تراشه‌های بعدی سری اسنپدراگون 600 و 800

تراشه‌های بعدی سری اسنپدراگون 600 و 800 کوالکام از پروژه تانگو پشتیبانی خواهند کرد

امروز توسط کوالکام تائید شد؛ تراشه‌های بعدی سری اسنپدراگون 600 و 800 از پروژه تانگو پشتیبانی خواهند کرد. در نهم ژوئن کمپانی لنوو رویداد Lenovo Tech World خود را در سانفرانسیسکو برگزار کرد. در این رویداد محصولات مختلفی معرفی شد و گوشی هوشمند Lenovo PHAB2 Pro یکی از آنها بود.

درحالی‌که این دستگاه یکی از سه گوشی معرفی شده در سری PHAB لنوو بود؛ اما با یک ویژگی منحصر به فرد معرفی شد. PHAB2 Pro گوشی هوشمندی است که قادر خواهد بود تا از پروژه تانگوی گوگل پشتیبانی کند. درواقع لنوو فب 2 پرو اولین گوشی هوشمند مبتنی بر پروژه تانگو در جهان است. لقب باارزشی است.

تراشه‌های بعدی سری اسنپدراگون 600 و 800 از پروژه تانگو پشتیبانی خواهند کرد

پروژه تانگو (Project Tango) یک پلتفرم فناوری گوگل است که با استفاده از دید کامپیوتری، دستگاه‌های تلفن همراه از قبیل گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را قادر می‌سازد تا بدون استفاده از جی پی اس و دیگر سیگنال‌های خارجی، موقعیت خود را نسبت به جهان اطراف تشخیص دهند. این پلتفرم به دستگاه اجازه می‌دهد تا از محیطی که در آن قرار گرفته درک درستی داشته باشد و بتواند یک نقشه سه‌بعدی از فضای مورد نظر ارائه دهد. این توانایی منحصر به فرد بدان معنی است که دستگاه‌های پروژه تانگو قادر خواهند بود که فاصله و فضای اطراف خود را با دقت و به‌طور موثری اندازه گیری کنند.

اولین گوشی پروژه تانگو در حال حاضر راه‌اندازی شده و انتظار می‌رود که این تکنولوژی در آینده‌ای نزدیک به گوشی‌های هوشمند بیشتری راه یابد.

در تابستان 2015 کوالکام و اینتل هر دو اعلام که در حال توسعه تراشه‌های خود به‌منظور پشتیبانی از پروژه تانگو گوگل هستند. کوالکام امروز تائید کرد که تراشه‌های سری اسنپدراگون 600 و اسنپدراگون 800 محصولاتی خواهند بود که در هل دادن رو به‌جلوی Project Tango در آینده، نقش مهمی را بازی خواهند کرد. فبلت PHAB2 Pro دستگاهی است که در حال حاضر با یکی از تراشه‌های سری اسنپدراگون 600 (اسنپدراگون 652) همراه شده و این به ‌معنی آن است که این کمپانی از قبل پشتیبانی از این پروژه را پی‌ریزی کرده است؛ اما اعلامیه امروز کمپانی کوالکام به نظر می‌رسد که مهر تائیدی است بر آنکه تراشه‌های بعدی سری اسنپدراگون 600 همچنان از این پلتفرم پشتیبانی خواهند کرد

پردازنده‌های سری اسنپدراگون 600 کوالکام، تراشه‌هایی هستند که به‌طور وسیع در گوشی‌های میان رده‌ به بازی گرفته می‌شوند؛ اما تکلیف تراشه‌های پرچم دار این کمپانی مانند تراشه‌های سری اسنپدراگون 800 چه خواهد بود؟ بخشی از اعلامیه‌ی امروز کوالکام به این محصول بالا رده اختصاص داشت. این کمپانی تائید کرد که تراشه‌های سری اسنپدراگون 800 در آینده برای پشتیبانی از پروژه تانگو آماده خواهند شد. این کمپانی همچنین تائید کرد که پرچم‌دار فعلی این کمپانی، تراشه اسنپدراگون 820 در واقع برای تانگو آماده شده و کوالکام آن را به‌عنوان بخشی از تعهد خود برای پیشبرد پروژه تانگو می‌داند.

در حالی که هم‌اکنون هیچ گوشی هوشمند پرچم‌دار مبتنی بر پروژه تانگوی مجهز به اسنپدراگون 820 در بازار وجود ندارد؛ اما کوالکام قصد دارد تا در فرآیند تولید این تراشه قابلیت پشتیبانی از تانگو را در آن جای دهد تا در صورت لزوم و هنگام نیاز مشکلی پیش نیاید. بدین ترتیب تراشه‌های بعدی سری اسنپدراگون 600 و 800 کوالکام با قدرت به پشتیبانی از پروژه تانگو گوگل مشغول‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*