندسه زنده” داده است. این سبک طراحی شبیه به پرواز دسته‌ای از پرندگان است و می‌تواند به‌صورت مستقیم در طی حرکت ماشین با راننده ارتباط برقرار کند. کانسپت چشم‌انداز 100 ساله بی ام دبلیو و رولز رویس در راندهاوس لندن به‌ نمایش درآمدند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*