بررسی گوشی هوشمند میزو ام 3 نوت

همانطور که می‌دانید میزو یک شرکت چینی سازنده گوشی‌های هوشمند است که در سال 2003 تاسیس شد، این شرکت در حال حاضر محصولات مقرون به‌صرفه بسیاری را به بازار عرضه کرده که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید هستند، یکی از بهترین محصولات این شرکت گوشی هوشمند میزو ام 3 نوت ( Meizu m3 note ) است که امروز در گجت نیوز قصد بررسی آن را داریم.

شرکت میزو با دستگاه‌های مقرون به‌صرفه و همچنین قدرتمند خود تجربه خوبی را به کاربران خود داده است، سری ام دستگاه‌های میزو بسیار پرطرفدار هستند، برای مثال گوشی هوشمند میزو ام 1 نوت در زمان عرضه فروش بسیاری را داشت و همچنین میزو ام 2 نوت با طراحی متفاوت‌تر از نسخه قبلی هم عملکرد خوبی را در بازار داشت. نزدیک به یک سال بعد شرکت میزو گوشی هوشمند میزو ام 3 نوت به بازار عرضه کرد، اکنون قصد بررسی این دستگاه را داریم، حال بهتر است که زمان را از دست ندهیم و هرچه زودتر این بررسی را باهم آغاز کنیم.

طراحی

Meizu-M3-Note-12-840x560

شرکت میزو گوشی هوشمند میزو ام 3 نوت را از جنس آلومینیوم ساخته است، اگرچه ساختار کلی آن تغییر یافته اما زیبایی و سختی گذشته را دارد. دستگاه فوق به بهترین شکل ممکن طراحی شده و طراحی متقارن پایینی دستگاه زیبایی خاص خود را دارد، همچنین صفحه منحنی کار با دستگاه را راحت‌تر کرده است. کیفیت ساخت دستگاه بسیار قابل توجه بوده و باتوجه به قیمت آن در رتبه عالی قرار گرفته است.

Meizu-M3-Note-14-840x560

در قسمت پایینی دستگاه دکمه‌های هدایت کننده اندرویدی هم به شکل خاصی طراحی شده‌اند، دکمه فیزیکی هوم در کنار دکمه‎های لمسی طرفین در مکان خوبی قرار گرفته است. دکمه سمت چپ نقش رفتن به عقب را دارد و همچنین دکمه سمت راست امکان سوییچ بین اپلیکیشن‌های باز شده را فراهم می‌سازد. البته اگر به قسمت پایینی دستگاه توجه داشته باشید، حتما متوجه طراحی مشابه به آیفون خواهید شد، این دستگاه بسیار شبیه به آیفون طراحی شده است و جدا از دکمه هوم بیضی شکل بسیار به آیفون شبیه است.

صفحه‌نمایشMeizu-M3-Note-1-840x560

پانل فوق‌العاده IGZO در نسخه‌های قبلی این گوشی هوشمند یعنی ام 1 نوت و ام 2 نوت وجود داشت و دلیل حذف شدن آن در نسخه جدید شاید علت گران بودن آن باشد. گوشی هوشمند میزو ام 3 نوت دارای صفحه‌نمایش 5.5 اینچی 1080p بوده و اوج زیبایی رنگ‌ها در آن دیده می‌شود.

Meizu-M3-Note-5-840x560

اگرچه کیفیت صفحه‌نمایش نسبت به نسخه‌های دیگر متفاوت است، اما صفحه‌نمایش موجود در گوشی هوشمند میزو ام 3 نوت دارای قیمت مناسبی است، زاویه دیدن عالی بوده، نور خورشید به‌طور متوسط در آن تاثیر دارد، رنگ‌های واقعی‌تر را نمایش می‌دهد، همچنین با Dinorex T2X-1 در برابر خراش‌های سطحی مقاوم است، پس از هفته‌ها استفاده هیچ‌گونه تفاوتی در ساختار صفحه‌نمایش حس نمی‌شود.

عملکرد

Meizu-M3-Note-22-840x560

درحالی‌که بیشتر شرکت‌های تولیدکننده موبایل مانند شیائومی پردازنده‌های کوالکام اسنپدراگون را برای دستگاه‌های خود انتخاب می‌کنند، شرکت میزو پردازنده مدیاتک را برای این دستگاه انتخاب کرده است. البته سورپرایز بزرگی نیست و تفاوت‌های میان این دو نوع پردازنده یافت می‌شود. گوشی هوشمند میزو ام 3 نوت دارای پردازنده مدیاتک Helio P10 بوده که می‌تواند جایگزین کوالکام اسنپدراگون 617 باشد. این پردازنده در مقایسه با عملکرد و قیمت اسنپدراگون خوب است و در کل عملکرد نسبتا خوبی را دارد.

گوشی هوشمند میزو ام 3 نوت دارای دو گزینه برای خرید است که تفاوت آن‌ها در میزان رم بوده، اگر شما قصد خرید این دستگاه را داریم می‌توانید دستگاه را با رم 2 یا 3 گیگابایتی انتخابی خریداری کنید. ممکن است تفاوت چندانی برای میزان رم به چشم نخورد، اما اگر قصد انجام پردازش‌های سنگین‌تر را دارید نسخه 3 گیگابایتی برای خرید مناسب‌تر است.

گوشی هوشمند میزو ام نوت 3 عملکرد خوبی در پردازش اطلاعات و داده‌ها دارد، اما متاسفانه در عملکرد بازی‌ها بسیار ضعیف است، البته منظور ما این است که دستگاه فوق توانایی پردازش بازی‌ها را ندارد، در این بررسی از بازی‌های سنگین با گرافیک بالا مانند آسفالت 8 استفاده شده که متاسفانه عملکرد چندان مناسبی نداشته است و اگر واقع بین باشیم بسیار ضعیف است.

