داستان فیلم Impossible Things تماما توسط هوش مصنوعی نوشته خواهد شد!

داستان فیلم Impossible Things تماما توسط هوش مصنوعی نوشته خواهد شد!

به شخصه به دو دسته‌ از فناوری‌های حال حاضر جهان بسیار علاقه دارم و اولین آنها دنیای واقعیت مجازی و ارزش افزوده و دومین آنها هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی فناوری عظیمی است که مطمئنا آینده‌ی تمام انسان‌ها را دچار تغییر خواهد کرد و به تازگی نیز با ساخته شدن فیلم Impossible Things گویا قرار است این تغییرات از همین حالا شروع شود!
خیلی از کارگران و کارمندان شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ به معنای واقعی کلمه، طعم ورود ربات‌ها به چرخه‌ی کاری خود را چشیده‌اند و خیلی از آنها نیز بعد از ورود ربات‌های خودکار، حتی کار و منبع درآمد خود را از دست داده‌اند. اما مطمئنا هنرمندان، فیلمسازان و خیلی از مشاغلی که برای آنها نیاز به ذوق، استعداد و تفکر انسانی نیاز است، هیچ خطری را متوجه کار خود نمی‌دیدند؛ البته تنها تا همین امروز!

بله گویا هوش مصنوعی و سیستم‌های کامپیوتری هوشمند قرار است رفته رفته به تمام زمینه‌هایی که ما حتی تصور آنها را هم نمی‌کردیم، وارد شوند و عرصه را برای فعالیت انسان‌ها تنگ‌تر کنند. ساخته شدن فیلم Impossible Things که قرار است نویسندگی و روند روایت آن توسط یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی و AI انجام بگیرد، جزو اولین نمونه‌هایی است که ثابت خواهد کرد هیچ محدودیتی برای این فناوری وجود ندارد و حتی خیلی از محدودیت‌هایی که برای ذهن و هنر انسان وجود دارد، ممکن است تا چند سال آینده توسط این سیستم‌های هوشمند از بین برود.

فیلم Impossible Things یکی از اولین‌های تاریخ سینما خواهد بود

داستان فیلم Impossible Things تماما توسط هوش مصنوعی نوشته خواهد شد!

پروژه‌ی ساخت فیلم Impossible Things اکنون در سایت کیک استارتر قرار گرفته است تا سرمایه‌ی مورد نیاز برای ساخت آن توسط کمک کاربران اینترنتی از سراسر جهان تامین شود. داستان این فیلم قرار است به طور عمده توسط یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی نوشته شود و البته نویسنده‌ی دیگری نیز درنهایت بر روی آن نظارت خواهد کرد تا اشکالات احتمالی کار برطرف شوند. سازندگان این فیلم درباره‌ی خلاقیت جالب خود اینگونه توضیح می‌دهند:

ما از سیستمی به نام پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می‌کنیم تا سیستم هوش مصنوعی ما قادر شود این داستان را تکمیل کند. ما برای پرورش و افزایش توانایی این سیستم، هزاران خلاصه‌ی داستان از فیلم‌های مختلف تاریخ سینما را وارد آن کرده‌ایم و البته وضعیت آن فیلم در باکس آفیس و میزان فروش آن را هم به سیستم اعلام کرده‌ایم. سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی ما آنقدر باهوش است که می‌تواند تمام این اطلاعات را آنالیز کند و با بررسی تمام المان‌های موثر در باکس آفیس، بهترین الگوهایی در فیلمنامه که می‌توانند باعث موفقیت در گیشه شوند را برای ما به وجود بیاورد.

البته در اوضاع حال حاضر هالیوود که خیلی از کارگردانان ترجیح می‌دهند از همان طرح‌های تکراری همیشگی که امتحان خود را در گیشه پس داده‌اند و فروش موفقی را تجربه کرده‌اند، استفاده کنند، شاید چنین فیلم‌نامه‌ای چندان هم عجیب نباشد. اما به هر حال اینکه بینندگان می‌دانند که داستان این فیلم توسط یک ربات هوشمند توسعه و پرورش یافته است و هیچ ذوق هنری و احساسات انسانی در آن دخیل نبوده است، ممکن است مانند شمشیر دو لبه‌ای عمل کند که باعث فروش عجیب و غریب و یا بسیار پایین این فیلم شود.

