اپل بتای عمومی آی او اس ۱۰ را برای کاربران خود عرضه کرد

اپل بتای عمومی آی او اس ۱۰ را برای کاربران خود عرضه کرد

حدودا دو هفته از زمان رونمایی رسمی آی او اس ۱۰ (iOS 10) توسط اپل می‌گذرد و اپل یک نسخه‌ی آزمایشی از این سیستم عامل را به‌صورت اختصاصی و برای توسعه دهندگان خود عرضه کرده بود. حالا نیز باخبر شده‌ایم که این کمپانی بتای عمومی آی او اس ۱۰ را برای تمام کاربران آی او اس عرضه کرده است.

اگر با بتای عمومی یا همان پابلیک بتا آشنایی ندارید، باید بگوییم که حدود یک سال است که اپل اقدام به عرضه‌ی نسخه‌های بتای عمومی آی او اس می‌کند. تا پیش از این بتاهای عمومی، اپل تنها نسخه‌های بتا را برای توسعه دهندگان خود عرضه می‌کرد و تنها کاربرانی که دارای یک حساب کاربری دولوپر بودند می‌توانستند این نسخه‌های آزمایشی را دریافت کنند.

اما به لطف طرح عرضه‌ی بتاهای عمومی، تمام کاربران می‌توانند به‌طور رایگان اپل آیدی خود را در این طرح ثبت نام کنند و نسخه‌های آزمایشی ورژن‌های جدید سیستم عامل آی او اس را قبل از عرضه‌‌ی آنها به بازار دریافت و بر روی دیوایس خود نصب کنند. حالا نیز که بتای عمومی آی او اس ۱۰ توسط اپل عرضه شده است، شما عزیزانی که دارای آیفون، آیپاد و آیپد هستید می‌توانید این نسخه را دریافت کنید و از قابلیت‌های جدید نسل دهم آی او اس پیش از عرضه‌ی رسمی بهره ببرید.

اپل بتای عمومی آی او اس ۱۰ را برای کاربران خود عرضه کرد

برای این که این بتای عمومی را دریافت کنید، ابتدا لازم است که دارای یکی از دیوایس‌هایی باشید که از آی او اس ۱۰ پشتیبانی می‌کند. این دیوایس‌ها عبارت هستند از:

  • آیفون ۵ و بالاتر (آیفون‌های ۵ اس، ۵ سی، اس ای، ۶، ۶ پلاس، ۶ اس و ۶ اس پلاس)
  • آیپاد تاچ نسل ششم
  • آیپد مینی ۲، ۳ و ۴
  • آیپد ۴ و بالاتر (آیپد ایر ۱ و ۲ و آیپدهای سری پرو)

اگر یکی از دیوایس‌های لیست بالا را داشته باشید، می‌توانید بتای عمومی آی او اس ۱۰ را دریافت و بر روی دیوایس خود نصب کنید. برای این کار کافی است که به این لینک در سایت رسمی اپل مراجعه کنید و با کلیک کردن بر روی دکمه‌ی Sign Up، در این طرح شرکت کنید. تمام مراحل لازم بعد از انجام ثبت نام توسط سایت اپل به شما اعلام خواهد شد.

قبل از نصب بتای عمومی آی او اس ۱۰ دقت کنید!

اپل بتای عمومی آی او اس ۱۰ را برای کاربران خود عرضه کرد

توجه داشته باشید که تنها به دلیل این که این بتا به‌صورت عمومی عرضه شده است، تضمینی وجود ندارد که عملکرد آن کاملا پایدار باشد و بتوانید مشابه یک نسخه‌ی عمومی آی او اس، از این بتا نیز بر روی دیوایس خود استفاده کنید. بنابراین اگر تنها یک دیوایس آی او اسی دارید و از آن دیوایس به‌صورت روزانه و مرتب استفاده می‌کنید، شاید بهترین کار این باشد که از نصب نسخه‌ی بتا چه به‌صورت عمومی و چه به‌صورت بتای مخصوص توسعه دهندگان خودداری کنید، زیرا نسخه‌های بتا همانطور که از نامشان مشخص است، نسخه‌های آزمایشی و غیر کاملی هستند که توسط اپل عرضه می‌شوند تا ایرادات نرم افزارهای و باگ‌های احتمالی آنها توسط کاربران پیدا شود و با گزارش کردن این باگ‌ها، دیگر در نسخه‌ی نهایی شاهد آنها نباشیم.

