آپدیت بازی Pokemon Go نسخه 0.31.0 - توسعه‌ی بازی پوکمون گو برای ویندوز موبایل توسط یک توسعه‌ دهنده‌ی شخص ثالث

توسعه‌ی بازی پوکمون گو برای ویندوز موبایل توسط یک توسعه‌ دهنده‌ی شخص ثالث

بدون شک این روزها قریب به اتفاق تمام کاربران سیستم عامل آی او اس و اندروید در حال صحبت کردن از بازی پوکمون گو هستند و این بازی تبدیل به یک مد جدید در تمام دنیا شده است؛ اما این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که پوکمون گو برای ویندوز موبایل عرضه نشده و کاربران این سیستم عامل هنوز هم از تجربه‌ی آن محروم هستند.
البته دیگر کاربران سیستم عامل ویندوز فون که حالا ویندوز موبایل نامیده می‌شود، تقریبا به این موضوع عادت کرده‌اند و این را پذیرفته‌اند که قرار نیست بازی‌ها و اپلیکیشن‌های محبوب و روز جهان برای دیوایس‌های تقریبا متروکه‌ی آنها نیز عرضه شود و شاید بهترین بهانه برای ترک این پلتفرم و مهاجرت به سیستم عامل‌هایی نظیر آی او اس و اندروید، همین عرضه نشدن بازی پوکمون گو برای ویندوز موبایل باشد.

بعد از اینکه نیانتیک (توسعه‌ی دهنده‌ی اصلی بازی که تحت نظارت نینتندو به عنوان صاحب امتیاز عنوان پوکمون فعالیت می‌کند)، بازی پوکمون گو (Pokemon Go) را به‌صورت رسمی در اپ استور اپل قرار داد، کاربران اندروید و ویندوز موبایل از شانس تقریبا یکسانی برخوردار بودند که این عنوان را بر روی پلتفرم مورد علاقه‌ی خود دریافت کنند. اما بعد از عرضه بر روی فروشگاه گوگل پلی، دیگر تقریبا کاربران دیوایس‌های ویندوزی مطمئن شدند که قرار نیست پوکمون گو برای ویندوز موبایل هم عرضه شود.

پوکمون گو برای ویندوز موبایل به یک آرزو تبدیل شده است

بعد از این اتفاق یک کمپین جهانی در سایت چنج دات او آر جی تشکیل شد و از تمام کاربران ویندوز ۱۰ موبایل در سراسر جهان درخواست شد که با شرکت در این کمپین، صدای درخواست خود را به گوش توسعه دهندگان بازی در کمپانی نیانتیک برسانند تا پوکمون گو برای ویندوز موبایل هم به‌صورت رسمی عرضه شود؛ با وجود اینکه ۸۹ هزار و ۳۳۲ نفر در این کمپین ثبت نام کردند، اما حتی یک اظهار نظر رسمی یا یک توییت ساده هم از سوی نیانتیک منتشر نشد تا نشان دهد که شانس عرضه‌ی رسمی این بازی برای آن پلتفرم بسیار پایین و نزدیک به صفر است.

حالا که توسعه‌ دهنده‌ی رسمی توجهی به این موضوع ندارد، این توسعه دهندگان شخص ثالث هستند که باید به فکر بیافتند تا راه حلی برای رفع این محدودیت پیدا کنند و این دقیقا همان اتفاقی است که گروه ST-Apps در حال تلاش برای انجام آن هستند. توسعه دهندگان ST-Apps به‌تازگی اعلام کرده‌اند که در حال توسعه‌ی یک اپلیکیشن مخصوص هستند تا از طریق آن، انجام بازی پوکمون گو برای ویندوز موبایل و کاربران این پلتفرم هم امکان‌پذیر شود و آنها هم بتوانند در کنار دوستان خود بر روی اندروید و آی او اس به شکار پوکمون ها بپردازند.

این توسعه دهندگان حتی یک تصویر متحرک را هم از اپلیکیشن خود منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد این ابزار بر روی ویندوز ۱۰ موبایل به‌خوبی کار می‌کند. البته از یک موضوع نباید غافل شوید و آن هم این است که این اپلیکیشن، برخی از امکانات واقعیت مجازی و ابزارهای نسخه‌ی رسمی پوکمون گو را ندارد و نمی‌توان از آن انتظار داشت که دقیقا مطابق نسخه‌ی اصلی و رسمی عمل کند؛ اما حداقل کارایی آن این است که امکان شکار پوکمون‌ها بر روی سیستم عامل تقریبا فراموش شده‌ی مایکروسافت را هم فراهم می‌کند تا کاربران این سیستم عامل هم بتوانند لذتی هرچند کوتاه و کم از دنیای گسترده‌ی این بازی داشته باشند. در تصویر متحرک زیر می‌توانید عملکرد این نرم افزار ر روی ویندوز ۱۰ موبایل را مشاهده کنید:

توسعه‌ی بازی پوکمون گو برای ویندوز موبایل توسط یک توسعه‌ دهنده‌ی شخص ثالث

در ضمن به گزارش خبرگزاری فون آرنا چند مشکل مهم پیش روی توسعه‌ دهنده‌ی این اپلیکیشن وجود دارد که اولین آنها کار کردن بر روی پروژه‌ی دیگری است که امکان فعالیت و تمرکز بیشتر بر روی پوکمون گو برای ویندوز موبایل را از او سلب کرده است. نکته‌ی بعدی مسائل حقوقی و مشکلاتی است که احتمالا بر اثر شکایت نینتندو و نیانتیک از او به دلیل نقض قوانین مربوط به حقوق مالکیت این بازی و مسائل حوزه‌ی کپی رایت وجود خواهد آمد.

در نهایت نیز مهمترین مشکل بر سر راه او این است که نیانتیک اعلام کرده که قصد دارد به‌زودی سرورهای این بازی را کدگذاری کند تا مشکلات امنیتی و ریسک حمله به حساب‌های کاربری گیمرهای بازی پوکمون گو به حداقل برسد. اگر چنین اقدامی از سوی سازندگان بازی عملی شود، هیچکدام از اپلیکیشن‌ها و نسخه‌های غیررسمی از این بازی نظیر نرم افزار مورد نظر ما دیگر نمی‌توانند به سرورهای بازی متصل شوند و در آن صورت عملا هیچ کارکردی نخواهند داشت؛ به همین دلیل ST-Apps اعلام کرده که تا ماه آینده (حدود یک هفته‌ی دیگر) صبر خواهد کرد تا ببیند این اتفاق عملی می‌شود و یا خیر. در صورت کدگذاری نشدن سرورهای بازی، او یک ورژن متن باز (اپن سورس) از بازی پوکمون گو برای ویندوز موبایل را در اینترنت منتشر خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*