داستان فیلم Impossible Things تماما توسط هوش مصنوعی نوشته خواهد شد!

البته حالا برای صحبت درباره‌ی این احتمالات بسیار زود است و تمام این موارد در آن زمان عملی می‌شود که فیلم Impossible Things به مرحله‌ی تولید برسد و در سینماها اکران شود! همانطور که پیش از این هم گفتیم، این فیلم در وبسایت کیک استارتر قرار گرفته است و در حالی که مدت کوتاهی از آغاز آن نگذشته است، حدود ۷۵۰۰ دلار برای آن سرمایه جذب شده است.

شما عزیزان گجت نیوزی هم در صورت علاقه برای مشاهده ‌ی اطلاعات بیشتر و البته کمک به این پروژه می‌توانید به این لینک در کیک استارتر مراجعه کنید و با پرداخت مبالغ مختلف، جایزه‌هایی از جمله ثبت نام شما در قسمت تشکر شده‌ها، تیشرت با طرح این فیلم و یا یک نسخه‌ی دیجیتالی از اثر نهایی را برنده شوید. در ضمن لازم است بدانید که فیلم Impossible Things قرار است در ژانر ترسناک و تخیلی ساخته شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اگر طرح کلی و به نوعی شاکله و پایه و استخوان بندی فیلم برگرفته شده از فیلم ها و اثرات دیگه باشه ( به هر نوعی ) و این به سیستم هوش مصنوعی به هر روش ممکنی ( دقت کنید دارم میگم به هر روشی ) القا شده باشه ، هیچوقت و ابدا نمیتونه و نخواهد توانست مثل هوش انسان و آدمی عمل کنه …

    یه چیز رو بهتون قول میدم . اونم اینکه اگر هوش مصنوعی به هر طریقی باعث به وجود اومدن مشکل برای انسان ها از بیکار کردن انسان ها از شغل هاشون تا به خطر انداختن جان آدمی رو مرتکب بشن ، شک نکنید که اگر ذره ای نسل بشر دچار تهدید بشه ، هوش مصنوعی برای همیشه به فراموشی سپرده خواهد شد …

    در نهایت یه نکته دارم واسه نویسنده عزیز این مطلب . اونم اینکه در ابتدای متن این جملات رو گفتید :
    “به شخصه به دو دسته‌ از فناوری‌های حال حاضر جهان بسیار علاقه دارم و اولین آنها دنیای واقعیت مجازی و ارزش افزوده و دومین آنها هوش مصنوعی است. ”
    ” خیلی از کارگران و کارمندان شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ به معنای واقعی کلمه، طعم ورود ربات‌ها به چرخه‌ی کاری خود را چشیده‌اند و خیلی از آنها نیز بعد از ورود ربات‌های خودکار، حتی کار و منبع درآمد خود را از دست داده‌اند. ”

    میخوام بدونم اگر همین فردا سر دبیر گجت نیوز بخواد از سیستم هوش مصنوعی و ربات ها برای نگارش مطالبش استفاده کنه ( که هم نمیخواد حقوق بهشون بده و هم به نفعش هست و خستگی هم ندارن ) انوقت خود شما هستید که بی کار میشید . آیا این به نظرتون خوش آیند هست ؟ اگر یه روز این اتفاق واقعا بیفته چه حسی در اون لحظه به شما و تمامی دوستانی که این نظر من رو دارن میخونن دست میده ؟

    • ممنون از نظرتون دوست عزیز
      مطمئنا چنین اتفاقی دیر یا زود می‌ا‌فته (ده سال دیگه یا صد سال دیگه یا هرچند سال دیگه) و این به هیچ وجه باعث نمیشه که جذابیت هوش مصنوعی برای من از بین بره.