کارت‌های گرافیکی جدید انودیا

کارت‌های گرافیکی جدید انودیا از طریق دیسپلی پورت از اچ تی سی وایو پشتیبانی نخواهند کرد

کارت‌های گرافیکی جدید انویدیا GTX 1070 و GTX 1080 گویا از طریق دیسپلی پورت قادر به پشتیبانی از پلتفرم HTC Vive نخواهند بود. کارت‌‌های گرافیکی انویدیا با عملکرد فوق العاده‌ای همراه بوده و از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های گرافیکی پشتیبانی می‌کنند. قسمتی از این کارت‌های گرافیکی جدید به استفاده از آنها در تجربه‌های واقعیت مجازی مربوط می‌شود اما چیزی که در حال حاضر باعث ناامیدی کاربران خواهد شد، فهمیدن این نکته است که کارت گرافیکی GTX 1080 و GTX 1070 قادر به پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی اچ تی سی وایو از طریق DisplayPort نخواهند بود.

دیسپلی پورت نسل جدید پورت‌های ارتباطی است که در جدیدترین کامپیوترها، کارت‌های گرافیک و همچنین لپ‌تاپ‌ها، جایگزین اچ‌دی‌ام‌آی می‌شود.

اچ تی سی وایو با کارت‌های گرافیکی جدید انویدیا به‌خوبی کار نمی‌کند ارتباط از طریق دیسپلی پورت امکان‌پذیر نیست

HTC Vive که یکی از بزرگ‌ترین حاکمان بلامنازع در بازار فعلی پلتفرم‌های واقعیت مجازی است، گویا که با کارت‌های گرافیکی جدید انویدیا به‌خوبی کار نمی‌کند. این مشکلی زمانی دیده می‌شود که اچ تی سی وایو بخواهد به دیسپلی پورت قرار گرفته بر روی این کارت‌ها متصل شود. کاربران در انجمن‌های انویدیا و Reddit گزارش کرده‌اند که اچ تی سی وایو با استیم به‌درستی کار نمی‌کند و نمی‌تواند نمایشگر هدست را تشخیص دهد. وب‌سایت Tom’s Hardware اشاره می‌کند که این پیکره‌بندی با کارت گرافیکی GTX 980 به‌خوبی کار می‌کرد؛ اما به نظر می‌رسد که این موضوع در کارت‌های گرافیکی جدید کاملا به مشکل برخورده است. به‌روزرسانی‌های اخیری هم که توسط انویدیا انجام گرفته، به نظر نمی‌رسد که کمک چندانی به این مورد کرده باشد.

کمپانی Nvidia اعلام کرده که به‌نوبه‌ی خود در حال بررسی و پیگیری این مسئله است؛ اما این اظهار نظر نزدیک به یک ماه پیش انجام شد و تاکنون نه هیچ تعمیراتی بر روی این کارت‌ها صورت گرفته و نه اینکه هیچ اطلاعیه دومی در این خصوص از این کمپانی دیده شده است. البته این نکته را نیز باید یادآوری کنیم، هنگامی‌که HTC Vive از پورت HDMI استفاده می‌کند به‌خوبی قادر است تا کارایی خود را نشان دهد؛ اما برای بسیاری از افراد ممکن است این مورد، کافی نباشد. نسخه‌های فاندر کارت گرافیکی GTX 1070 و GeForce GTX 1080 تنها با پورت اچ دی ام آی همراه شده‌اند. این موضوع باعث خواهد شد که کاربر برای استفاده بین واقعیت مجازی HTC Vive و یا اتصال هر چیز دیگری از طریق پورت HDMI، تنها یکی را انتخاب کند.

برای قوی‌ترین و قدرتمندترین کارت‌های گرافیکی جهان چنین مشکلی هم می‌تواند، موضوع مهمی باشد. انویدیا باید زودتر این مسئله را برسی کرده و نتایج را اعلام کند تا کاربران بدانند که چگونه باید عمل کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*