تلفن هوشمند ال‌جی جی 5

تلفن هوشمند ال‌جی جی 5 ؛ بهترین همسفر شما

به فصل زیبای تابستان رسیده‌ایم؛ فصلی که مدارس تعطیل شده‌اند و خانواده‌ها نیز برای رفتن به سفر داخلی و یا خارجی، برنامه‌ریزی ‌می‌کنند. بی‌شک در چنین مسافرت‌هایی به همراه داشتن یک گوشی قدرتمند مانند تلفن هوشمند ال‌جی جی 5 (‌‌LG G5) که توانایی عکاسی حرفه‌ای داشته باشد می‌تواند لذت سفر را برای شما دوچندان کند.

همانطور که گفتیم سفر به همراه دوستان یا اعضای خانواده همیشه خاطره ساز بوده و عکس این‌گونه سفرها معمولا کلاسیک است. بالاخره وقتی در حال خوش‌گذرانی با خانواده و یا دوستانتان هستید خیلی وقت و حوصله عکس‌برداری حرفه‌ای ندارید. از طرفی با توجه به وسایل و گجت‌های زیاد و مختلفی که همراه خود می‌برید بردن یک دوربین فوق حرفه‌ای با تجهیزات خاصش، احتمالا خیلی ایده جالبی نیست.

ولی با توجه به عصر اشتراک گذاری در فضای مجازی، میل به عکس‌برداری بهتر غیرقابل چشم‌پوشی است و در تعطیلات نیز با مناظر زیبایی روبرو می‌شویم که نمی‌توان آنها را ثبت نکرد. آیا ابزار مناسبی برای جوابگویی به این میل شما هست؟

مطمئنا گوشی هوشمند خود را به سفر خواهید برد و گوشی‌های هوشمند نیز به دوربین خوبی مجهز هستند. در میان گوشی‌های بسیار و مدل‌های مختلف، یک گوشی با بهترین عملکرد دوربین عکس‌برداری در عین باریک بودن مسلما بسیار به شما کمک خواهد کرد، همراهی مثل تلفن هوشمند ال‌جی جی 5 که علاوه بر‌ این، نرم‌افزار این گوشی به‌گونه‌ای قابل فهم طراحی شده و استفاده از ابزارهایی مثل تنظیمات، عکس‌برداری و ویرایش عکس را بسیار راحت نموده است.

در ادامه راهنمایی کوچک برای استفاده از قابلیت‌های کلیدی ارائه شده است تا عملکرد بهتری برای عکس‌برداری ، ویرایش و ساخت عکس تجربه کنید و بهترین تعطیلات خود را سپری کنید.

زاویه عریض تصویربرداری در فضای آزاد

در حین سفر ممکن است با مناظر فوق‌العاده‌ای مثل دریا و یا شهر روبرو شوید. ولی تعداد کمی از دوربین‌ها (و تعداد کمتری از دوربین‌های گوشی‌های هوشمند) قادر هستند از این مناظر دراماتیک به‌خوبی عکس‌برداری کنند، آن‌هم به خاطر اینکه دوربین‌های معمولی در مقایسه با زاویه دید 120 درجه‌ای چشم انسان معمولا زاویه عکس‌برداری 78 درجه‌ای دارند. بااین‌حال، گوشی تلفن هوشمند ال‌جی جی 5 به دو دوربین در پشت گوشی مجهز است که اجازه می‌دهد زاویه تصویربرداری دوربین به 135 درجه برسد. این امر این امکان را به شما می‌دهد تا در هر عکس تمام وسعت تصویر را ثبت کنید. چه زمانی که موج‌ها به ساحل می‌کوبند، یا عظمت یک کوه و شلوغی جمعیت. نحوه استفاده از این ویژگی نیز آسان است و زمانی که بیشتر از 78 درجه زوم می‌کنید قابلیت تصویربرداری عریض خودبه‌خود فعال می‌شود.
نکته: یک مسئله که روی تصویربرداری از فضای آزاد تاثیر می‌گذارد روشنایی زیاد و یا نور پس‌زمینه سوژه عکاسی است و باعث می‌شود عکس‌ها نور بیش از حد داشته باشند. برای غلبه بر این مسئله، قابلیت HDR را فعال کنید. این سیستم از یک منظره چندین عکس می‌گیرد و با ترکیب کردن آنها میزان نور و روشنایی را متعادل می‌سازد.

زاویه عریض تصویربرداری در فضای داخلی

عکاسی با زاویه عریض فقط مختص فضای آزاد نیست. برای گرفتن عکس خوب در فضای داخلی یک لنز عریض بسیار به شما کمک خواهد کرد. مثلا وقتی به رستوران رفته‌اید به‌راحتی می‌توانید تمام دوستانتان را در قاب دوربین جا دهید و دیگر نیازی به گفتن “جمع‌تر بنشینید ” نیست. همین امر دوربین گوشی تلفن هوشمند ال‌جی جی 5 را بهترین گزینه برای عکس‌برداری در موزه، سینما، گالری، رستوران و یا کافه می‌سازد. به‌علاوه لنز عریض بسیار مناسب تصویربرداری از فضاهای بزرگ مثل قلعه، آرامگاه و کاخ‌ها است. در اصل دوربین ال جی G5 بهترین ویژگی‌ها را برای عکس‌برداری از این اماکن دارند.

نکته: یک تصویر خوب شامل پیش‌زمینه، میانه زمینه و پس‌زمینه است. یک هنرمند برای خلق این عمق تصویر آموزش می‌بیند ولی یک دوربین عکاسی نه. ولی دوربین با لنز عریض توانایی تصویربرداری از عمق تصویر را داراست و چشمان را به سمت عمق تصویر هدایت می‌کند که باعث می‌شود عکس به واقعیت بسیار نزدیک‌تر شود.

