گوشی گلکسی اس 7 اکتیو

گوشی گلکسی اس 7 اکتیو در برابر نفوذ آب شکست خورده است

گوشی گلکسی اس 7 اکتیو در برابر آب دوام نیاورد. نمی‌دانم این را باید یک اتفاق دانست، یا اشتباه سامسونگ نامید. Consumer Reports یک مجله و رسانه‌ی آمریکایی است که مشترکین محصولات مصرفی در آن‌ تست‌های مختلف سختی را بر روی محصولات متنوعی، از دوربین‌ها گرفته تا اتومبیل‌، انجام داده و در آن به اشتراک می‌گذارند.

موبایل Galaxy S7 Active به‌مانند مدل‌های دیگر Galaxy S7 از کد حفاظتی IP68 برخوردار شده؛ چنین کد حفاظتی بیانگر آن است که این قبیل دستگاه‌ها توانایی دارند تا به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام آورند. Consumer reports گزارش می‌دهد این وضعیت آزمایشی برای گوشی‌های Galaxy S7 و S7 edge شبیه سازی شد، نتایج مورد تائید بود؛ اما گوشی Galaxy S7 Active نتوانست آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارد.

گوشی گلکسی اس 7 اکتیو برای ضد آب بودن مورد آزمایش قرار گرفت، متاسفانه نتیجه مثبت نبوده است

به گزارش این وب‌سایت، برای این آزمایش مخزنی در نظر گرفته شد که در هر نقطه، فشاری برابر با 14.6 کیلو پاسکال بر آن اعمال می‌شد. سامسونگ گلکسی اس 7 اکتیو در این مخزن به‌منظور صحت ادعای این کمپانی، به مدت 30 دقیقه در این مخزن قرار گرفت. نتیجه باب میل سامسونگ و کاربران نبود، با پشت سر گذاشتن این آزمایش، عملکرد گوشی گلکسی اس 7 اکتیو دچار مشکل شد و نتوانست سربلند از این آزمون بیرون آید.

این وب‌سایت می‌گوید که پس از خارج کردن این دستگاه از مخزن مورد نظر، نمایشگر این گوشی با خطوط سبز رنگی تیره و تار شده و حباب‌های کوچکی در لنز دوربین‌های عقب و جلوی این گوشی پدیدار شد. صفحه نمایش لمسی آن واکنشی نشان نمی‌داد و سینی سیم‌کارت نیز از آب بی‌نصیب نمانده بود.

به‌طور طبیعی این امکان وجود دارد که گوشی مورد استفاده توسط Consumer Reports، گوشی معیوب و مشکل داری بوده باشد. پس تصمیم گرفته می‌شود همین آزمایش در شرایط یکسان برای دستگاه دیگری از همین مدل تکرار شود. نتایج برای بار دوم نیز شگفت آور است. این دستگاه در آزمون دوم نیز شکست خورد. آب مجددا از همان منافذ به درون گلکسی اس 7 اکتیو نفوذ کرده است. همان معضلات و به همان شکل مجدد دیده شد. نمایشگر هرچند ثانیه یک‌بار خاموش و روشن می‌شود. رطوبت به‌ لنز دوربین‌های عقب و جلو وارد شده و بازهم کمی آب در اسلات سیم‌کارت وجود دارد.

بعد از چند روز که از تست انجام شده گذشت، گوشی‌ها روشن شد؛ اما هیچ واکنشی از نمایشگر این دو گوشی دیده نشد. دستگاه‌ها هرگز کارایی قبلی خود را به دست نیاوردند. با کمپانی سامسونگ تماس گرفته شد و قرار است که این کمپانی علل احتمالی آن را بررسی کند. درحالی‌که هنوز مشخص نیست در این داستان چه کسی مقصر است، اجازه دهید خودمان درباره علل احتمالی این اتفاق حدس و گمان‌هایی بزنیم.

از زمانی که گوشی‌های گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج تحت این آزمایش قرار گرفتند، چند ماهی می‌گذرد. شاید فشار سنج‌ استفاده شده، قبل از انجام آزمایش جدید به‌درستی کالیبره نشده باشد. یا فشار مخزن مورد نظر بیشتر از حد استاندارد بوده که یک دستگاه با این کد حفاظتی بتواند در آن تاب آورد و فشار سنج نتوانسته آن را به‌درستی تشخیص دهد.

نمی‌توان به Consumer Reports خرده گرفت، شاید مشکل به وجود آمده ناشی از نفوذ آب به فشارسنج گوشی گلکسی اس 7 اکتیو باشد (چراکه همین آزمایش با گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج نیز انجام گرفت و آزمون با شکست مواجه نشد). البته شاید هم هر دو دستگاه مورد استفاده توسط Consumer Reports در این تست ضد آب، معیوب بوده که احتمال آن بسیار ضعیف است.

سامسونگ کمپانی کوچکی نیست. این غول کره‌ای در حال حاضر با پشت سر گذاشتن اپل و هواوی بر بلندای بازار گوشی‌های هوشمند ایستاده است. باید برای جوابیه کمپانی سامسونگ اندکی صبر کرد. مطمئنا در روزهای آتی پاسخ خوبی از این کمپانی خواهیم شنید.

 گوشی گلکسی اس 7 اکتیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. متاسفم واسه تبلیغات مذخرفتون

  2. متاسفم واسه تبلیغات خوبتون که این یکی ازشاهکاراتون بود

  3. افتضاح بزرگ دامدونگ خخخخخ