ایراداتی نظیر کرش کردن بدون دلیل نرم افزارهای پیشفرض و نرم افزارهای شخص ثالث، مشکلاتی در زمینه‌ی آنتن دهی، برقراری تماس و دریافت تماس و پیام متنی، مشکلات اتصال به اینترنت، افزایش بیش از حد و غیرعادی مصرف شارژ باتری، عدم تنظیم بودن نور صفحه و رفتارهای عجیب دیگر، از مواردی هستند که معمولا در نسخه‌های بتا وجود دارند و ممکن است باعث اخلال در کارهای روزانه‌تان شوند.

اما اگر درنهایت تصمیم خود را برای نصب بتای عمومی آی او اس ۱۰ گرفته‌اید و حالا هم در مراحل میانی انجام این کار هستید، بهتر است که با مهمترین قابلیت‌های آی او اس ۱۰ آشنا شوید تا بتوانید لذت بیشتری از نسل دهم سیستم عامل آیفون ببرید. اول از همه باید بدانید که اپل در آی او اس ۱۰، استفاده از قابلیت فورس تاچ یا همان 3D Touch را به بالاترین حد ممکن رسانده است و شما در اکثر محیط‌ها نظیر قسمت کنترل سنتر، بر روی آیکون اپلیکیشن‌های پیشفرض، در قسمت لاک اسکرین، در نوتیفکیشن سنتر و در قسمت‌های دیگر نظیر محیط پیام‌رسانی، می‌توانید استفاده‌های جالبی از لمس سه بعدی اپل داشته باشید و به قابلیت‌های بیشتری از حالت عادی دسترسی پیدا کنید (قابلیت فورس تاچ تنها در نمایشگر آیفون‌های ۶ اس و ۶ اس پلاس اپل وجود دارد).

اپل بتای عمومی آی او اس ۱۰ را برای کاربران خود عرضه کرد

مطمئنا اولین نکته‌ای که با وارد شدن به بتای عمومی آی او اس ۱۰ برای اولین بار توجهتان را جلب خواهد کرد، تغییرات عظیم در قسمت لاک اسکرین است. عبارت نوستالژیک slide to unlock که از اولین نسل آیفون همراه این اسمارت فون بوده است، دیگر از روی صفحه حذف شده است و به جای سوایپ کردن، شما می‌توانید با فشردن دکمه‌ی هوم، قفل دیوایس خود را باز کنید و با یک بار تپ کردن مجدد بر روی این دکمه نیز می‌توانید وارد قسمت هوم اسکرین شوید.

در صفحه‌ی لاک اسکرین، نوتیفیکیشن‌ها در کادرهای متفاوتی نشان داده می‌شوند و قابلیت مشاهده‌ی آنها در اندازه‌های بزرگ‌تر، پاسخگویی به آنها و رد کردن آنها نیز وجود دارد. همچنین در هر قسمتی از لاک اسکرین می‌توانید با سوایپ کردن به سمت چپ، اپلیکیشن دوربین را به‌صورت سریع باز کنید و اقدام به عکاسی نمایید.

بعد از خروج از صفحه‌ی لاک اسکرین مشاهده خواهید کرد که تقریبا تمام انیمیشن‌ها، افکت‌های بلوری و رنگ‌بندی‌های قسمت‌های مختلف آی او اس دچار تغییر شده است و اپل تمام تلاش خود را به کار بسته است که آی او اس ۱۰ به غیر از کاربردهای فنی، از لحاظ ظاهری نیز به یک نسخه‌ی کاملا متفاوت از نسل نهم تبدیل شود و ظاهر مدرن‌تر و پویاتری به خود بگیرد.

اپل بتای عمومی آی او اس ۱۰ را برای کاربران خود عرضه کرد

در ضمن فراموش نکنید که حتما سری هم به نرم افزار پیام‌رسانی و سرویس iMessages اپل بزنید. این سرویس در آی او اس ۱۰ تغییرات زیادی را دریافت کرده است و انواع قابلیت‌های جدید نظیر قابلیت ارسال پیام به‌صورت مخفی و مشاهده در صورت خواست مخاطب مورد نظر، قابلیت دانلود و نصب استیکرها و اموجی‌های جدید از طریق فروشگاه اختصاصی اپل برای این نرم افزار، قابلیت‌های بیشتر در قسمت نوشتن مطلب با دست‌خط خود کاربر و انیمیشن‌های جذاب در پس زمینه‌ی صفحه‌ی مکالمات از جمله‌ی این ویژگی‌های جدید در بتای عمومی آی او اس ۱۰ هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*