تلاش نینتندو برای حذف کپی‌های غیر واقعی بازی پوکمون Go از سطح اینترنت

تلاش نینتندو برای حذف کپی‌های غیر واقعی بازی پوکمون Go از سطح اینترنت

یکی از دلایلی که باعث شده است که نام بازی پوکمون Go تا این حد بر سر زبان‌ها بیافتد و حواشی پیرامون آن افزایش یابد، عرضه‌ی محدود آن توسط نینتندو در چند کشور به‌خصوص و انتظار بیش از حد کاربران در کشورهای دیگر بوده است که این انتظار و شوق برای تجربه‌ی هر چه زودتر این بازی، باعث به وجود آمدن عکس العمل‌های عجیبی شده است.

در اکثر کشورهایی که این بازی به‌صورت رسمی عرضه نشده است، نظیر ایران، چند کشور اروپایی و اکثر کشورهای آسیایی دیگر، کاربران از طرق غیر رسمی نظیر تغییر دادن منطقه‌ی حساب کاربری خود بر روی اپ استور اپل و یا از طریق ساید لود کردن این بازی در سیستم عامل اندروید، آن را به نحوی تجربه‌ کرده‌اند؛ یکی از این روش‌های غیر رسمی هم نصب نسخه‌های تقلبی بازی پوکمون گو (Pokémon GO) است که از سوی نینتندو عرضه نشده‌اند اما کاملا مشابه خود بازی اصلی عمل می‌کنند.

این موضوع به‌خصوص در کشور کره‌ی جنوبی و چند کشور آسیای شرقی دیگر بسیار رواج پیدا کرده است و باعث نگرانی مسئولان نینتندو شده است تا جایی که آنها تصمیم گرفته‌اند به این موضوع واکنش نشان دهند و به‌صورت جدی با عرضه‌ی نسخه‌های تقلبی و غیر واقعی از بازی پوکمون Go مقابله کنند. در حالت کلی نصب این بازی به روش ساید لودینگ (SideLoading) بر روی دیوایس‌های دارای سیستم عامل اندروید، باعث افزایش تقاضاهای وارد شده به سمت سرورهای بازی شود و از آنجا که این تقاضاها از سوی نسخه‌‌های غیر رسمی ارسال می‌شوند و نینتندو و توسعه دهندگان بازی نیز پیش‌بینی این میزان تقاضا را از قبل نکرده‌اند، آن دسته از کاربرانی که از طریق نسخه‌های رسمی بازی می‌کنند هم با مشکل مواجه شده و از بازی بیرون انداخته می‌شوند.

اما نکته‌ی مهمتر از ظرفیت سرورهای بازی، این است که نسخه‌‌های غیر رسمی پوکمون Go ممکن است دارای تغییراتی در کدهای اصلی این بازی باشند و این کدها با اهداف پلید و یا به قصد استفاده‌های تبلیغاتی و تجاری بر روی دیوایس کاربر نصب کننده اجرا شده و باعث آسیب دیدن تجربه‌ی کاربری این افراد و یا حتی آسیب رسیدن به دیوایسشان شوند. مسئولان نینتندو نیز برای مقابله با این موضوع، در گام اول تصمیم گرفته‌اند که درخواستی رسمی را برای سایت‌های منتشر کننده‌ی نسخه‌ی غیر رسمی این بازی منتشر کنند تا آنها بازی مربوطه را از روی سایت خود حذف کنند.

نینتندو یک تست امنیتی را به بازی پوکمون Go اضافه می‌کند

تلاش نینتندو برای حذف کپی‌های غیر واقعی بازی پوکمون Go از سطح اینترنت

اگرچه این روش ممکن است که تعدادی از این نسخه‌های غیر رسمی را از بین ببرد، اما مطمئنا نمی‌تواند جلوی تمام صدها منبع منتشر کننده‌ی نسخه‌های غیر رسمی موجود بر روی اینترنت، انجمن‌ها و وبلاگ‌های خصوصی را از انجام این کار بگیرد و به همین دلیل است که نینتندو قصد دارد طرح دیگری را هم اجرا کند. به نظر می‌رسد که نینتندو به دنبال به کار گیری سیستم در ابتدای ورود به این بازی است که این سیستم با چک کردن مشخصات مختلف، تشخیص دهد که آیا آن نسخه از طریق مبادی رسمی دانلود و نصب شده است و یا اینکه یک نسخه‌ی غیر رسمی بوده و باید جلوی ورود آن به سرورهای بازی گرفته شود.

البته باید بدانید که هنوز اجرای این سیستم به‌صورت رسمی از سوی نینتندو تایید نشده است و تا آن زمان هنوز هم کاربران کشورهای مختلف از طریق نسخه‌‌های غیر رسمی قابل ورود به بازی خواهند بود. جالب است بدانید که بازی پوکمون گو بر روی سایت Pirate Bay که بزرگ‌ترین پایگاه به اشتراک گذاری تورنت در سطح جهان است، بیشترین میزان اشتراک در بین تمام بازی‌ها را به خود اختصاص داده است. وبسایت APKmirror.com نیز بعد از اینکه نسخه‌ی APK بازی پوکمون Go را بر روی سرورهای دانلود خود قرار داد، بیش از میلیون‌ها کاربر جدید را در ترافیک ورودی سایت خود مشاهده کرد. بنابراین با در نظر گرفتن این آمار باید کاملا بزرگی و وسعت محبوبیت این بازی در عصر فعلی را درک کنید و متوجه شوید که چرا مدیران نینتندو تا این حد به دنبال جلوگیری از نصب نسخه‌های غیرقانونی آن هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*