آیپد پرو 2 اپل

هرآنچه از تبلت آیپد پرو 2 اپل می‌دانیم

کمپانی اپل در سپتامبر سال گذشته از بزرگ‌ترین تبلت خود رونمایی کرد. آیپد پرو (Apple iPad Pro) این شرکت با صفحه نمایش 12.9 اینچی، پشتیبانی از قلم استایلوس و به همراه سخت افزار و پردازنده قدرتمند روانه بازار شد. در بررسی خود از این گجت قدرتمند بسیار راضی بودیم و در مجموع امتیاز 4.5 از 5 را به آن اختصاص دادیم؛ اسپیکرهای فوق العاده بخش جلویی، پردازنده قدرتمند و صفحه نمایش با کیفیت از جمله نکات مثبت این محصول به شمار می‌روند. پس از این محصول، کمپانی اپل، آیپد پرو 9.7 اینچی را به‌عنوان یک جایگزین برای آیپد ایر 2 اپل با صفحه نمایش کوچک‌تر معرفی کرد. اما به نظر می‌رسد به‌زودی آیپد پرو 2 اپل (Apple iPad Pro 2) نیز از سوی اهالی کوپرتینو رسما رونمایی می‌شود.

هم اکنون اطلاعات زیادی در مورد این تبلت جدید در دست نیست و این مقاله مجموعه‌ای از هرآنچه تاکنون از آیپد پرو 2 اپل می‌دانیم به‌حساب می‌آید. با ما همراه باشید.

  • با چه محصولی مواجه هستیم؟ یک تبلت خاص دیگر از اپل
  • چه زمانی رونمایی می‌شود؟ سپتامبر 2016 (احتمالا به همراه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس)
  • قیمت آن چقدر خواهد بود؟ طبق معمول گران! حدود 799 دلار

تاریخ عرضه آیپد پرو 2 اپل

آیپد پرو اصلی به‌زودی یک ساله می‌شود و انتظار داریم کمپانی اپل این محصول را در سالگرد تولیدش به‌روز کند. با این حال از آنجایی که آیپد پرو 9.7 اینچی کمی دیرتر معرفی و عرضه شد و هم اکنون نیز تقاضای تبلت در بازار کم است، احتمالا آیپد پرو 2 اپل به این زودی‌ها رونمایی نمی‌شود.

آیپد پرو 2 اپل

تاکنون هیچ خبری از تاریخ رسمی رونمایی نبوده است اما کماکان منتظر اعلامیه رسمی اپل و یا حتی منابع لو دهنده درونی هستیم. ممکن است در مراسم رونمایی از آیفون 7 که در اواسط سپتامبر امسال برگزار می‌شود، حرف‌هایی در مورد آیپد پرو 2 اپل زده شود.

طراحی و مشخصات آیپد پرو 2 اپل

متاسفانه در این بخش نیز هنوز اطلاعات زیادی در دست نیست، اما با این حال چند تصویر در مورد این محصول لو رفته است که در ادامه مشاهده می‌کنید.

منبع تصاویر یکی از کاربران بخش چینی اپل است – البته طبق ادعای Apple insider – و در تصویر می‌توان صفحه نمایش این محصول را به همراه شماره مدل MH1Z2CD/F مشاهده کرد.

آیپد پرو 2 اپل

این شماره مدل در حال حاضر مربوط به هیچ محصولی در خانواده اپل نمی‌شود و بدین ترتیب امکان اختصاص داشتن آن به آیپد پرو 2 اپل وجود دارد. در این تصاویر نمی‌توان تغییر خاصی را به نسبت آیپد پرو اصلی سال گذشته مشاهده کرد و احتمالا تمرکز اپل بر مشخصات درونی تبلت است.

ما پیش بینی می‌کنیم آیپد پرو 2 اپل با صفحه نمایش True Tone نظیر آیپد پرو 9.7 همراه می‌شود. این تکنولوژی به صفحه نمایش امکان تغییر خودکار دمای تصاویر را بسته به میزان نور اتاق می‌دهد. بنابراین در هر شرایطی می‌توانید تصاویر تولیدی تبلت را به‌خوبی مشاهده کنید.

علاوه بر این آیپد پرو 2 اپل به احتمال زیاد با سیستم عامل iOS 10 روانه بازار می‌شود؛ این نسخه از سیستم عامل آی او اس قرار است در ماه سپتامبر سال جاری به همراه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس معرفی شود. جهت مطالعه مقاله بررسی کامل ما از iOS 10 به این لینک مراجعه کنید.