تلفن هوشمند ال‌جی جی 5

تصویربرداری در حرکت : ضبط بدون لرزش با تلفن هوشمند ال‌جی جی 5

سوار وسیله‌ای هستید و یک منظره عالی می‌بینید. منظره‌ای چشمگیر در مقابل شماست ولی اتوبوس گردشگری شما در حال حرکت است و شما نمی‌توانید در حال حرکت عکس بگیرید و البته نمی‌توانید به راننده بگویید که بایستد. دوربین گوشی تلفن هوشمند ال‌جی جی 5 در هنگام ضبط تمام لرزش‌ها و حرکت‌ها را حذف می‌‌کند و تصویری با کیفیت به شما ارائه می‌دهد. برای تصویربرداری بهتر پانوراما دو قابلیت لنز عریض و ضبط بدون لرزش را همزمان فعال کنید. قابلیت ضبط بدون لرزش تصویر شما را با کمترین لرزش ممکن ضبط می‌کند و لنز عریض تمام وسعت منظره را پوشش می‌دهد. برای بسیاری از کاربران ضبط بدون لرزش نیازمند سه پایه است که در این مورد نیازی به آن نیست.

نکته: اگر گوشی تلفن هوشمند ال‌جی جی 5 شما در حالت آماده به کار است، با دوبار فشار دادن کلید کم‌ کردن صدا دوربین گوشی فعال می‌شود و اجازه می‌دهد سریعا از چیزی که می‌خواهید عکس و یا فیلم بگیرید.

تلفن هوشمند ال‌جی جی 5

اضافه کردن فیلترها: افکت فیلم

دوست دارید عکس شما از جهت رنگ، نور و مدل چگونه به نظر برسد؟ اگر می‌خواهید منظره را به‌صورت طبیعی ثبت کنید که هیچ، ولی اگر می‌خواهید رنگ کلی تصویر را تغییر دهید و یا آن را سیاه و سفید کنید می‌توانید از 9 فیلتر مختلف استفاده کنید و تصویر خود را قبل از ثبت کردن با فیلترهای مختلف ببینید. وقتی با فیلتر مورد نظر خود عکاسی کردید آن فیلتر تا زمانی که آن را عوض کنید به‌عنوان پیش‌فرض در تنظیمات عکاسی شما قرار می‌گیرد.

نکته: برای مکان‌های خاص و آدم‌های خاص و یا حتی برای کل تعطیلاتتان می‌توانید از یک نوع فیلتر خاص استفاده کنید تا کل تجربه عکاسی شما قالبی یکدست و متفاوت داشته باشد. این‌گونه یک مجموعه عکس به‌راحتی قابل تشخیص است.

تلفن هوشمند ال‌جی جی 5

قاب بندی تصویر: تصویر با افکت pop-out

هنگامی‌که شما عکس‌برداری می‌کنید می‌توانید از افکت pop-out برای عکس‌برداری استفاده کنید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا دو عکس گرفته شده توسط دو لنز خود را مشاهده کنید. عکس داخلی برای لنز عادی گوشی و عکس بیرونی برای لنز عریض است. برای قسمت بیرونی می‌توانید از افکت‌هایی مختلفی نظیر blur, fisheye vignette و یا سیاه و سفید استفاده نمایید. حالا شما یک عکس با افکت “تصویر در تصویر” دارید که مناسب انتشار در فضای مجازی و یا آویزان کردن روی دیوار اتاقتان است.

نکته: عکس در قاب بسیار زیباتر به نظر می‌رسد و عکاسان نیز این را می‌دانند. تلفن هوشمند ال‌جی جی 5 توسط یک گالری مجازی عکس‌هایی با افکت pop-out به وجود می‌آورد که باعث ایجاد یک قاب فوری می‌شود. وقتی در حال بستن کوله‌تان برای سفر بودید تلفن هوشمند ال‌جی جی 5 را فراموش نکنید. یک همراه خوب برای سفرتان.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. منتقد کاش میدونستی چقددددددددددددر منفوری… 🙂

  2. جای این کارا و رپورتاژ اگهی مخفیانه! دادن ها، گوشی های بهتری بسازه.
    صفحات اولد بکار ببره بیچاره…تو خیر سرت تو صنعت نمایشگر، غول مرحله آخری.
    یه هنرمند، یه نقاش خالص بیار [کسی که شاید هیچ از موبایل و الکترونیک و آی.تی هم ندونه]، فقط به رابط کاربریت زیبایی بصری بده. قشنگ تر و چشم نوازترش کنه. از این خشکی و بی روحی درش بیاره.
    تمام اون احمقایب کسایی تو توقف تولید سری “جی.فلکس” نقش دادن رو از دم اخراج کن. واقعا چرا باید متوقف بشه؟
    این گوشی به معنای واقعی باحال! بود. بدیع و خلاقانه بود. نظیرش وجود نداشت. از همه مهمتر چیزی رو داشت که تو دنیایی امروز برای موفقیت ضروریه. اونم کارکتر خاص خودته. این کوشی کارکتر خودشو داشت. یه شخصیت خاص داشت. عین “جک اسپارو” بود. خاص و ویژه بودنش کاملا محسوس بود. فقط به نیاز مداومت داشت. اینکه تو نسل های بعدی ایراداتش برطرف بشه و در نهایت بی نقص و کامل بسه. اما الجی چیکار کرد!