سیستم عامل ریمیکس

سیستم عامل ریمیکس به اندروید مارشمالو آپدیت شد

دلیل اصلی محبوبیت سیستم عامل اندروید در جهان، متن باز بودن و انعطاف پذیری بالا آن است. برخلاف سیستم عامل آی او اس اپل، در اندروید می‌توان نسخه‌های متنوع و ویرایش شده آن را نصب کرده و طعم متفاوتی از سیستم عامل گوگل را چشید؛ چندی پیش نیز در مقاله‌ای 6 رام کاستوم برتر اندروید مارشمالو را به شما معرفی کردیم. اما آیا به سیستم عامل ریمیکس (Remix OS) آشنایی دارید؟ به کمک ابزار مربوط به این سیستم عامل می‌توانید نسخه متفاوت و ویرایش شده از اندروید را بر روی دستگاه خود نصب کنید.

سیستم عامل ریمیکس با طعم مارشمالو در دسترس قرار گرفت

سیستم عامل ریمیکس تازه شش ماهه شده است و در این مدت کاربران آن به اندروید 5.1 آب نبات چوبی محدود بودند، اما حالا بالاخره ریمیکس به اندروید 6.0 مارشمالو آپدیت شده است.

این آپدیت تنها مربوط به بخش نرم افزاری سیستم عامل ریمیکس نمی‌شود؛‌ در گذشته امکان نصب این نسخه بر روی رایانه‌های مبتنی بر اینتل، مک‌ و چیپست‌های ARM وجود داشت و حالا به‌لطف آپدیت جدید، پشتیبانی از دستگاه‌های همراه با کارت NVIDIA و AMD (البته برخی از آنها) نیز به سیستم عامل ریمیکس افزوده شده است. علاوه بر این در آپدیت جدید روش متفاوتی جهت تغییر اندازه و استفاده همزمان از چند پنجره معرفی شده و ویدیوها به‌صورت خودکار در حالت تمام صفحه نمایش داده می‌شوند.

تنها مشکل این آپدیت، عدم ارسال آن به‌صورت یک آپدیت‌ OTA برای کاربران است و بدین ترتیب اگر می‌خواهید طعم مارشمالو در سیستم عامل ریمیکس خود را بچشید، باید تمامی دیتای خود را پاک کرده و به نصب نسخه جدید بپردازید. همچنین طبق معمول باید پس از نصب ریمیکس، فروشگاه گوگل پلی را ساید لود کنید، چراکه به‌صورت یک پکیج در اختیارتان قرار نمی‌گیرد.

نظر شما در مورد این نسخه‌های ویرایش شده از سیستم عامل اندروید چیست؟ آیا تجربه خام اندروید گوگل در دستگاه‌های نکسوس را به آنها ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود در این مورد را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام من یه مشکل دارم نسخه جدید و سه بار نصب کردم
    اما نمیدونم چرا وقتی آپدیت داره نصب میشه تموم میشه میره تو صفحه خواموش میشه انار کارت گرافیکم رو نمیشناسه تصویر به مانیتور نمیاد اما نسخه قبلی مشکلی نداره کارتم gigabyte g1 یعنی همون gtx 970