ویندوز 10 مایکروسافت

استقبال کم کاربران از ویندوز 10 مایکروسافت : حدود یک سوم پیش بینی ها محقق شد!

حدود یک سال از زمان عرضه ویندوز 10 مایکروسافت ، جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل‌ محبوب این کمپانی می‌گذرد. هم‌اکنون این پلتفرم بر روی بیش از ۳۰۰ میلیون دستگاه نصب شده و فعال است. شاید این آمار برای این مدت نسبتا کوتاه مناسب باشد، اما از انتظارات مقامات مایکروسافت، یعنی فعال‌سازی ویندوز ۱۰ بر روی یک میلیارد دیوایس در فاصله‌ بسیار دوری قرار دارد.

سال گذشته پس از پرده‌برداری از ویندوز 10 مایکروسافت در مقابل انظار عمومی، این کمپانی هدف بزرگی را دنبال می‌کرد، هدفی به بزرگی نصب و فعال شدن ویندوز ۱۰ بر روی یک میلیارد دستگاه. طبق پیش‌بینی ساکنین ردموند، تا اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی کارکرد جدیدترین ورژن سیستم‌عامل مایکروسافت بر روی یک میلیارد دیوایس فعال تثبیت شده باشد اما درحالی‌که هنوز حدود دو سال تا زمان تعیین شده از سوی مایکروسافت فاصله داریم، مدیران دره سرخ از دستیابی به این مهم ناامید گشته‌اند.

ویندوز 10 مایکروسافتدر سالگرد رونمایی از ویندوز 10 مایکروسافت مسئولان این کمپانی از فرآیند رشد این پلتفرم در میان مردم رضایت دارند. اینک حدود ۳۵۰ میلیون دستگاه فعال ماهانه از این سیستم‌عامل بهره می‌برند و همچنان روند افزایشی تعداد کاربران ویندوز ۱۰ ادامه دارد. نقطه عطفی که سبب کاهش رشد محبوبیت ویندوز ۱۰ در میان مردم شد، در ۲۹ جولای رخ داد. تا پیش از ۲۹ جولای کاربران ویندوزهای ۸.۱ و ۷ قادر به آپگرید سیستم‌عامل خود به ویندوز ۱۰ به‌صورت مجانی و کاملا رایگان بودند اما پس از ۲۹ جولای هر کاربر برای به‌روزرسانی باید بیش از ۱۰۰ دلار بپردازد.

مایکروسافت در این باره می‌گوید:

به دلیل تمرکز بالای ما بر روی سخت‌افزار تلفن‌های هوشمند آتی، بازه زمانی رسیدن به هدف یک میلیارد دستگاه با ویندوز ۱۰ به تعویق می‌افتد.

شایان ذکر است پس از خریداری شدن بخش موبایل نوکیا توسط مایکروسافت و ورود مستقیم مایکروسافت به بازار سخت‌افزار، بخشی از فعالیت‌های مهندسین این کمپانی به طراحی و پردازش تلفن‌های هوشمند جدید اختصاص یافته است. با این وجود هنوز مایکروسافت در حیطه اسمارت‌فون‌ها موفقیت چندانی کسب نکرده و هواداران کمی در سراسر دنیا دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. دلیل اینکه روسای مایکروسافت خودشونو به خنگی زدن چیه واقعا؟ با این ویندوز ۱۰ مسخره که روی لپ تاپ های لنوو باعث قطع بک لایت ال سی دی میشه و هرچی منتظر میشی که شاید با یه آپدیت جدید درست بشه که نمیشه .بازم انتظار دارن کسی از ویندوز ۱۰ پر اشکالشون استفاده کنه