ارسال موقعیت جغرافیایی

ارسال موقعیت جغرافیایی بعد از تماس با اورژانس، هدیه‌ی دیگری از شرکت گوگل

سرویس گوگل پلی غالبا بهترین آپدیت‌ها را برای اپلیکیشن‌های اندرویدی کاربران در اختیارشان می‌گذارد و حتی اگر قابلیت‌های اضافه شده بهترین نباشند بسیاری از این آپدیت‌ها با بروز رسانی اندروید، بروز خواهند شد و حال امروز می‌خواهیم درباره یکی از همین قابلیت‌ها صحبت کنیم یعنی ارسال موقعیت جغرافیایی که بهترین بودن یا نبودنش را باید شما تعیین کنید اما بدون تردید بسیار کاربردی خواهد بود. آخرین آپدیت ارائه شده می‌تواند به اورژانس‌ها کمک کند که مکان شخص تماس گیرنده را پیدا کنند.

شرکت گوگل خبر داد سیستم‌عامل اندروید به‌صورت خودکار و با کمک Wi-Fi ‌،‌GPS و اطلاعاتی که از برج‌های مخابراتی به دست می‌آید؛ قادر به فرستادن موقعیت جغرافیایی در موقعیت‌های اورژانسی و بعد از تماس کاربراست. گوگل همچنین ادعا می‌کند که این اطلاعات توسط این شرکت و یا هیچ شرکت دیگری رصد نمی‌شود. البته نکته قابل توجه این است که این ویژگی باید توسط اورژانس‌ها پشتیانی شود و اولین اورژانسی که به این قابلیت مجهز شده‌ است در کشور انگلستان قرار دارد.

در این گزارش نامی از آمریکا برده نشد چراکه در این کشور تکنولوژی مشابه با اسم e911 با همین سازگار در بسیاری از اورژانس‌های مهم این کشور وجود داشته است و البته هنوز بسیاری از اورژانس‌های این کشور این قابلیت را ندارند و باید دید که آیا قابلیت ارسال موقعیت جغرافیایی در آمریکا نیز استفاده خواهد شد یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*