مايکروسافت رسما نسخه جديد سيستم عامل تلفن همراه خود Windows Phone8 را معرفي کرد

مايکروسافت شب گذشته (31 خرداد 91) ساعت 8:30 به وقت تهران  سرانجام نسخه جديد سيستم عامل خود براي تلفن هاي همراه را طي يک کنفرانس خبري  معرفي کرد.
در ادامه با توضيحات کامل در مورد نسخه جديد سيستم عامل تلفن همراه مايکروسافت موسوم به Windows Phone 8 به همراه گزارش تصويري اين کنفرانس با ما همراه باشيد.

نام اين سيستم عامل تا حد زيادي شبيه ويندوز 8 است. اينطور نيست؟

مهم ترين نکته اينجا است که مايکروسافت هسته اين دو سيستم عامل را با يکديگر ادغام کرده است و حالا ويندوز فون 8 هم از هسته اصلي ويندوز  8 استفاده مي کند. يعني همان پر کاربرد ترين سيستم عامل دنيا!
ويندوز فون جديد از پردازشگرهاي چند هسته اي تا 64 هسته پشتيباني مي کند و از رزولوشن هاي متفاوت تا 1280 در 768 پيکسل پشتيباني خواهد کرد. و همچنين حالا از کارت هاي حافظه اس دي پشتيباني مي کند.

از اين پس برنامه نويس ها مي توانند با زبان برنامه نويسي C و C++ براي اين سيستم عامل اپليکيشن توليد کنند و مايکروسافت مي گويد امکان استفاده از دايرکت ايکس روي اين سيستم عامل وجود دارد. ضمن اينکه اين شرکت مي گويد به راحتي و با تغييرات کوچک مي توان اپليکيشن هاي ويندوز 8 را روي ويندوز فون 8 آورد.
به زبان ديگر مايکروسافت مي خواهد يک پلتفرم واحد داشته باشد که روي کاميپوترهاي روميزي، تبلت و تلفن هاي همراه کار کند و اگر در اين کار موفق بشود يک تغيير بزرگ در راه داريم. مايکروسافت مي گويد اين مدرن ترين سيستم عامل براي تلفن هاي هوشمند است که تا به حال ساخته شده و شما روي آن بازي ها را با گرافيکي مي بينيد که هيچ وقت مشاهده نکرده ايد.

امکانات ديگري هم مانند پشتيباني از NFC و يک صفحه خانگي جديد با امکان تغيير سايز کاشي هاي مترو نيز اضافه شده که سيستم عامل را بسيار بهينه تر و زيبا تر خواهد کرد. پشتيباني حرفه اي براي شرکت ها و سازمان ها و رمزنگاري اطلاعات هم سبب مي شود که مديران آي تي علاقه زيادي به استفاده از اين سيستم عامل داشته باشند.

اپليکيشن ها هم در اين سيستم عامل به صورت خودکار آپديت خواهند شد. مولتي تسک قدرتمند هم به اين سيستم عامل اضافه شده که براي مثال سيستم ناوبري پيچ به پيچ هنگامي که از اپليکيشن نقشه خارج مي شويد همچنان کار مي کند. يک امکان مهم ديگر کيف پول الکترونيک آن است که ترکيب فوق العاده اي از اين امکان در اندرويد و آي او اس است که مي تواند تمام کارت هاي اعتباري، بليط ها و کوپن هاي تخفيف را يکجا جمع کند.
پرداخت درون اپليکيشني و ارتباط بين اپليکيشن ها هم به اين سيستم عامل اضافه شده. امکان تشخيص فرامين صوتي را نيز در ويندوز فون جديد مي بينيم، ضمن اينکه برنامه نويس ها مي توانند از اين امکان براي ساخت فرامين صوتي در اپليکيشن ها استفاده کنند.

بخش مهم ديگر VOIP داخلي است که به درون سيستم عامل منتقل شده. يعني تماس هاي اسکايپ و ديگر اپليکيشن هاي VOIP مانند تلفن هاي معمولي به نظر ميرسد و اين يعني يک دنياي جديد براي ارتباط هاي صوتي. و در پايان اينترنت اکسپلورر 10 نيز به صورت پيشفرض درون ويندوز فون 8 است با همان امکانات و امنيت نسخه دسکتاپ.
در عين حال خبر بد براي دارندگان نسخه فعلي ويندوز فون 7.5 اين است که آنها آپديت جديد را دريافت نخواهند کرد و براي داشتن ويندوز فون 8 بايد يک گوشي جديد بخريد. اما مايکروسافت يک آپديت به نام ويندوز فون 7.8 براي آنها ارايه مي کند که برخي امکانات جديد نسخه 8 را به همراه دارد. سيستم نقشه جديد ويندوز فون هم از اپليکيشن نقشه نوکيا استفاده خواهد کرد.

مايکروسافت اعلام کرد هر نسخه از ويندوز فون 8 با 18 ماه پشتيباني ارايه خواهد شد و از پاييز وارد بازار خواهد شد و از 50 زبان مختلف پيشتيباني مي کند. شرکت هاي سامسونگ، هووايي، نوکيا و اچ تي سي تلفن هايي با اين سيستم عامل وارد بازار خواهند کرد. ويندوز فون هم اکنون 100 هزار اپليکيشن دارد اما بايد منتظر سيل بزرگي از اپليکيشن هاي ويندوز نسخه دسکتاپ روي آن باشيم.

شما فکر مي کنيد حالا وضعيت مايکروسافت در مقايسه با اندرويد و آي او اس چگونه است؟

{photo}91/04/01/windows-phone-8{/photo}


منبع : THEVERGE

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*