وان پلاس، اوپو و ویوو

آیا می‌دانستید وان پلاس، اوپو و ویوو تحت مالکیت یک کمپانی هستند؟

سه برند وان پلاس، اوپو و ویوو چه نقطه اشتراکی با هم دارند؟ بله، هر سه برند چینی هستند که به ساخت تلفن‌های هوشمند جالب و ارزان قیمت معروف هستند. با این حال اگر اهل وب‌گردی در سایت‌های تکنولوژی نباشید، احتمالا نام این سه را کمتر شنیده‌اید. با این حال از آنجایی که همه شما عزیزان از جمله خوانندگان وب‌سایت گجت نیوز هستید، به احتمال زیاد با این سه برند آشنا هستید.

وان پلاس، اوپو و ویوو هر سه تحت مالکیت یک کمپانی مادر هستند

اما در پاسخ به سوال بالا باید بگوییم که وان پلاس، اوپو و ویوو هر سه زیر دسته یک کمپانی یکسان در کشور چین هستند. BBK Electronics یک کمپانی بزرگ چینی با قدمت بیش از چند دهه به شمار می‌رود که هنوز هم در بازار مصرف‌کنندگان محصولات الکترونیکی فعالیت دارد. طراحی و تولید سیستم‌های سرگرم‌کننده نینتندو – Nintendo – به‌عنوان مشخصه اصلی BBK شناخته می‌شود.

دو برند ویوو و اوپو تحت مالکیت کامل کمپانی BBK Electronics قرار دارند و از آنجایی که وان پلاس زیردسته برند اوپو به شمار می‌رود، مالکیت کلی این برند را نیز می‌توان به کمپانی مذکور نسبت داد. این کمپانی مادر در کنار سه برند شناخته شده تلفن هوشمند خود، به‌زودی برند جدیدی با نام imoo را ثبت خواهد کرد که تمرکز آن بر ساخت تلفن‌های هوشمند آموزشی برای کودکان است. مهارت BBK Electronics در تولید کنسول‌های بازی و اسباب‌ بازی‌ها، به احتمال زیاد در این عرصه می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وان پلاس، اوپو و ویوو

با کارخانه‌های تولیدی به وسعت 10 هکتار زمین و بیش از 17 هزار کارمند، کمپانی BBK منابع لازم جهت راه‌اندازی برند جدیدی از تلفن‌های هوشمند در کنار وان پلاس، اوپو و ویوو را در اختیار دارد. علاوه بر این موارد، این شرکت بزرگ شامل دو شاخه متفاوت و یک زیردسته می‌شود؛ بدین ترتیب بخش‌های صنعتی، تحقیقاتی، تولیدی منابع آموزشی این شرکت به‌خوبی مدیریت شده‌اند و مواردی نظیر ماشین‌های آموزشی، تکرارکننده‌های زبانی، دیکشنری‌های الکترونیکی، ماشین‌های خواندن و… به‌خوبی طراحی و تولید می‌شوند. علاوه بر این برند اوپو در تولید سینمای خانگی های‌فای گیر بسیار موفق بوده است.

همانطور که گفتیم، مالکیت برندهای وان پلاس، اوپو و ویوو به‌خوبی توانسته است در توسعه اکوسیستم BBK Electronics تاثیرگذار باشد. برند اوپو مدت‌هاست که در بخش تولید پخش‌کننده‌های صوتی، بلوری و دی وی دی فعالیت دارد و تولید تلفن‌های هوشمند را از سال 2008 آغاز کرده است – دقیقا بازه‌ زمانی که آمار فروش بالای آیفون اپل در آن، منبع درآمد جدیدی را به سایر تولید‌کنندگان تکنولوژی نشان داد. کمپانی اوپو در کمتر از 5 سال به‌عنوان دومین کمپانی سودآور چین و یکی از تولیدکنندگان بزرگ تلفن‌های هوشمند این کشور شناخته شد و رقابت خود را هواوی، ZTE، لنوو و شیائومی را آغاز کرد.

وان پلاس، اوپو و ویوو

برند ویوو در سال 2009 کار خود رو آغاز کرد و فروش تلفن‌های هوشمند این شرکت از سال 2011 آغاز شد. این برند در ساخت دستگاه‌هایی با مشخصات قدرتمند با ترکیب چیپست‌های کوچک‌ شده های‌فای، صفحات رزولوشن بالا و یک سیستم‌عامل بسیار شخصی سازی شده شهرت دارد. رابط کاربری Funtouch OS این شرکت بر روی اندروید سوار شده است. محققان و کارشناسان ویوو اخیرا همکاری خود با آزمایشگاه صدای شنژن چین را آغاز کرده‌اند تا به‌زودی محصولاتی با کیفیت صدای متفاوت را روانه بازار کنند. میانگین قیمت محصولات این شرکت حدود 300 دلار است که این مبلغ در بازار تلفن‌های هوشمند چین نسبتا گران به شمار می‌رود. ویوو در سال 2015 حدود 45 میلیون تلفن‌هوشمند خود را به دست مشتریان رساند تا آمار رشد 150 درصدی را به دست آورد.

وان پلاس، اوپو و ویوو

کمپانی وان پلاس نیز اخیرا با سومین تلفن‌هوشمند پرچم‌دار و ارزان قیمت خود – وان پلاس 3 – سر و صدای زیادی در بازار چین به وجود آورد. این برند توسط یکی از کارمندان قدیمی اوپو، پیت لاو، به همراه دوستش کارل پی تاسیس شد. این برند امسال تولد سه سالگی خود در بازار چین را جشن می‌گیرد، اما با این حال با درآمد 300 میلیون دلاری در سال 2014، زنگ خطر را برای رقیبان کهنه‌کار خود به صدا در آورد.

وان پلاس، اوپو و ویوو

همانطور که گفتیم، کمپانی BBK Electronics قصد دارد علاوه بر سه برند وان پلاس، اوپو و ویوو ، سری جدیدی از تلفن‌های هوشمند خود را روانه بازار کند. در مقطع کنونی هنوز اطلاعات زیادی پیرامون برند ایمو در دست نیست. گفته می‌شود اولین محصول تولیدی ایمو با نام «تلفن هوشمند آموزشی ایمو» در تاریخ 24 ژوئن رونمایی می‌شود. جالب است بدانید که این محصول یک گجت پلاستیکی و اسباب‌بازی نیست، بلکه با بدنه تمام فلزی که شباهت زیادی به آیفون دارد به فروش خواهد رسید.

کمپانی مادر BBK هم‌اکنون با در اختیار داشتن سه برند پرفروش تلفن هوشمند در چین – وان پلاس، اوپو و ویوو – حالا با تولید محصولات آموزشی می‌خواهد آمار فروش سالانه خود را بهبود بخشد. نظر شما در این زمینه چیست؟