گوشی Nokia P1

رندر گوشی Nokia P1 منتشر شد؛ گویا نوکیا به میدان باز می‌گردد

رندری از یک گوشی هوشمند اندرویدی خبرساز شد، می‌گویند این رندر به گوشی Nokia P1 تعلق دارد. به ماه مه 2014 بازمی‌گردیم، نوکیا به یک سری از معاملات تجاری خاص روی آورده که مجوز استفاده از نام این شرکت برای ساخت تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند اندرویدی، تحت شرایطی خاص واگذار می‌شود. در میان کمپانی‌های شرکت کننده در این معامله تجاری، نام‌هایی چون فاکسان (Foxconn) و HMD نیز دیده می‌شود. مورد دوم کمپانی است که توسط مدیران سابق بخش تلفن‌های همراه مایکروسافت تاسیس شده است.

امروز رندری از یک گوشی هوشمند در فضای مجازی منتشر شد. ادعا شده که این رندر مربوط به یک گوشی هوشمند اندرویدی جدید تحت برند تجاری نوکیا است. این گوشی، نوکیا پی 1 معرفی شد.

رندرینگ فرآیند تولید یک تصویر دو بعدی یا سه بعدی از یک مدل است که توسط برنامه‌های کامپیوتری انجام می‌شود. تصویر حاصله از فرآیند رندرینگ، رندر نامیده می‌شود.

رندر گوشی Nokia P1 منتشر شد؛ گویا نوکیا قصد دارد تا به میدان رقابت گوشی‌های هوشمند باز گردد

گوشی Nokia P1 توسط مهندسان کمپانی‌های InFocus و شارپ توسعه یافته است. شاید به‌یاد داشته باشید که کمپانی فاکسان در اوایل ساری جاری، شارپ را به ‌قیمت 6.2 میلیارد دلار خریداری کرد؛ بنابراین همه چیز به نظر درست می‌رسد. قطعات پازل به‌درستی در کنار هم قرار گرفته‌اند.

این گوشی احتمالا در رنگ‌های آبی و salmon در دسترس خواهد بود. متاسفانه هیچ اطلاعات دیگری از قیمت‌گذاری، مشخصات و زمان عرضه‌ی آن وجود ندارد. نوکیا هیچ جزئیاتی را تائید نکرده، پس مطابق این‌گونه خبرها رفتار می‌کنیم. اندکی نمک به‌عنوان چاشنی برای خواندن این مطلب ضروری به نظر می‌رسد.

با توجه به مفاد قرارداد با کمپانی مایکروسافت، نوکیا حق ندارد که تا سومین کوارتر سال 2016 گوشی هوشمند جدیدی تحت برند نوکیا عرضه کند. پس به این شکل می‌توان حدس زد که در سه ماهه جاری هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و اگر این خبر درست باشد؛ گوشی Nokia P1 بعد از این کوارتر جلوه‌گری خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. من لومیا 830 دارم تنهاغ بخاطر اسمشم که شده نسخه اندرویدشم را میگیرم. مگه امکانات امریکایی و اروپایی در این جا بدرد میخورد اصلا مگه ملت سواد فوف تکنولوژی دارن با این همه امکانات زاید اپل و سامسونگ که خیلیا را هم کپی از ویندوزند.

  2. نوکیا تا وقتی تفکر کهنه و عقب افتاده طراحان شرکتش رو عوض نکنه به جایی نمیرسه .تازه داره قبول میکنه که در دنیای گوشیها سیستم عامل اندروید حرف اولو میزنه ،خوب استثنایی هم مثل IOS داریم که به خاطر خرق العاده بودن کیفیت ایفون تونسته در دنیای سیستم عاملهای گوشی دوام بیاره اما نوکیا اینو تازه قبول کرده که ویندوزفون در مقابل اندروید حرفی برا گفتن نداره این درحالیه که حتی کیفیت دوربینهای سری لومیا حتی در بالارده هم چنگی بدل نمیزد .شاید نوکیا بخاطر ته مانده اسمی که از گذشته براش باقی مونده و خرید یه شرکت نوپا در امرای تی بجایی برسه

    • سلام دوست عزیز

      نوکیا تقریبا از ساخت اولین گوشی های همراه بوده و تا به امروز کماکان مشکلی نداشته!!!!
      تنها بازار اصلیش یعنی چین و دیگر بازار های خود را از دست داد اون هم بخاطر شرکت هایی مانند هواوی و دیگر شرکت های مشابه چینی بود.
      نباید این رکود فکری طراحان را دال بر این بدانیم که باعث به عقب افتادن نوکیا در زمینه ی ساخت گوشی های هوشمند امروزی شده باشد.

      تنها نوکیا بازارش را از دست داد و همین طور ترکیب شدن با آلکاتل دلیل افت مالی نوکیا بوده است.

      به امید اینکه دوباره نوکیا به دنیای دیجیتال امروزی و در میان شرکت های بزرگی همچو اپل و سامسونگ جایی برای خود پیدا کند.

  3. نوکیا اگه این گوشی را آندروید بزنه و از پلاستیک استفاده نکنه موفقیتش در بازار فروش تضمینه و باید تو تبلیغاتش بگه:بازگشت خون آشام یا دراکولا