گوشی های ماژولار

تصمیم ال‌جی برای متحول ساختن بخش موبایل خود پس از فروش ضعیف گوشی های ماژولار ال‌جی جی 5

ال‌جی پس از فروش نه‌چندان رضایت بخش گوشی های ماژولار ال‌جی جی 5 تصمیم گرفته تا در بخش موبایل خود تغییراتی را صورت دهد. درباره‌ی پروژه آرا گوگل از مدت‌ها قبل صحبت می‌شد؛ اما پروژه آرا چیست؟

Project Ara درواقع اسم رمزی برای گوشی ماژولار و قابل ارتقایی از گوگل بوده که از چند سال پیش، کار بر روی آن توسط این غول فناوری جهان آغاز شد. پروژه آرا پلتفرمی شامل ساختاری از یک قاب است که ماژول‌های مختلفی چون نمایشگر، دوربین و یا باتری اضافی توسط کاربر می‌تواند برای آن انتخاب شود. ایده‌ی این پروژه در اصل توسط تیم پروژه و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی موتورولا مطرح شد.

هنگامی‌که ال‌جی از گوشی LG G5 خود رونمایی کرد، فرض بر این بود که این دستگاه بتواند بازار گوشی‌های ماژولار را مورد توجه کاربران قرار دهد. ایده‌ی ماژول‌های ال‌جی درواقع ایده‌ی بسیار جذاب و خوبی است. ماژول‌های ساده‌ای که به‌راحتی می‌تواند توسط کاربران مورد استفاده قرار گیرد؛ اما متاسفانه این گوشی آن‌طور که باید و شاید نتوانست راهی که را که این کمپانی کره‌ای متصور بود را طی کرده و به موفقیت چشمگیری دست یابد.

پروژه آرا در واقع ساخت گوشی های ماژولار اختصاصی برای کمپانی گوگل است

بر اساس گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده است، کمپانی LG چند تن از کارکنان خود را اخراج کرده و از همان زمان اعلام کرده که قصد دارد تا بخش موبایل خود را بازسازی کرده و روح تازه‌ای به آن بدمد. آنها همچنین یک «دفتر مدیریت برنامه‌ریزی» ایجاد کرده‌اند که تا نظارت ویژه‌ای بر روی توسعه محصولات و پیش‌بینی‌های آینده داشته باشد.

در بخش گوشی های هوشمند، ال‌جی با گوشی‌های قبلی خود چون ال‌جی جی 3 و ال جی جی 4، به‌خوبی خود را در بازار مطرح کرد؛ اما گویا کاربران نتوانستند با گوشی های ماژولار ارتباط خوبی برقرار کنند. شاید این قضیه بیشتر به ماهیت گران‌قیمت ماژول‌ها مربوط باشد که کاربران را از خرید چنین گوشی‌هایی منصرف می‌کند و یا شاید هم به فقدان تنوع در گوشی های ماژولار باز می‌گردد. رفتار گوگل درباره‌ی پروژه آرا بعدازآنکه کاربران برای خرید گوشی ماژولار ال‌جی جی 5 اشتیاق چندانی نشان نداده‌اند، دیدنی خواهد بود.

از قبل صحبت‌هایی راجع به راه‌اندازی نسخه تجاری پروژه آرا در ژانویه 2017 انجام شده بود. عرضه گوشی های ماژولار و اختصاصی گوگل در نوع خود می‌تواند بسیار جالب توجه باشد؛ اما شاید با وضعیت نه‌چندان خوشایند فروش گوشی LG G5 که گریبان شرکت ال‌جی را گرفته، گوگل شاید بخواهد برای مدتی آن را به تعویق بیندازد. باید دید نهایتا بر سر این پروژه چه خواهد آمد؟ و آیا گوشی ماژولار گوگل می‌تواند بالاخره روزی متولد شود؟ باید دید!

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. هر جایی میری کامنت تأصبی میبینی

  2. نبایدم فروش خوبی داشته باشه
    گوشی های بدی می سازه خب. گوشی خوب نمی سازه اقا.
    الجی کنار سامسونگ بزرگترین سازنده های صفحه نمایش تو دنیان. اصلا صفحه نمایش یعنی الجی و سامی. اونوقت هنوز که هنوزه داره از ال.سی.دی استفاده میکنه. استفاده نکردن از اُ.لد ها بخوره تو سرش، صفحه نمایش های گوشی های الجی بد ن! یکی از ایرادهای اصلی همین g5 صفحه نمایششه. [تا جایی که من خوندم] کلی کاربر از کیفیت بد صفحه نمایش و خصوصا تاریکی شدید صفحه این گوشی شکایت دارن. درحالیکه یکی از نقات قوت سامی و عاملی که خیلی ها بخاطر همین یه عامل سامسونگ میخرن، صفحه نمایش ال.ای.دی سامسونکه.
    یا باتری.
    باتری گوشی های الجی هیچ وقت درست و حسابی نبود. همین سری g، هر نسل که اومد باتری بدتر و ضعیف تر شد. [بازم به گفته کاربراش].
    همه اینا به کنار، رابط کاربری خشک و بی روحش که صد رحمت به اندروید خام. تاچ.ویز و سنس رو ندید بگیر، حتی اینترفیس سونی هم با تمام سادگی و یکنواختیش، حداقل قشنگه و دلنشینه.

    ما می گیم، یه عده میان تو جواب بهمون بد و بیراه میگن. از رو دشمنی نیست، رو حساب همین چیزاست که می گم. فروش پایینشم گواه درستی حرفمه. حالا طرفداراش قبول نکنن.

    • طراحی گوشیهای جدید ایسوس روببین حالشو می بره ادم

    • گوشی های بدی میسازه؟؟؟؟
      پس چطور سال 2013 و 2014 بهترین گوشیا شدن؟؟؟
      صفحه نمایش های اولد الجی خیلی با کیفیتن اگر فلکس 2 رو دیده باشین متوجه حرفم میشین اما یکی از سایت های همسایه نظر سنجی گذاشته بود که 80 درصد کاربرا ای پی اس رو ترجیح میدن بخاطر اینکه رنگهای طبیعی رو تولید میکنن و مناسب عکاسی و فیلم بردارین.
      صفحه نمایش جی5 کیفیت کمی نداره نور کمش رو قبول دارم که نورش خیلی کمه و همه گلایه ها نسبت به نورشه شما اول باهاش کار کن متوجه میشی.
      باتری هاش همیشه بدددد نبودن!از جی2 به بعد ضعف پیدا کردن.جی2 تو زمان خودش باتری غولی داشت
      رابط کاربری خشک!!!!رابط کاربریش شاید تا ux4 کارتونی بود اما تو سری جدید کاملا کارتونی بودنش برطرف شده و اصلا خشک نیس شما باهاش کار کن بعد نقد کن!تو ux5 فوق العاده رون و ساده و پر امکاناته!حرف من نیست و حرف تمام سایت هایی که از رو تخصص بررسی کردن!
      بعضی از دلایل ضعیف فروشش بازار یابی ضعیف و بحث تبلیغاته و دیگری دیر تر اومدن به عرصه رقابت نسبت به رقبا
      یجوری بیان میکنید که انگار بدترین گوشی ساز تاریخه!!!!

  3. الان بعضیا میان میگن اینم تبلیغ برای سامسونگه و جی 5 بهترین گوشیه و اس 7 سامسونگ بده. 😐