سخت‌افزار

Meizu-M3-Note-18-840x560 (1)

میزو ام 3 نوت یک دستگاه دو سیم کارته بوده و شما می‌توانید به‌طور همزمان از دو سیم کارت در آن استفاده کنید. همچنین اگر حافظه داخلی 16 یا 32 گیگابایتی برای شما مناسب نیست می‌توانید از یکی از اسلات‌های سیم کارت به‌عنوان کارت حافظه میکرو اس دی استفاده کنید، لازم به ذکر است که ارتقا دستگاه تا سقف 256 گیگابایت امکان پذیر است.

Meizu-M3-Note-21-840x560

علاوه بر این دستگاه فوق از اتصال 4G LTE پشتیبانی می‌کند، البته در برخی از کشورها تنها سیگنال‌های 2G و 3G موجود است. علاوه بر این آزمایش‌هایی هم در زمینه کیفیت صدا در زمان تماس روی آن انجام شده که ظاهرا دارای یک کیفیت معمولی است. گوشی هوشمند میزو ام 3 نوت به یک سنسور اثر انگشت روی دکمه فیزیکی هوم مجهز است که نسبتا سریع بوده و در مقایسه با قیمت کم آن یک سنسور بسیار عالی به شمار می‌آید.

عمر باتری

این دستگاه به باتری 4100 میلی‌آمپری غیرقابل‌ جابه‌جایی مجهز بوده که قادر به ارائه عمر باتری بسیار عالی است. ام 3 نوت در زمان کار مداوم می‌تواند انرژی خود را تا پنج ساعت و نیم تامین کند و در زمان استفاده معمولی می‌تواند انرژی را برای یک روز و نیم تامین کند، این عملکرد خوب بوده و عمر باتری عالی را ارائه می‌دهد.

Meizu-M3-Note-Battery-Test-4-16-792x446

عملکرد باتری میزو ام 3 نوت بسیار بهتر از برخی از دستگاه‌های رقیب است که شامل پرچم‌دار سامسونگ یعنی گلکسی اس 7 می‌شود. البته جدا از همه این‌ها باید قیمت بسیار پایین دستگاه را هم نسبت به رقبای پرچم‌دار در نظر گرفت.

باتری

Meizu-M3-Note-7-840x560 (1)

دوربین اصلی یا پشتی میزو ام 3 نوت 13 مگاپیکسل بوده و عملکرد آن متناسب با قیمت گوشی است. متاسفانه تصاویر گرفته شده با این دستگاه فاقد جزئیات بوده و ویژگی شگفت‌آوری ندارد. اگرچه دوربین رنگ‌ها را به‌صورت خوبی نشان می‌دهد و تا حد ممکن طبیعی هستند، اما در کل نمی‌توان به آن لقب دوربین بی‌نظیر را داد، کیفیت آن نسبتا معمولی است.

نرم‌افزار

Meizu-M3-Note-13-840x560

گوشی هوشمند میزو ام نوت 3 دارای سیستم‌عامل سفارشی Flyme 5 OS بوده که مبتنی بر اندروید 5.1 لالی پاپ است. به‌طورکلی سیستم‌عامل Flyme تفاوت‌های عمده بسیاری را با اندروید دارد. این سیستم عامل سازگاری بسیاری با سنسور اثر انگشت دارد و شاید با نسخه اصلی اندروید این عملکرد ایجاد نشود. علاوه بر این سیستم عامل سفارشی میزو دارای گزینه‌های جالبی در پانل اطلاع رسانی است.

Meizu-M3-Note-Screenshots-3-792x446

گوشی هوشمند میزو ام 3 نوت در نگاه کلی ( جمع‌بندی و قیمت )

Meizu-M3-Note-4-840x560

گوشی هوشمند میزو ام 3 نوت اکنون در چین با قیمت 120 دلار موجود است، البته فروش توسط شخص ثالث با قیمت 200 دلار انجام می‌شود. این دستگاه در مدل پایه 16 گیگابایتی با رم 2 گیگابایتی موجود است، همچنین مدل دیگر دستگاه دارای حافظه داخلی 32 گیگابایتی و رم 3 گیگابایتی است، هردو مدل در رنگ‌های مختلف موجود است.

اگر شما قصد خرید گوشی‌های هوشمند مقرون به‌صرفه را دارید، قطعا سری ام میزو می‌تواند گزینه خوبی برای خرید باشد، اگر با نبودن بدنه فلزی و سنسور اثر انگشت مشکلی ندارید، گوشی هوشمند میزو ام 2 نوت برای شما گزینه خوبی است، اما اگر این دو از ملاک خرید شما هستند، می‌توانید میزو ام 3 نوت را برای خرید انتخاب کنید. به هر حال گوشی هوشمند میزو ام 3 نوت در میان میانرده‌ها گزینه خوبی برای خرید است و در مقایسه با محصولات شرکت‌های رقیب عملکرد فوق‌العاده خوبی را دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سلام حسگر اثر انگشت گوشی منm3 note یهو قطع شده و الان عملکرد عقب گرد کلید هم دیگه کار نمیکنه بخاطر نرم افزار دستگاه که منوی عقب رفتن نداره به مشکل برخوردم اگه راهنمایی کنید ممنون میشم.مشکل نرم افزاری هست

  2. عالی بود دستتون دردنکنه ، یه حرکت خفن زدی گجت نیوز اما یه خواهش دیگه دارم ازتون ک بررسی میزو ام1 متال هم منتشر کنید ، ممنون میشم

  3. خیلی عالی بود