قیمت آیپد پرو 2 اپل

با توجه به اینکه هنوز اطلاعات و مشخصات زیادی پیرامون این محصول منتشر نشده، صحبت کردن در مورد قیمت احتمالی آن کمی زود به نظر می‌رسد و در حال حاضر می‌توان قیمت آیپد پرو سال گذشته را مد نظر قرار دهیم. قیمت محصولات سال قبل از 799 دلار شروع می‌شد و نمی‌توان انتظار قیمت پایین‌تری از محصولات امسال داشت؛‌ اپل بارها نشان داده که علاقه‌ای به تولید محصولات میان رده و ارزان قیمت ندارد.

انتظارات ما از آیپد پرو 2 اپل

با توجه به اینکه هنوز اطلاعات و مشخصات زیادی توسط لو دهندگان منتشر نشده است، بهتر است بحث در این زمینه را به اتمام رسانده و به بررسی هرآنچه انتظار آن را در آیپد پرو 2 اپل می‌کشیم، بپردازیم.

1- باتری بزرگ‌تر

آیپد پرو 2 اپل

آیپد پرو اصلی با باتری 10 هزار و 307 میلی‌آمپری روانه بازار شده بود و طبق معمول عمر شارژ دهی بسیار مناسبی داشت، اما با این حال انتظار باتری بزرگ‌تر و شارژ دهی به‌مراتب بیشتر را در آیپد پرو 2 اپل داریم؛‌ چراکه سخت افزار بسیار قدرتمند و صفحه نمایش با کیفیت 12.9 اینچی موجب افت شارژ دهی در آیپد پرو اصلی شده بودند.

کارشناسان در پیش بینی‌های خود از تمرکز اپل بر بهبود شارژ دهی محصولاتش خبر داده‌اند و بدین ترتیب باید منتظر باتری بهتری در آیپد پرو 2 اپل باشیم.

2- قلم استایلوس رایگان

آیپد پرو 2 اپل

آیپد پرو اصلی اپل شامل قلم استایلوس در جعبه خود نمی‌شود و کاربران باید برای خرید قلم مبلغ نسبتا زیادی را پرداخت می‌کردند. اهالی کوپرتینو معمولا عادت ندارند لوازم جانبی خود را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهند، اما به هر حال قلم استایلوس یک بخش جدانشدنی از تبلت اپل به شمار می‌رود و برای داشتن تجربه حرفه‌ای در آن ضروری است. بنابراین منتظر یک غافلگیری در این بخش از سوی اهالی کوپرتینو هستیم.

3- حافظه بیشتر

آیپد پرو 2 اپل

این روزها برخی تبلت‌های بازار با حافظه بالای 256 گیگابایت عرضه می‌شوند – نظیر آیپد پرو 9.7 اپل – و ما نیز امیدواریم در این زمینه نیز آیپد پرو 2 شامل ارتقا شود. در محصولات اپل خبری از ارتقاء حافظه توسط کاربران نیست، بنابراین اپل باید دست به کار شده و گنجایش تبلت جدید خود را بالا ببرد.

4- دوربین جلوی بهتر

آیپد پرو 2 اپل

برخلاف دوربین عقب قدرتمند 8 مگاپیکسلی در آیپد پرو 2، دوربین جلوی آن با سنسور 1.2 مگاپیکسلی آنچنان جذاب و خاص نبود. این روزها بسیاری از کاربران با آیپدهای خود سلفی گرفته و یا در کنفرانس‌های ویدیویی شرکت می‌کنند، بنابراین امیدواریم شاهد دوربین جلوی بهتری در آیپد پرو 2 اپل باشیم.

5- بدنه سبک‌تر

آیپد پرو 2 اپل

آیپد پرو کنونی سنگین است؛ با توجه به نوع سخت افزار و صفحه نمایش 12.9 اینچی، چنین چیزی کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. متاسفانه هم اکنون اگر به دنبال تبلتی با این ابعاد و قدرت باشید، انتخاب کم وزن و خوش دستی در بازار دیده نمی‌شود. به همین دلیل از اپل انتظار داریم تا نسل دوم از آیپد پرو 2 خود را با وزن کمتر روانه بازار کند. اما اینکه آیا اپل موفق به چنین کاری می‌شود یا نه هنوز مشخص نیست.

امیدواریم از این مقاله نهایت بهره را برده باشید. نظرات خود در مورد آیپد پرو 2 اپل را با ما و سایر خوانندگان مطلب به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*