آپدیت اندروید 7.0

آپدیت اندروید 7.0 نوقا چه زمانی برای گوشی ما منتشر می‌شود

بدون شک اندروید را می‌توان محبوب‌ترین سیستم عامل تلفن‌های هوشمند در جهان در نظر گرفت و حالا گوگل آماده است تا آپدیت اندروید 7.0 نوقا (Android 7.0 Nougat) را از حالت آزمایشی خارج کرده و رسما رونمایی کند. طبق معمول، دستگاه‌های نکسوس گوگل قبل از هر دستگاه دیگری آپدیت اندروید 7.0 نوقا را دریافت می‌کنند و محصولات سایر تولیدکنندگان با چند ماه تاخیر آپدیت می‌شوند – گاهی اوقات تا بیش از 6 ماه!

آپدیت اندروید 7.0 چه زمانی به گوشی من می‌رسد؟

هنوز هم اندروید نوقا در نسخه آزمایشی و پیش نمایش خود قرار دارد و هیچ دستگاهی آن را رسما دریافت نکرده است. با این حال در اینجا نگاهی به نقشه راه تولید کنندگان برای محصولات مختلف آنها خواهیم انداخت. به زبانی دیگر، تلفن‌های هوشمندی که اخیرا روانه بازار شده‌اند یا به زودی رونمایی می‌شوند، مطمئنا پس از انتشار آپدیت اندروید 7.0 نوقا در اولویت قرار خواهند گرفت. بدین ترتیب با نگاهی به نقشه راه تولیدکنندگان می‌توان به حدس و گمان پرداخت. با ما همراه باشید.

اگر به خاطر داشته باشید، در گذشته و برای نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید نیز با چنین نقشه‌های راه و مطالبی همراهتان بودیم. با نگاهی به سری جدید محصولات تولید کنندگان، زمان عرضه آنها و مطابقت این موارد با الگوی سال قبل می‌توان به نتایج جالبی در مورد زمان عرضه آپدیت اندروید 7.0 نوقا رسید.

همانطور که کاملا مشخص است دیگر موج عظیمی از آپدیت اندروید مارشمالو این شرکت به پرچمداران یا سایر محصولات ارائه نمی‌شود تا کم کم آماده نسخه جدید باشیم. علاوه بر این سال گذشته اکثر شرکت‌ها تاخیر عجیبی در ارائه اندروید مارشمالو برای محصولات خود داشتند. به‌عنوان‌مثال شرکت موتورولا که همیشه در عرضه آپدیت با کمترین تاخیر اقداماتی انجام می‌داد به نسبت نسخه‌های کیت کت و آب نبات چوبی، در ارائه مارشمالو تاخیر سه ماهه داشت!

با توجه به نمودارهایی که در بالا مشاهده کردید و کمی حساب و کتاب می‌توان به نتایج و نمودار‌های زیر رسید:

اما اگر علاقه‌ای به مشاهده نمودار‌ها ندارید، توجه شما را به محتوی متنی این نمودارها جلب می‌نماییم:

  • موتورولا همیشه بیشترین سرعت عمل در ارسال آپدیت برای پرچمداران خود را داشته است.
  • کمترین اعتماد را می‌توان به سونی در عرضه آپدیت به موقع برای پرچمدارانش داشت.
  • سامسونگ، ال جی و اچ تی سی همگی در گذشته و در عرض 2 ماه آپدیت بزرگی را روانه محصولات خود کردند؛ بنابراین آماده باشید…
  • سامسونگ در عرضه آپدیت کیت کت برای پرچمداران خود تاخیر زیادی داشت اما خوشبختانه این موضوع طی دو سال قبل و در اندروید آب نبات چوبی و مارشمالو تا حد زیادی بهبود یافته است.

اما اندروید نوقا؟

با توجه به قول‌های گوگل در زمینه عرضه آپدیت اندروید 7.0 نوقا تا پایان تابستان 2016 (ماه سپتامبر)، احتمالا اندروید نوقا به نسبت نسخه‌های سال قبل کمی زودتر عرضه می‌شود. با اتکا به دیتا و نمودارهایی که در بالا مشاهده کردیم، موتورولا احتمالا اولی شرکتی خواهد بود که این آپدیت را برای محصولاتش آماده می‌کند و پس از آن کمپانی HTC. جایگاه سوم بین دو کمپانی سامسونگ و ال جی تقسیم می‌شود و در نهایت سونی احتمالا باز هم امسال بازنده این رقابت خواهد بود. البته با توجه به تلاش‌های اخیر این کمپانی ژاپنی برای به دست آوردن دل کاربران، می‌توان انتظار یک شگفتی در این بخش را نیز کشید. با این حال سابقه نشان داده است که کمپانی سازنده تلفن‌های هوشمند اکسپریا اصلا عجله‌ای در این زمینه ندارد.

اما در نهایت می‌توان با این دیتا و اطلاعات یک جمع بندی و حدس و گمان نهایی در مورد زمان ارسال آپدیت اندروید 7.0 نوقا داشت:

  • پرچمداران شرکت موتورولا احتمالا تا انتهای نوامبر یا اوایل ماه دسامبر آپدیت اندروید نوقا را دریافت می‌کنند.
  • پرچمداران سامسونگ احتمالا حوالی ژانویه 2017 این آپدیت را دریافت می‌کنند.
  • پرچمداران ال جی به احتمال زیاد حوالی ماه فوریه 2017 به روز خواهند شد.
  • پرچمداران کمپانی سونی تا انتهای آوریل 2017 طعم نوقا را خواهند چشید.
  • در نهایت پرچمداران اچ تی سی احتمالا حوالی ماه دسامبر سال جاری آپدیت می‌شوند.

با این حال تمامی این‌ها حدس و گمان هستند و به جز کاربران نکسوس، دارندگان سایر محصولات هنوز تاریخ دقیقی را در مورد دریافت آپدیت مذکور پیش روی خود ندارند. نظرتان در مورد این اطلاعات و پیش بینی ما چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. سلام میخواستم بدونم که اندروید 7 برای گوشی a5 2017 کی میاد

  2. آشغال ترین شرکت تو عرضه آپدیت سامسونگه اپل رو ببین نه تنها بیشتر گوشی هاشو همیشه ساپورت میکنه بلکه واسه همه گوشی هاش تو یه روز آپدیت رو میفرسته واقعا ک …

  3. اندروید 6 چه زمانی برایJ320F 2016 ارزه می شود

  4. سلام. ایا ممکن است اندروید ۷ برای گوشی سونی ام ۵ بیاد.
    اخه فقط یه مدل از زد تری پلاس کمتره؟

  5. بخشید برای گوشی j5 _2015امکان هست اندروید نوقا(۷)بیاد؟لطفا جواب بدید!

  6. برا نوت ۴ سری cمیاد

  7. با سلام نسخه اندروید 7 چه زمانی میآید ؟

  8. سلام می خواستم بدونم برای گوشی c7 اپدیت ۷میاد ممنون

  9. سلام میخواستم بدانم آیا اندروید 7برای گوشی هواوی P8دردسترس قرار میگیرد یا خیر؟

  10. سلام بخشید برای سونی ام 5 با این مشخصات یعنی اندروید 7 نوقا نمیاد میشه لطفا اگه کسی میدونه جواب بده ممنون میشم.

  11. سلام. وقت بخیر. برای z5 من روی pc companion پیغام آپدیت اومده و دارم بروز رسانی انجام میدم. بعد نتیجه رو منعکس میکنم که نوقا هست یا نسخه جدید مارشمالو که البته احتمالا بایستی نوقا باشه