دوربین دوگانه پی 9

هواوی یک تصویر حرفه‌ای را به دوربین دوگانه پی 9 نسبت داده است

به نظر شما کمپانی هواوی را باید به خاطر تکنیک‌های بازاریابی فوق‌العاده تحسین کرده و یا آنها را به خاطر دروغگو و حیله‌گر بودن سرزنش کنیم؟ حیله‌گر بودن این تولید کننده بزرگ چینی باری دیگر مشخص شد. چندی پیش تصویری در اکانت گوگل پلاس هواوی به همراه این جمله به اشتراک گذاشته شده بود: ما موفق شدیم طلوع آفتاب را به زیبایی با آن ثبت کنیم. دوربین دوگانه پی 9 (Huawei P9) با همکاری Leica تصویر برداری در شرایطی با نور کم را آسان کرده است. با ما تجربه عکاسی با تلفن هوشمند خود را از نو ساخته و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذرید.

دوربین دوگانه پی 9 می‌تواند چنین تصویری ثبت کند؟!

به نظر می‌رسد کمپانی هواوی و مدیریت بخش گوگل پلاس این شرکت از دیتای EXIF تصویر غافل مانده بود؛ هر کاربری به‌راحتی می‌تواند با این دیتا به منبع اصلی تصویر برسد. از شانس بد هواوی یک کاربر زیرک این کار را انجام داد. جالب است بدانید که تصویر حرفه‌ای منتشر شده توسط هواوی با دوربین Canon EOS 5D Mark III ثبت شده است. تنها برای خرید بدنه این دوربین باید مبلغ 2600 دلار را در فروشگاه آمازون بپردازید. همچنین لنز به کار گرفته شده در تصویر (EF70-200 f/2.8L IS II USM) هزینه 1900 دلاری را به همراه دارد. با یک جمع و تفریق ساده می‌توان به این نتیجه رسید که تصویر نسبت داده شده به دوربین دوگانه پی 9 با تجهیزات 4500 دلاری ثبت شده است! با این مبلغ می‌توان چند گوشی پی 9 را خریداری کرد.

پس از مشخص شدن این موضوع، هواوی تصویر مربوطه را از صفحه گوگل پلاس خود پاک کرد و در بیانیه‌ای نسبت دادن اشتباهی آن تصویر به دوربین دوگانه پی 9 را تایید نمود. هواوی در این بیانیه اعلام کرد که هدفش از این کار گمراه کردن کاربران نبوده است، بلکه اشتیاق به جامعه هدف اصلی آنها بود. در ادامه گفته شده بود که هواوی باید در کپشن تصویر خود بیشتر دقت می‌کرد، اما تا جایی که یادمان می‌آید در این بخش از پست مربوطه، اشاره‌ای به دوربین دوگانه پی 9 هواوی نشده بود. در ادامه توجه شما را به متن اصلی بیانیه هواوی جلب می‌نماییم:

تصویری که اخیرا در صفحه گوگل پلاس ما به دوربین هواوی پی 9 نسبت داده شده بود، مورد توجه مخاطبین ما قرار گرفته است. این تصویر که به صورت حرفه‌ای و زیبا در حین ضبط ویدیوی تبلیغاتی برای هواوی پی 9 ثبت شده است را به خاطر انتقال شور و اشتیاق به جامعه در صفحه خود منتشر کردیم. ما متوجه اشتباه خود شده و باید در کپشن این پست بیشتر دقت می‌کردیم. هرگز قصد گمراهی کاربران را نداشته‌ایم. در این زمینه از شما عزیزان عذرخواهی کرده و تصویر را از صفحه گوگل پلاس حذف نمودیم – کمپانی هواوی

حالا با این تفاسیر نظر و قضاوت شما در این باره چیست؟‌ آیا اقدام اولیه هواوی جهت نسبت دادن یک تصویر حرفه‌ای به دوربین دوگانه پی 9 را محکوم کرده و یا به خاطر این متن عذرخواهی آنها را تحسین می‌کنید؟ نظرات خود در این زمینه را با ما و سایر خوانندگان گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. واقعا آدم میمونه چی بگه با این کارایی که اینا میکنن …
    ” بازار یابی فوق العاده و انتقال شور و اشتیاق به مخاطبین و کاربران ” ، نه بابا واقعا ؟!!!!!!!

    خب معلومه که باید سرزنش بشن . من از هواوی زیاد خوشم نمیومد زیاد اما بدم هم نمیومد . الان هم بدم نمیاد . اما خب با این کار ها کاربرانشون یا حداقل جمع زیادی از کاربرانشون رو در طول مدت زمان از دست خواهند داد …