سامسونگ گلکسی نوت

آیا می‌دانستید سامسونگ گلکسی نوت ، اولین تلفن هوشمند با صفحه بزرگ‌تر از 5 اینچ بود

در نوامبر سال 2009، تلفن هوشمند HTC HD2 با صفحه نمایش 4.3 اینچی معرفی شد. در آن مقطع زمانی، این محصول بزرگ‌ترین صفحه نمایش را داشت و یکی از بررسی کنندگان اعلام کرده بود که هرگز محصولی با ابعاد صفحه بزرگ‌تر از آن معرفی نخواهد شد. گذشت زمان نشان داد که وی کاملا در اشتباه بود و امروز برخی تلفن‌های هوشمند اندرویدی با صفحه نمایش 5 اینچی عرضه می‌شوند. سامسونگ گلکسی نوت محصولی بود که تولیدکنندگان را به تولید تلفن‌های هوشمند با ابعاد بزرگ‌تر سوق داد.

سامسونگ گلکسی نوت اولین تلفن هوشمند بالای 5 اینچ بود

سامسونگ گلکسی نوت که در اولین روز ماه سپتامبر 2011 معرفی شد، اولین تلفن هوشمندی بود که با صفحه 5.3 اینچی سوپر آمولد، ابعاد بزرگ‌تر از 5 اینچ را به همراه داشت؛‌ رزولوشن این محصول نیز 800 در 1280 بود. همچنین سامسونگ گلکسی نوت با باتری 2500 میلی‌آمپری از این نظر نیز یک پیشگام در بخش تلفن‌های هوشمند به شمار می‌رفت. همچنین اولین تلفن هوشمند اندرویدی با قلم داخلی استایلوس نیز همین سامسونگ گلکسی نوت بود.

سامسونگ گلکسی نوت

گلکسی نوت اولیه سامسونگ با پردازنده دو هسته‌ای و فرکانس 1.4 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی مالی 400 MP4 همراه شده بود. از جمله سایر خصوصیات این محصول نیز می‌توان به حافظه رم 1 گیگابایتی، 32 گیگابایت حافظه داخلی و قابلیت ارتقاء حافظه تا 32 گیگابایت به کمک درگاه حافظه میکرو اس دی اشاره کرد. دوربین پشتی سامسونگ گلکسی نوت با لنز 8 مگاپیکسلی و گشادگی لنز f/2.6 همراه شده بود و یک دوربین جلوی 2 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه جهت ثبت سلفی و مکالمات ویدیویی قرار داشت.

سامسونگ گلکسی نوت یک موفقیت بزرگ برای کمپانی کره‌ای بود. تا ماه مارس، حدود 5 میلیون گلکسی نوت به فروش رفت. با توجه به ابعاد بزرگ این محصول، کمپانی سامسونگ برای اولین بار از تکنیک‌های بازاریابی جدیدی نظیر انتشار ویدیو کار کردن با این تلفن هوشمند و قلم آن منتشر کرد. خریداران با تماشای این ویدیو در ویترین نمایندگی‌های سامسونگ و یا یوتیوب عاشق سامسونگ گلکسی نوت شده بودند.

در سپتامبر 2012، کمپانی سامسونگ، گلکسی نوت 2 را با صفحه نمایش بزرگ‌تر 5.5 اینچی معرفی کرد. این صفحه با رزولوشن 720 در 1280 اچ دی همراه شده بود. گلکسی نوت 3 این شرکت سال بعد با صفحه نمایش 5.7 اینچی و رزولوشن 1080 در 1920 در اختیار خریداران قرار گرفت. گلکسی نوت 4 این شرکت با همان ابعاد 5.7 اینچی طراحی شده، اما رزولوشن صفحه آن به 1440 در 2560 ارتقاء یافت. این ابعاد و رزولوشن در گلکسی نوت 5 سامسونگ نیز دیده می‌شود.

سامسونگ گلکسی نوت

گلکسی نوت 7 (Samsung Galaxy Note 7) این شرکت به‌زودی در سال جاری عرضه می‌شود. طبق شایعات منتشر شده، این فبلت جدید در ابعاد 5.8 اینچی و با رزولوشن 1440 در 2560 به قفسه فروشگاه‌ها می‌آید. همانطور که مشخص است، این کمپانی کره‌ای قصد دارد تا با پریدن از روی نام گلکسی نوت 6، فبلت جدید خود را گلکسی نوت 7 بنامد؛‌ بدین ترتیب شماره پرچمداران هر ساله سری نوت و اس این شرکت با هم یکی خواهد شد. همچنین سامسونگ نگران این موضوع بود که خریداران فکر کنند که گلکسی نوت 6 به نسبت گلکسی اس 7 یک نسل قدیمی‌تر باشد.

سامسونگ گلکسی نوت 7 در اواسط ماه آگوست سال 2016 رونمایی می‌شود و باید تا آن موقع منتظر انتشار اطلاعات بیشتری از این محصول باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*