استیو جابز

آیا می‌دانستید استیو جابز اعتقاد داشت هیچ‌کسی گوشی هوشمند بزرگ‌تر از 3.5 اینچ نمی‌خرد!

استیو جابز ملقب به پدر اپل، پر از رمز و راز بود. وی انقلابی در دنیای علوم فناوری ایجاد کرد که تا سال‌ها پس از آن دست‌نخورده باقی ماند. عقاید، مهم‌ترین نقش را در اجرای این موفقیت ایفا کردند. وی معتقد بود هیچ‌کسی حتی به گوشی‌های هوشمند بزرگ نگاه هم نمی‌کند، گفته‌ای که در حال حاضر نقض شده است. با گجت نیوز همراه باشید.

دلیل عمده‌ی پیشرفت کنونی اپل، بنیان‌گذاری نظیر استیو جابز است. وی از بسیاری مناظر انسان نخبه‌ای محسوب می‌شد اما برخی افکار با بیان عمومی آن، مسبب غلط از آب درآمدن عقایدش شد.

اگرچه اپل سال جاری بازهم به گوشی‌های 4 اینچی رو آورد و از محصول جدید آیفون SE پرده‌برداری کرد، اما بر همگان مبرم است که گوشی‌های هوشمند بزرگ با صفحه‌نمایش بیش از 5 اینچ، در حال حاضر محبوب‌تر از نمونه‌های کوچک‌تر هستند؛ اما مهم‌ترین چهره فنّاوری طی دهه اخیر، استیو جابز هیچ علاقه‌ای به گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ نداشت و موفقیت آن‌ها را عملی نمی‌دانستند.

در جولای 2010، استیو جابز به برخی از سوالات در خصوص آیفون 4 پاسخ داد. در این میان، یکی از سوال‌های مطرح‌شده، از چرایی عدم استفاده صفحه‌نمایش بزرگ‌تر می‌پرسید؛ استیو جابز در جواب گفت که اپل چنین گوشی تولید نمی‌کند چون ” هیچ‌کسی آن را نمی‌خرد”. این طرز تفکر تا چندین سال پس‌ازآن باقی ماند و به همین دلیل آیفون 4 دقیقا مانند اولین نسخه‌ی خود، با صفحه‌نمایش 3.5 اینچی عرضه شد.

استیو جابز

شاید مقصود استیو جابز از اینکه هیچ‌کسی آیفون بزرگ‌تر نخواهد خرید، به پیش از عرضه‌ی نمونه‌های اندرویدی آن مربوط می‌شد. به‌این‌ترتیب، در آن زمان سامسونگ و اچ‌تی‌سی، گوشی‌های گلکسی اس و Evo 4G را با صفحه نمایش بزرگ‌تر روانه بازار کردند و اتفاقا با استقبال خوبی نیز روبه‌رو شدند. درهرصورت، این‌یکی از معدود اشتباهات جابز بود. کاربران در حال حاضر گوشی‌ها هوشمند بزرگ می‌خواهند و حتی اگر به‌راحتی در دستشان جا نشود، هنوز هم آن را به گوشی‌های کوچک‌تر ترجیح می‌دهند.

دو سال پس از عرضه‌ی آیفون 4، اپل باروی کار آمدن مدیرعامل جدیدش تیم کوک، اولین گوشی 4 اینچی‌ خود را با عنوان آیفون 5 معرفی کرد. همچنین دو سال بعدازآن و در سال 2014، این شرکت آیفون 4.7 اینچی با نام 6 و آیفون 5.5 اینچی با نام 6 پلاس روانه‌ی بازار کرد. اساسا اپل با این کار، در برابر تمایل مصرف‌کنندگان به صفحه‌نمایش بزرگ تسلیم شد.

5 اکتبر سال 2011 بود که جابز افسانه‌ای درگذشت و پس‌ازآن تقریبا 5 سال است که او دیگر در میان ما حضور ندارد. مشخص نیست اگر استیو اکنون زنده بود چه نظری راجع به آیفون‌های 4.7 و 5.5 اینچ داشت؛ شاید او این واقعیت را قبول می‌کرد که همه‌چیز با زمان تغییر می‌کند و هرکسی ازجمله خود او، اظهارات مغالطه آمیز زیادی داشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. استیو جابز ملقب به پدر اپل، پر از رمز و راز بود.
    خیلی دربارش مطالعه کردم مطمنم اگه الان زنده بود با کاریزما و قدرت فوق العاده ای که در سخنوری داشت
    جوابی میداد (شایدم محصولی ارائه) که دهن همه بسته بشه
    حیف ، اگه الان بود دنیای اسمارت فون ها جذابیت بیشتری داشت

    • حالا چه اصراریه که صفحه کوچیک خوبه؟ من از موقعی که گوشی با صفحه بزرگ گرفتم دیگه نیازی نمیبینم برای اینترنت برم پای کامپیوتر.
      فوقش راه حل اینکه گوشیت کوچیک ولی پر استفاده باشه اینه که صفحه نمایش تاشو داشته باشه که احتمالا سامسونگ تا آخر سال میده.

  2. خوب عمو استیو معصوم نیوده ، اون هم اشتباه زیاد کرده تو زندگیش

  3. خدا بیامرزدش …
    من شخصا دوستش داشتم . هر چند بعد از مرگش بیشتر شناختمش و با خودش و کمپانی اپل آشنا شدم …

    اما خب این طرز تفکر هم مربوط به اون زمان بوده . در اون زمان وقتی آیفون های 3.5 اینچی از طرف اهالی کوپرتینو معرفی میشد ، ملت میگفتن چقدر بزرگ هست این تلفن همراه . فرض کنید بین 1 و نیم تا 1 و نیم نهایتا مطلوب بوده ، به سه و نیم اینچ میگفتن گنده . خب این تفکر هم از همون جا نشات گرفته …

    اما در طول زمان همه چیز عوض میشه . حتی همین الان که تبلت های استاندارد و کلاسیک دارن جای خودشون رو به هیبریدی ها میدن …

  4. به وضوح می بینی بعضی ها میخوان به استیو جابز یه نوع قداست بدن. یک قهرمان بوده، یک انسان بزرک در تاریخ بشریت!
    فکر نمی کنم اینطور باشه.
    ادم کوچیکی نبوده و کارهای بزرگی هم کرده. مثل بیل گیتس و خیلی های دیگه کنار تمام کارها و حرف های درست و مثبتش، اشتباه هم کم نداشته.