کفشهای بازیابی شده از پلاستیک اقیانوسی آدیداس

آدیداس از پلاستیک بازیافتی اقیانوس کفش‌هایی خلاقانه ساخته است

از سوی دو کمپانی آدیداس و Parley خبر می‌رسد که آن‌ها در طرحی جدید به مناسب روز جهانی اقیانوس، اقدام به تولید کفش‌هایی خلاقانه از پلاستیک بازیافتی اقیانوس‌ها کرده‌اند که می‌تواند به‌سلامت هر چه بیشتر دریاها بینجامد. متأسفانه در حال حاضر زمان عرضه نهایی این محصولات مشخص نشده است.

در حال حاضر کمپانی آدیداس حرکت قدرتمندانه‌ای را در جهت حفظ محیط زیست و افزایش بهره‌وری آن آغاز کرده است. این تولیدکننده تا حد زیادی به محبوبیت رسیده است و قصد دارد تا با تجربه طراحی جدیدی که در بازار شاهد آن نیستیم را به ارمغان آورد. این کمپانی اخیراً با همکاری شرکت Parley به تولید کفش‌هایی خلاقانه بپردازد که از پلاستیک بازیابی اقیانوس به دست آمده است. آدیداس ماه گذشته خبر داده بود که روز جهانی اقیانوس‌ها را با عرضه چنین کفش‌هایی جشن خواهد گرفت.

کفش‌های بازیافتی آدیداس بسیار نرم و مهندسی ساز هستند

این کفش‌ها برای ورزش‌های حرفه‌ای نظیر دوندگی مناسب نخواهد بود. دلیل آن‌هم ویژگی‌های مختلف پلاستیک‌های بازیافتی از دریا است. موسسه حفاظت از زندگی جانوران دریایی اقیانوس جنوبی و میانی Parley با استفاده از تورهای مخصوص ماهیگیری این زباله‌های پلاستیکی را جمع‌آوری کرده است و آن‌ها را در اختیار کمپانی آدیداس گذاشته است. هرچند که این کفش‌ها نسبت به کفش‌های معمولی از نظر ظاهری متفاوت هستند؛ اما این کمپانی با استفاده از فناوری‌های جدیدی که در تولید این کفش‌ها از آن‌ها بهره برده، موجب راحتی استفاده از آن‌ها برای کاربران شده است. بنابراین شما نه‌تنها با کفش‌های زیبا و ارزان قیمتی طرف هستید؛ بلکه آن‌ها بسیار راحت بوده و مهندسی ساز هستند.

کفشهای بازیابی شده از پلاستیک اقیانوسی آدیداس

ایده‌ی طراحی و تولید این کفش‌ها تبدیل شدن اقیانوس پر از زباله و فیبرهای نخی به اقیانوسی پاک و همچنین استفاده از این پلاستیک‌های به دست آمده جهت ساخت محصولات مختلفی در آینده است. جالب اینجاست که برای خرید یک جفت کفش جدید آدیداس ساخته شده از پلاستیک اقیانوسی می‌بایست در مسابقه‌ای اینستاگرامی شرکت کنید. برای شرکت در این مسابقه شما نیازمند بارگذاری یک ویدیو مرتبط با حمایت از اقیانوس بدون زباله پلاستیکی است.

پیش از این نیز ما شاهد همکاری خوبی بین Parley و آدیداس بوده‌ایم. این دو شرکت چندی پیش برای نخستین بار کفش‌هایی را توسط چاپگرهای سه بعدی تولید کرده بودند که دارای جنسی از همین زباله‌های اقیانوسی داشت؛ اما سطح آن پروژه به بزرگی طرح فعلی نبوده است.

کفشهای بازیابی شده از پلاستیک اقیانوسی آدیداس

پس از آن که نخستین تصاویر مربوط به این کفش‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، بسیاری از مردم علاقه‌مندی خود را نسبت به این محصولات نشان دادند و بسیاری از کاربران سؤالات متعددی را در این باره از یکدیگر می‌پرسیدند. بدون شک با یک خرد جمعی مناسب، فروش جهانی این کفش‌ها می‌تواند بهترین راهکار برای سالم سازی تمامی اقیانوس‌ها و دریاها باشد. هرچند که در حال حاضر زمان عرضه رسمی این کفش‌ها اعلام نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*