گوشی گلکسی نوت 7

گوشی گلکسی نوت 7 احتمالا به اندروید نوقا مجهز خواهد شد

تا زمان رونمایی رسمی از گوشی گلکسی نوت 7 ( Galaxy Note 7 ) کمتر از دو هفته‌ی دیگر زمان باقی است. جدیدترین محصول سامسونگ در دوم آگوست (12 مرداد ماه) معرفی خواهد شد. در چند ماه گذشته شایعات و خبر‌های مختلفی از این گوشی همچون وجود اسکنر عنبیه چشمی و یا صفحه نمایش منحنی آن به بیرون درز کرده و خبر از ظهور دستگاه قدرتمندی در بازار اسمارت فون ها می‌دهد. حالا با درز تصاویری جدید از این گوشی، شایعه شده که گلکسی نوت 7 احتمالا به اندروید نوقا مجهز خواهد شد.

در این چند مدت برخی منابع ادعا کرده‌اند که گوشی گلکسی نوت 7 با سیستم‌عامل اندروید 7 از جعبه خارج خواهد شد. همان‌طور که گفته شد فبلت جدید سامسونگ در ماه آگوست از راه خواهد رسید و شایعه وجود اندروید نوقا در این گوشی کمی غیر قابل باور است؛ چراکه عمده به‌روزرسانی‌های اندروید در سال گذشته در ماه‌های اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) راه‌اندازی شد و اگر قرار باشد گوگل همان روند سابق را در پیش بگیرد، رونمایی از فبلت گلکسی نوت 7 با اندروید 7 نوقا کمی دور از ذهن به‌نظر می‌رسد.

گوشی گلکسی نوت 7با این حال آخرین پست قرار گرفته در وبلاگ توسعه دهندگان اندروید، تائید می‌کند که گوگل نسخه مصرف کننده از اندروید Nougat را در اواخر تابستان منتشر خواهد کرد و نه در پائیز. آیا این می‌تواند به معنی آن باشد که شایعه انتشار گلکسی Note 7 با سیستم‌عامل اندروید نوقا صحت دارد؟

برخی کارشناسان عقیده دارند، باور کردن این موضوع کمی سخت است که گوگل اجازه دهد تا سیستم‌عامل جدید این کمپانی قبل از این‌که برای اولین بار در گوشی‌های پرچم‌دار نکسوس خود به‌اجرا درآید بر روی گوشی‌های هوشمند دیگری پیش نصب گردد. با این حال شایعاتی که پیرامون گوشی‌های جدید نکسوس در جریان است، تاکنون هیچ کدام به این نکته اشاره نکرده‌اند که پرچم‌دار 2016 گوگل تا قبل از پائیز امسال آماده خواهد شد.

اگر گوگل تصمیم داشته باشد که بر روی حرف خود باقی بماند. این احتمال زیاد است که اندروید 7 نوقا قبل از آن‌که بر روی نکسوس جدید قرار گیرد در دستگاه دیگری در دسترس باشد؛ البته قطعا یک به‌روزرسانی به‌موقع برای دستگاه‌های نکسوس موجود، وجود خواهد داشت؛ اما با توجه به ماهیت متن باز بودن اندروید، تولیدکنندگان مختلف قادر خواهند بود تا به این محصول جدید دسترسی داشته و از حقوق کاملی برای راه‌اندازی یک دستگاه با سیستم‌عامل اندروید Nougat قبل از گوگل، برخوردار خواهند بود.

اگر به نسخه‌های منتشر شده‌ی قبلی از پیش‌نمایش توسعه دهندگان اندروید N نگاهی بیندازید، خواهید دید که در هر ماه یک بیلد جدید از آن بیرون آمده است. اگر همین روند ادامه داشته باشد که البته دلیلی هم برای ادامه نداشتن آن وجود ندارد، اولین انتظاری که می‌توان داشت آن است که اندروید 7 نوقا یک ‌ماه پس از پنجمین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان (که دیروز انتشار یافت) عرضه خواهد شد؛ بنابراین زودتر از اواسط آگوست نمی‌توانیم منتظر آن باشیم.

گوشی گلکسی نوت 7 احتمالا با سیستم‌عامل اندروید نوقا عرضه شود

اجازه دهید به کمپانی Samsung نیز نگاهی بیندازیم. گوشی Galaxy S7 و Galaxy S7 edge در 21 فوریه معرفی شده و پیش فروش آن‌ها بلافاصله در دستور کار قرار گرفت. اولین گوشی هوشمند یک هفته بعد از آن، حدودا در 28 فوریه بارگیری شده و در 18 مارس، حدودا بیشتر از دو هفته بعد از زمان معرفی برای فروش به‌بازار عرضه شد و در دسترس قرار گرفت. بنابراین اگر زمان عرضه گوشی گلکسی نوت 7 را دو هفته بعد از زمان معرفی آن در دوم آگوست در نظر بگیریم، پیش بینی چندان دور از ذهنی انجام نداده‌ایم.

اگر این دو موضوع را کنار یکدیگر قرار دهیم (زمان عرضه گوشی گلکسی نوت 7 و فواصل زمانی انتشار نسخه‌‌های پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 7 Nougat) می‌توان دریافت که هر دو تاریخ، اواسط ماه آگوست را نشان داده و تقریبا بر هم منطبق خواهند شد.

گوشی گلکسی نوت 7از آنجا که سیستم‌عامل اندروید N هنوز در حال توسعه یافتن است، به‌راحتی می‌توان فرض کرد که سامسونگ قادر نخواهد بود تا به‌تنهایی یک رابط کاربری TouchWiz پایدار بر بالای پیش‌نمایش توسعه دهندگان ایجاد کند. اگر عرضه فبلت Galaxy Note 7 با اندروید 7 صحت داشته باشد، این بدان معناست که سامسونگ برای ایجاد یک سیستم‌عامل پایدار مجبور به همکاری تنگاتنگی با گوگل شده تا بتواند در همان زمان اعلام شده، جدیدترین محصول خود را با جدیترین سیستم‌عامل گوگل پیوند زند.

البته از نوامبر سال گذشته شنیده‌های بسیاری حاکی از آن بود که گوگل و سامسونگ با همکاری یکدیگر مشغول کار بر روی ساخت رابط کاربری TouchWiz هستند.

با تمام این شواهد، شایعات و شنیده‌های مختلف، هنوز هم امکان آن وجود دارد که فبلت گلکسی نوت 7 با اندروید 7 نوقا عرضه شود. تا رونمایی رسمی از گوشی جدید سامسونگ کمتر از 2 هفته‌ی دیگر زمان باقی مانده است، مطمئنا در دوم آگوست خواهیم دید که شایعات چقدر درست بوده و یا تا چه ‌اندازه غلو کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*